Isabel Saint Malo

De Wikipedia
Isabel Saint Malo
vicepresidenta de Panamá

1r xunetu 2014 - 1r xunetu 2019
Juan Carlos Varela - José Gabriel Carrizo
Minister of Foreign Affairs (en) Traducir

1r xunetu 2014 - 1r xunetu 2019
Vida
Nacimientu Ciudá de Panamá27 de xunu de 1968 (55 años)
Nacionalidá Bandera de Panamá Panamá
Fíos/es 3[1]
Estudios
Estudios Universidá de San José
Universidad de Nova Southeastern (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu diplomáticapolítica
Creencies
Partíu políticu políticu independiente
Cambiar los datos en Wikidata

Isabel de Saint Malo de Alvarado (27 de xunu de 1968Ciudá de Panamá) ye una diplomática y política panamiega. Cuenta con más de 20 años d'esperiencia n'asesoría, desenvolvimientu y implementación de polítiques públiques n'América Llatina. Tres les eleiciones presidenciales del 4 de mayu de 2014, foi escoyida como vicepresidenta dientro de la fórmula de Juan Carlos Varela, sofitáu polos partíos Panameñista y Popular. Dende'l 1 de xunetu de 2014 ye l'actual Vicepresidente de Panamá y tamién Ministra de Rellaciones Esteriores. Ye la primer muyer independiente qu'ocupa dambos cargos na hestoria del so país. 

Educación[editar | editar la fonte]

Ye Llicenciada en Rellaciones Internacionales de Saint Joseph´s University con Maestría n'Alministración de Negocios de Nova South Eastern University.

Vida profesional[editar | editar la fonte]

Foi Embaxadora Alterna de Panamá ante la Organización de Naciones Xuníes en Nueva York. Por 15 años trabayó col Programa de Naciones Xuníes pal Desenvolvimientu, onde ocupó posiciones como la de Xerente del programa de país pa Panamá.

Dende esti cargu, foi parte del equipu que diseñó y executó los Alcuerdos de Panamá 2000, tamién conocíos como Alcuerdos de Coronado, nel marcu de los cualos alcordóse la llexislación nacional pa crear l'Autoridá de la Canal de Panamá.

Vida política[editar | editar la fonte]

Ingresó a la vida política en xineru de 2014, cuando'l candidatu pola alianza panameñista Juan Carlos Varela nomar como la so compañera de fórmula, a pesar de que nun tenía esperiencia política y yera considerada independiente.[2] Depués de la victoria nes eleiciones presidenciales de mayu de 2014, asumió la vicepresidencia de la República, convirtiéndose na primer muyer nel cargu.[3]

Ejecutoria en sector públicu[editar | editar la fonte]

Anguaño, na so condición de Vicepresidenta de la República, preside'l Gabinete Social y sofita al Conseyu de la Concertación Nacional pal Desenvolvimientu, onde busca articular la política social, en coordinación cola sociedá civil, alredor del oxetivu estratéxicu de erradicar la probeza y la desigualdá al traviés de l'adopción de los Oxetivos de Desenvolvimientu Sostenible.

Nesa mesma llinia d'aición, impulsa dende'l so despachu temes rellacionaos cola tresparencia, la llucha contra la corrupción y la equidad de xéneru. Foi escoyida como “Champion” Rexonal p'América Llatina y el Caribe pola Coalición Global pola Igualdá de Remuneración (“EPIC” poles sos sigles n'inglés), creada pa impulsar la igualdá salarial ya impulsar la mesma remuneración por trabayu de mesmu valor pal añu 2030. [4]

Como canciller, ente otres aspiraciones, promueve el proyeutu de modernización y fortalecimientu institucional del Ministeriu de Rellaciones Esteriores, que'l so oxetivu principal ye impulsar el fortalecimientu y la profesionalización de la diplomacia panamiega.

La so visión ye promover una política esterior onde se busca asitiar a Panamá como un país de diálogu, que tiende pontes y que ta a la vanguardia nes temes de l'axenda global de desenvolvimientu.

Reconocencies[editar | editar la fonte]

Foi gallardoniada pol Institutu d'Investigación Harry S. Truman pa la Promoción de la Paz, pola so trayeutoria na construcción de diálogos y consensos a lo llargo de la so vida profesional, y pol papel que xugó'l Gobiernu de la República de Panamá preparando l'escenariu pal primer alcuentru en más de 50 años ente los presidentes de Cuba y Estaos Xuníos, nel marcu del VII Cume de les Amériques. La Vicepresidenta ye la primer persona d'América Llatina en recibir esta reconocencia.[5]

Tamién recibió de l'Asociación Panamiega d'Executivos d'Empresa (APEDE), la reconocencia: “Muyer Destacada del añu 2012”, pola so trayeutoria na construcción d'alcuerdos nacionales, a lo llargo de dos décades.[6]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Direición web d'archivu: https://www.presidencia.gob.pa/Vicepresidenta.
  2. Día ente día (26 de xineru de 2014). «¿Conoces a Isabel Saint Malo?». Archiváu dende l'orixinal, el 5 de mayu de 2014. Consultáu'l 5 de mayu de 2014.
  3. BBC Mundo (5 de mayu de 2014). «Juan Carlos Varela, escoyíu presidente de Panamá». Consultáu'l 5 de mayu de 2014.
  4. (n'inglés) EPIC coalition is launched in Panama to pay gap between women and men in Latin America and the Caribbean. UN Women | Americas and the Caribbean. http://lac.unwomen.org/en/noticias-y-eventos/articulos/2018/1/lanzamiento-coalicion-epic. Consultáu'l 7 de xunu de 2018. 
  5. (en castellanu) Inéditu reconocencia a vicepresidenta Saint Malo. La Estrella de Panamá. 26 d'ochobre de 2015. http://laestrella.com.pa/panama/nacional/inedito-reconocimiento-vicepresidenta-saint-malo/23900143. Consultáu'l 7 de xunu de 2018. 
  6. anu%C2%B4/80098 Muyer Destacada del añu 2012.La Prensa. 29 de marzu de 2012.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]