Inxeniería del petroleu

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Plantía:Ficha d'inxeniería La inxeniería del petroleu, inxeniería petrolífera, inxeniería de petróleos o inxeniería petrolera ye la parte de la inxeniería que combina métodos científicos y prácticos empobinaos al desenvolvimientu de técniques p'afayar, esplotar, desenvolver, tresportar, procesar y tratar los hidrocarburos dende'l so estáu natural, nel xacimientu, hasta los productos finales o derivaos.

Ciencies aplicaes[editar | editar la fonte]

Les conocencies y técniques emplegaes polos inxenieros de petroleu vienen de casi tolos campos de la ciencia, y desenvuélvense costantemente por cuenta de la incesante busca de recursos y de optimización de la producción. Los principios de la Física y la Química Aplicada son emplegaos en toles etapes de la esplotación del hidrocarburu, dende la esploración hasta la conversión d'éstos en productos de consumu.

Equipos multidisciplinarios[editar | editar la fonte]

La industria petrolero conformar d'equipos multidisciplinarios que trabayen en xunto p'atopar y producir l'hidrocarburu entrampado nel sosuelu. Esto asocede por cuenta de la gran cantidá de problemes y fenómenos que se desenvuelven tantu nel xacimientu como na superficie. L'inxenieru de petroleu tien la capacidá d'interpretar los datos recibíos de parte de xeólogos, Inxenieros Xeólogos, xeofísicos, químicos y físicos, y de desenvolver métodos óptimos pal desenvolvimientu de los xacimientos faciendo usu de toles nueves teunoloxíes que se tengan al algame.

Campos de la inxeniería de petroleu[editar | editar la fonte]

Esploración[editar | editar la fonte]

La xera d'esploración entiende toles actividaes de busca d'hidrocarburos. Fundamentalmente desenvuélvese por aciu l'aplicación de métodos de prospección xeofísica y l'ellaboración de mapes de superficie y sosuelu per parte de los xeólogos, cola cuenta d'inferir sobre la configuración de los estratos del sosuelu y la so composición, lo que puede apurrir claves sobre la esistencia d'ambientes aparentes pa l'acumuladura de petroleu o gas natural.

Los datos qu'aproven los xeólogos son depués analizaos polos inxenieros de petroleu, quien interpreten y «traducen» los datos que reciben, y pueden ordenar la perforación de sondeos estratigráficos, que la so finalidá ye la de tomar amueses del sosuelu, que van ser analizaos en llaboratorios de física de roques, y llevar a cabo registro con métodos eléctricos, acústicos o nucleares, que van ser igualmente interpretaos polos Inxenieros de Petroleu especialista na disciplina d'interpretación de perfiles.

Los pozos exploratorios son furaos darréu, dependiendo de les resultancies llograes de la estratigrafía, pa certificar o comprobar la presencia de reserves d'hidrocarburos nel sosuelu, que son comercialmente explotables.

Inxeniería de xacimientos[editar | editar la fonte]

El xacimientu ye una unidá poroso y permeable nel sosuelu que contién nos sos espacios porosos hidrocarburos líquidos o gaseosos con carauterístiques que dexen la so esplotación comercial.

La inxeniería de xacimientos ye una de les partes más importantes na Inxeniería de petroleu, yá que ye'l nexu ente'l xacimientu o reservorio de petroleu o gas y los sistemes de producción en superficie.

L'inxenieru de xacimientos ye l'encargáu d'interpretar les resultancies de la esploración, estudiar les propiedaes de la roca reservorio, y planiar la producción o estracción de los sos fluyíos. So'l so responsabilidá atopa'l desenvolvimientu de práutiques d'esplotación óptima pa cada sistema d'hidrocarburos.

Inxeniería de perforación[editar | editar la fonte]

Diseñar la perforación de pozos, ellaborando los programes o diseños particulares de: barrenes; refileros de perforación; tuberíes de revestimiento; fluyíos de control; rexistros xeofísicos; pruebes de producción (nel so casu); cementaciones; esviaciones (nel so casu); rexistru continuu d'hidrocarburos (nel so casu); llogru de nucleos (nel so casu); pesques (nos casos d'accidentes mecánicos); programes de control del pozu (en casos de descontrol); terminación de pozos y ferramientes a utilizar, tantu en pozos exploratorios como de desenvolvimientu.

Furar pozos, supervisando l'estrictu apegu a los diseños y programes primeramente ellaboraos, según el fayadizu funcionamientu de: Instalaciones de seguridá y control del pozu (Cabezal de tuberíes de revestimiento, Preventores, llinies de manexu de control en casu de biltu imprevistu, llinia del quemador; preses de folla y de bagazos).

La perforación d'un pozu petroleru puede realizase de 3 maneres, perforación vertical o convencional, que consta de caltener la presión hidrostatica de la columna del fluyíu de control pon enriba de la presión de formación, atópase la perforación so balance, na cual la presión de formación ye mayor a la presión de la columna hidrostatica y d'últimes atópase la perforación direccional, que anguaño tar usando con mayor frecuencia, que consta de ferramientes especiales pa realizar esviaciones y asina dirixir el refileru al xacimientu, hasta llograr una perforación horizontal.

Inxeniería de producción[editar | editar la fonte]

La inxeniería de producción encargar de l'aplicación de conocencies técniques y científicos escontra'l tresporte de los recursos dende'l xacimientu hasta los puertos o refineríes. Determinen qué métodu de producción esplotada y ser usáu y diseñen y optimicen les instalaciones de superficie pal tratamientu primariu de convertíos en primeres necesidaes a nivel mundial los hidrocarburos, como separadores de fases, tanques d'almacenamientu, sistemes de purificación, llinies de fluxu y sistemes de bombéu y compresión del petroleu o'l gas natural, coles mires de llevar el crudu o gas a condiciones específiques a les cualos puede comercializase o distribuyir.


Encargar de la etapa final na esplotación de los hidrocarburos, que ye la conversión d'éstos en productos comerciales d'usu común, que tomen combustibles, medicines, ropa, cosméticos, ente otros. Esto por aciu el sometimientu del crudu a procesos químicos en refineríes o llantes petroquímicas. L'inxenieru de petroleu ellabora métodos nuevos o perfeccionaos pal tratamientu inicial y la refinación del petroleu, proxecta y supervisa la construcción, montaxe, arranque y funcionamientu de la refinería (nes refineríes contrátase-yos xeneralmente sol nome d'inxenieros de procesos, lo cual tamién pasa colos inxenieros químicos).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Ingeniería del petróleo