Irasema Alcántara-Ayala

De Wikipedia
Irasema Alcántara-Ayala
Vida
Nacimientu Ciudá de Méxicu[1]29 de payares de 1970 (53 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Estudios Institutu Teunolóxicu de Massachusetts
King's College de Londres (es) Traducir
Universidá Nacional Autónoma de Méxicu
Direutor de tesis John Barrie Thornes
Llingües falaes castellanu[2]
inglés[2]
Oficiu xeógrafa
Emplegadores Universidá Nacional Autónoma de Méxicu
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Irasema Alcántara-Ayala (29 de payares de 1970Ciudá de Méxicu) ye una xeógrafa ya investigadora mexicana.[4] Pertenez al Institutu de Xeografía de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu (UNAM)[5][6][7] y les sos árees d'estudiu son la xeomorfoloxía, los deslizamientos de tierra, la vulnerabilidá ante fenómenos naturales, la investigación integral del riesgu de desastres, l'amenorgamientu y la xestión integral del riesgu de desastres.[4][7]

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació en 1970 nel Distritu Federal (actual Ciudá de Méxicu). Realizó los sos estudios de llicenciatura en Xeografía na Facultá de Filosofía y Lletres de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu en 1993, onde foi estremada cola medaya Gabino Barreda. Efectuó'l so doctoráu en Xeografía en 1997, nel King’s College de la Universidá de Londres, y ente 1998 y 2000 llevó a cabu una estancia posdoctoral nel Massachusetts Institute of Technology, Estaos Xuníos. Ye investigadora titular “C” de tiempu completu nel Institutu de Xeografía de la UNAM, y profesora de la llicenciatura en xeografía na Facultá de Filosofía y Lletres dende l'añu 2000. Miembru del Sistema Nacional d'Investigadores nivel III y PRIDE D. Desenvolvió les llinies d'investigación de xeomorfoloxía, procesos de remoción en masa, xeografía de los riesgos, ya investigación integral del riesgu de desastres.

Ye miembru del Comité Científicu Asesor del Sistema Nacional de Proteición Civil (SINAPROC). Dientro de la UNAM, foi miembru del Comité de la Reserva Ecolóxica del Pedregal de San Ángel (REPSA); del Conseyu Asesor del Programa d'Investigación sicasí Climáticu (PINCC); y del Conseyu Téunicu Deportivu del Club Universidad Nacional, A.C. Foi direutora del Institutu de Xeografía de la UNAM de 2008 a 2012.

Ye miembru de l'Academia Mexicana de Ciencies. Participa intensamente n'asociaciones científiques  y comisiones d'espertos internacionales. Foi integrante del Comité d'Evaluación y Planeación Científica (CSPR) del Conseyu Internacional pa la Ciencia (ICSU) de 2009 a  2012, según del Comité Científicu del Earthquakes and Megacities Initiative mientres el periodu 2002-2006. Foi Presidente del Conseyu Académicu del Centru Panamericanu d'Estudios ya Investigaciones Xeográfiques del Institutu Panamericanu de Xeografía y Historia (IPGH), Presidente de la Sociedá Mexicana de Xeomorfoloxía, Vicepresidente de la Unión Xeográfica Internacional, del Consorciu Internacional de Deslizamientos, y de l'Asociación Internacional de Geomorfólogos. Anguaño ye Vicepresidente del Comité Científicu del Programa d'Investigación Integral en Riesgu de Desastre (IRDR) del Conseyu Internacional de la Ciencia (antes ICSU); Presidente del Comité Directivu d'Amenorgamientu del Riesgu de Desastres de la Oficina d'América Llatina y el Caribe del Conseyu Internacional de la Ciencia; ya integrante del Conseyu de Lideralgu Científicu de la Iniciativa internacional d'investigación sobre los montes (Mountain Research Initiative).

Premios[editar | editar la fonte]

  • 1993, Medaya "Gabino Barreda" al méritu universitariu, meyor estudiante de la Llicenciatura en Xeografía (1993), UNAM.
  • 2005, 3rd Evelyn Pruitt Lecturer, Departamentu de Xeografía y Antropoloxía, Luisiana State University, USA.
  • 2009, TWAS Young Affiliate Fellow, que da l'Academia de Ciencies pal Mundu en Desenvolvimientu (The Academy of Sciences for the Developing World).
  • 2011, TWAS-ROLAC Prize for Young Scientists 2011, Earth Sciences (Premiu pa Mozos Científicos 2011 en Ciencies de la Tierra) dau pola Academia de Ciencies pal Mundu en Desenvolvimientu (The Academy of Sciences for the Developing World).
  • 2012, Premiu d'Investigación pa Científicos Nuevos de l'Academia Mexicana de Ciencies.[8]
  • 2016, Medaya Sergey Soloviev de la Unión Europea de Geociencias
  • 2016, Pergamín al Méritu Profesional "José Antonio Alzate", dau pola Pernomada y Benemérita Sociedá Mexicana de Xeografía y Estadística del Estáu de Méxicu (SOMEGEM).
  • 2018, Reconocencia Sor Juana Inés de la Cruz, UNAM, 8 de marzu.
  • 2018, Reconocencia al Méritu Académicu, AAPAUNAM, 11 de mayu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://www.geomorph.org/wp-content/uploads/2015/06/9780521769259_GeomHazards.pdf.
  2. 2,0 2,1 Identificador CONOR.SI: 197538403. Afirmao en: CONOR.SI.
  3. URL de la referencia: https://www.egu.eu/awards-medals/sergey-soloviev/2016/irasema-alcantara-ayala/.
  4. 4,0 4,1 «Alcántara Ayala Irasema». Consultáu'l 3 de xunu de 2016.
  5. «Irasema Alcántara-Ayala - Sergey Soloviev Medal 2016» (inglés). Consultáu'l 3 de xunu de 2016.
  6. «Investigadora de la UNAM ye la primer muyer en ganar medaya europea Sergey Soloviev» (castellanu) (30 de mayu de 2016). Consultáu'l 3 de xunu de 2016.
  7. 7,0 7,1 «Irasema Alcántara — ICSU». Consultáu'l 3 de xunu de 2016.
  8. «Dra. Irasema Alcántara gana premiu de l'Academia Mexicana de les Ciencies | Facultá de Filosofía y Lletres». Consultáu'l 4 de xunu de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]