Islla de Ré

Coordenaes: 46°12′00″N 1°25′00″W / 46.2°N 1.4166666666667°O / 46.2; -1.4166666666667
De Wikipedia
(Redirixío dende Isla de Ré)
Islla de Ré
Situación
PaísBandera de Francia Francia
Organización territorial Francia metropolitana
RexónBandera de Nueva Aquitania Nueva Aquitania
Departamentu Charente Marítimu
Distritu distrito de La Rochelle (es) Traducir
Tipu islla
Parte de archipel charentais (en) Traducir
Asitiáu en Océanu Atlánticu
Coordenaes 46°12′00″N 1°25′00″W / 46.2°N 1.4166666666667°O / 46.2; -1.4166666666667
Islla de Ré alcuéntrase en Francia
Islla de Ré
Islla de Ré
Islla de Ré (Francia)
Datos
Altitú media 20 m
Superficie 85,32 km²
Fusu horariu UTC+01:00 y UTC+02:00
Llonxitú 26 km
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Islla de Ré (francés: Île de Ré ) ye una islla costera francesa asitiada nel océanu Atlánticu frente a La Rochela, nel departamentu de Charente Marítimu, dixebrada del continente al norte pol Pertuis Bretón y la Islla d'Oléron, y al sur pol Pertuis de Antioquía.

La islla tien 30 km de llargu y 5 km d'anchu de superficie plana y ta coneutada col continente por una ponte de 2,9 km de llongura terminada en 1988.

Alministración[editar | editar la fonte]

Alministrativamente ye parte del departamentu de Charente Marítimu na rexón de Poitou-Charentes.

Ta estremada en 10 comuñes (d'este a oeste): Rivedoux-Plage, La Flotte, Sainte-Marie-de-Ré, Saint-Martin-de-Ré, Le Bois-Plage-en-Ré, La Couarde-sur-Mer, Loix, Ars-en-Ré, Saint-Clément-des-Baleines y Les Portes-en-Ré.

Historia[editar | editar la fonte]

Un bunker alemán nuna de les sableres de la islla.

Mientres la dómina romana, la Islla de Ré yera un archipiélagu conformáu por trés islles pequeñes. L'espaciu ente estes haise díu enllenando progresivamente, por una combinación d'actividá humana (campos de sal ganaos al mar) y sedimentación.

En 1627, una fuercia inglés d'invasión comandada por George Villiers, I duque de Buckingham, atacó la islla pa relevar el sitiu de La Rochelle. Dempués de tres meses de combates y de sitios, el duque foi derrotáu y viose obligáu a retirase.

El puertu principal, Saint-Martin-de-Ré, foi fortificáu por Vauban en 1681, y utilizáu más palantre como una cárcel a la manera de los asentamientos penales de Nueva Caledonia y Guayana Francesa.

Mientres la Segunda Guerra Mundial, les sableres de la islla fueron fortificaes poles fuercies alemanes con búnkerye, pa bloquiar una posible invasión marítima, dientro de la cadena de puntos de refuerzu que foi'l Muro Atlánticu. Munchos de los búnkeres siguen siendo visibles, n'estáu más o menos abandonáu. Delles escenes de la película The Longest Day fueron filmadas nes sableres de la Islla de Ré.

Vida na islla[editar | editar la fonte]

Ponte de peaxe que coneuta la islla col continente.

La zona ye un destín turísticu conocíu. Tien aproximao les mesmes hores de sol que la Costa Azul. Na islla siéntese constantemente un llixeru oral, y la temperatura de l'agua suel ser fresca. Ta arrodiada de sableres arenoses llixeramente inclinaes.

La población varia descomanadamente. Pel hibiernu suel haber unes 16.000 persones, pero pel branu esta cifra dispárase llegando a les 160.000. La islla ta cubierta de víes pa bicicletes, lo que demuestra que los residentes escasamente utilicen el coche pa los sos desplazamientos. Nella abonden los campings y los hoteles, según los grandes supermercaos y tou tipu d'instalaciones d'ociu. Tien una población flotante que namái ta ellí'l tiempu que duren les sos vacaciones.

La vida nocherniega consiste en dir a Saint-Martin, el puertu principal, o a La Flotte, y caminar a lo llargo de los muelles y el puertu o alredor de les tiendes, que cierren bien tarde. Los restoranes son bien abondosos y la islla ye un destín popular pa dir de compres.

Una de les celebridaes nacida na islla ye Lionel Jospin, primer ministru de Francia dende 1997 hasta 2002, y al que se ve regularmente pasando les sos vacaciones allá.

Hai disponibilidad d'ostres y pexe fresco. Tamién una tradición según la cual los pescadores, al volver de la pesca, vienden una pequeña cantidá de la so reten direutamente nos muelles pa poder mercase una bébora. Los mercaos tán abiertos diariamente nes ciudaes principales.

Galería[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]