Islla Santa Elena

De Wikipedia
(Redirixío dende Isla Santa Elena)
Saltar a: navegación, buscar


Islla Santa Elena
Alministración
Xeografía
Demografía

Santo Elena (n'inglés Saint Helena) ye una isla del océano Atlánticu, allugada a más de 1800 kilómetros de distancia de la mariña occidental de Angola, en África. Administrativamente, ye parte del territoriu británicu de ultramar de Santo Elena, Ascensión y Tristán d'Acuña.

La isla ye llargamente conocida por cuenta de que sirvió de prisión militar al exiliado emperador Napoleón I de Francia, dende la so derrota final en 1815 hasta la so muerte, en 1821.

Hestoria[editar | editar la fonte]

Napoleón Bonaparte en Santo Elena.

La isla de Santo Elena foi afayada'l 21 de mayu de 1502 por Juan de Nova, navegante español al serviciu del rei de Portugal, que tornaba d'un viaxe dende la India, y nomar por Helena de Constantinopla. Anque la isla taba deshabitada, había nella munchos montes y agua duce. Importaron ganáu, verduras y árboles frutales, construyeron una capiya y delles viviendes, onde dexaben a los enfermos pa volvelos a casa na siguiente embarcación si recuperábense, pero ensin llegar a formar un asentamientu permanente. El portugueses caltuvieron la localización de la isla de callao, sobremanera pola so posición xeográfica. El so primera residente permanente foi Fernando López, un portugués de la India que se convirtió en traidor y foi tullíu por orde de Alfonso de Albuquerque, el gobernador de Goa. López prefirió tar exiliado que tornar a Portugal en males condiciones, y foi unviáu a Santo Elena en 1513. Por orde real, López visitó Portugal pocu dempués, pero tornó a la isla, onde morrió en 1530.

Los primeres ingleses que llegaron a Santo Elena fueron Thomas Cavendish, quien desembarcó en xunu de 1588, mientres el so viaxe alredor del mundu; el capitán inglés Abraham Kendall, quien visitó la isla en 1591; y sir James Lancaster en 1593, faciendo escala camín de Inglaterra dende Oriente, y que tornó en 1603 a la isla nel so primer viaxe pa la Compañía Británica de les Indies Orientales.

La isla siguió deshabitada hasta la llegada de colonos neerlandeses en 1645. En 1651, Santa Elena foi tresferida a la Compañía Británica de les Indies Orientales, qu'estableció un destacamentu na isla y construyó un fuerte en 1658, llamáu Jamestown, nome dáu n'honor al duque de York, Jacobo II. En 1673 el holandeses tomaron posesión de nuevu de la isla, pero fueron espulsaos unos meses dempués.

Nesa dómina, alredor de la metá de los habitantes yeren esclavos. En 1810 la Compañía empezó la importación de chinos dende Cantón. Mientres el mandatu de la Compañía, la isla espolletó económicamente hasta 1870 cuando l'apertura del canal de Suez de 1869 facilitó les comunicaciones marítimes ente Europa y Asia evitando'l saléu arrodiando África, una ruta na cual Santa Elena sirvía como un puntu d'escala fundamental.

Santo Elena, por cuenta de la so alloñanza y inaccesibilidad, sirvió como prisión para grandes personalidaes de la hestoria. Napoleón Bonaparte pasó los sos últimos años de vida deportáu na isla dende 1815 hasta la so muerte, que tuvo llugar el 5 de mayu de 1821. El xeneral Piet Cronje y otros prisioneros de la Guerra Anglu-Bóers fueron treslladaos a esti territoriu, que tamién sirvió de llugar d'esiliu a dellos xefes zulúes, incluyendo Dinizulu.

Dende 1854, l'emperador Napoleón III axustó col gobiernu británicu la compra d'una pequena parte de la isla qu'incluyía la casa de Longwood y el valle de la Tumba, convertíes en propiedaes de Francia en 1858 sol nome de «dominios franceses de Santo Elena»[1] y xestionaos dende entós pol Ministeriu de Relaciones Esteriores francés. El pabellón Briars, la primer casa del emperador na isla, foi introducíu nel dominiu en 1959, cuando'l so postreru propietariu donar a Francia, procesu que se completó en 2007. Pese al nome de dominios franceses», los trés propiedaes nun constitúin una dependencia de Francia, sinón que son propiedaes privaes d'esi país dientro de la isla británica.

Gobiernu y política[editar | editar la fonte]

Santa Elena ye una de les árees que componen el territoriu de ultramar de Santo Elena, Ascensión y Tristán d'Acuña.

La área alministrativa de Santo Elena estremar n'ocho distritus:

Distritu Superficie
km²
Población
2008
Alarma Forestal 5,9 276
Badea Arenosa 15,3 205
Cuetu Azul 36,5 153
Half Tree Hollow 1,6 901
Jamestown 3,6 714
Levelwood 14,0 316
Longwood 33,4 715
San Pablo 11,4 795
Santo Elena (Isla) 121,7 4.255
Distritos de la isla Santa Elena.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Xeografía de Santa Helena

La isla de Santo Elena tien una superficie de 121 km². Dientro de la área alministrativa de Santo Elena, inclúyense los pequeños castrus satélites y rocas como la Roca de Castle, Isla de Speerd, Los Needle, Roca de Lower Black, Roca de Upper Black (Sur), Isla de Bird (Sudoeste), Roca de Black, Isla del Valle Thompson, Isla de Peaked, Isla de Egg, Lady's Chair, Roca de Lighter (Oeste), Long Ledge (Noroeste), Isla de Shore, Isla de George, Isla de la Roca Rough, Roca de Flat (Esti), Los Buoys, Isla de la Badea Sandy, Los Chimney, Isla de White Bird y la Roca de Frightus (Sudeste), que nel so conxuntu suman 1 km².

Na isla esisten siquier cuarenta clases d'especies vexetales desconocíes en cualesquier otra parte del mundu. Constitúi por sigo sola la ecorregión denominada monte y carba de Santo Elena.

Clima[editar | editar la fonte]

El clima de la isla ye tropical, templáu por cuenta de la influencia marina.

Gnome-weather-few-clouds.svg  Parámetros climáticos promediu de/d' Jamestown, Isla Santa Elena WPTC Meteo task force.svg
Mes Xin Feb Mar Abr May Xun Xut Ago Set Och Pay Avi añal
Fonte: BBC Weather[2]

Economía[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Economía de Santo Elena

La economía de la isla básase principalmente na ayuda que recibe del Reinu Uníu y na esportación pesquera, cría de ganáu y vienta de artesanías. Anguaño tien un pequenu centru bancariu.

El turismu que se realiza en Santo Elena desenvuélvese sobremanera nos llugares onde tuvo Napoleón.

La emisión de sellos postales, principalmente destinaos al coleicionismu, ye tamién una importante fonte d'ingresos pa la so economía.

Aeropuertu[editar | editar la fonte]

En 2012, el gobiernu británicu aprobó una inversión de 300 millones de llibres esterlinas pa construyir el Aeropuertu Internacional de Santo Elena. Dichu aeropuertu va amenorgar el viaxe a la isla dende Suráfrica de cinco díes en barcu a unes poques hores, n'avión.[3] L'aeropuertu abrir en forma oficial en xunu de 2016. El 3 de mayu de 2017, dempués de casi un añu de la so inauguración oficial, aportó'l primer vuelu comercial dende Ciudá del Cabu, Suráfrica; un Avro RJ86 qu'operó SA Airlink y tuvo 60 pasaxeros a bordu.[4]

Vease tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Isla Santa Elena