Islla Séverny

Coordenaes: 75°27′N 60°12′E / 75.45°N 60.2°E / 75.45; 60.2
De Wikipedia
(Redirixío dende Isla Séverny)
Islla Séverny
Situación
PaísBandera de Rusia Rusia
Óblasts Óblast d'Arcánxel
Tipu islla
Parte de Nueva Zembla
Asitiáu en Océanu Glacial Árticu
Coordenaes 75°27′N 60°12′E / 75.45°N 60.2°E / 75.45; 60.2
Islla Séverny alcuéntrase en Rusia
Islla Séverny
Islla Séverny
Islla Séverny (Rusia)
Datos
Altitú media 1547 m
Puntu más altu Mount Kruzenshtern (en) Traducir
Superficie 47 079 km²
Población 0
Noamáu por norte
Fusu horariu UTC+04:00
Llonxitú 570 km
Cambiar los datos en Wikidata

La islla Séverny (en rusu, о́стров Се́верный; Óstrov Séverny, que significa, «islla del Norte» o «islla Septentrional») ye la gran islla septentrional del archipiélagu de Nueva Zembla, alcontráu nel árticu de Rusia, ente les agües del mar de Barents, al oeste, y les del mar de Kara, al este.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Atopar ente los 73-77º de latitud norte, y ta dixebrada de la islla meridional, islla Yuzhny pol estrechu de Matochkin. La islla tien una superficie de 48.904 km², polo que ye una de les islles mayores del mundu, la 4ª d'Europa y la 2ª de Rusia. Ye más grande que dellos países europeos, como Eslovaquia, Estonia, Dinamarca, Países Baxos o Suiza.

Ye la islla más alloñada del cordal de los monte Urales, tien un anchor de 132 km, un altor de 1.547 metros y ta en gran midida glaciarizada, con una espesura de xelu que puede llegar a 400 metros. Hai una gran masa glaciar con una superficie de 19.800 km² (la superficie de xelu más grande de Rusia) y un gran númberu de pequeños glaciares, con una superficie total de 3.900 km². Los glaciares tán, en munchos llugares, próximos al mar, onde producen nel branu importantes iceberes.

La islla tien una mariña bien dentada, con munchos golfos, badees, penínsules y cabos. Amás, hai bastantes islles riberanes, de pequeña superficie, como les islles Tsivolki, Pajtúsova, Ogagolf, islles del cabu Litke, Yuzhny Krestovy, Gorbovy, Berch, Víliama y Mitiúsiev.

Na islla Séverny hai una base del exércitu rusu y tien un puertu.

Hai una estación meteorolóxica automatizada en cabu Zhelániya (Mys Zhelániya), el puntu más septentrional d'islla Séverny, anque hasta l'añu 1994 foi una importante base secreta que xugó un importante papel mientres la Guerra Fría. Ye un importante finxu xeográficu que s'usa pa dixebrar el mar de Kara del de Bárents (76°42′13.25″N 69°04′05″E / 76.7036806°N 69.06806°E / 76.7036806; 69.06806).

Na islla había trés pequeños asentamientos (Fédkino, Arjánguelskoye y Krestóvaya Gubá) agora abandonaos.

Historia[editar | editar la fonte]

Los nenets fueron el pueblu que orixinalmente pobló l'archipiélagu de Nueva Zemliá. Les islles son conocíes polos rusos dende los sieglos XI y XII, cuando los sos comerciantes visitaben la rexón de Nóvgorod. La busca polos europeos d'una ruta comercial escontra l'Oriente, la Ruta del Mar del Norte, llevó a empecipiar la esploración del archipiélagu en 1553, cola fracasada espedición británica de Hugh Willoughby y Richard Chancellor.

Unos de los primeros navegantes occidentales a la islla fueron el holandeses, que nes varies espediciones en que participó Willem Barents (1594-97), cartografiaron y punxeron munchos de los nomes de los accidentes xeográficos de la islla (cabos, golfos, badees y penínsules), anque nel sieglu XIX munchos d'ellos fueron camudaos, anque entá permanecen dalgunos. El mesmu Barents realizó la primera ivernada conocida nel árticu nesta islla (cerca de cabu Sporny Návolok), finando nel so intentu de regresu en dalgún llugar ensin identificar de la mariña nororiental de la islla.

En 1910 la islla foi circunnavegada per primer vegada pol investigador polar rusu Vladímir Rusánov, a bordu del barcu Dmitri Solunski.

En 1955, los descendientes de los nenets y los residentes de toles aldegues y asentamientos de Nueva Zemliá fueron arrexuntaos nel campamentu de Láguernoye, na mariña norte d'islla Yuzhny. En payares de 1957, fueron deportaos al continente yá que tol archipiélagu foi designáu como área de prueba pa los ensayos nucleares (el primeru de los cualos tuvo lugar antes de les deportaciones). En 1961 celebrar nesta islla la esplosión de la Bomba del Zar (a 3.200 metros sobre'l nivel del suelu), que con 50 megatones, ye'l más poderosu ensayu nuclear que tuvo llugar nunca nel mundu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  • F. Romanenko, O. Shilovtseva, Russian-Soviet polar stations and their role in the Arctic Seas exploration.
  • Estación meteorolóxica, [1]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]