Inxeniería biomédica

De Wikipedia
Inxeniería biomédica
Inxeniería médica
Árees del saber Biomedicina
Campu d'aplicación Teunoloxía
teunoloxía sanitaria
medicina
Reconocida en Tol mundu
[editar datos en Wikidata]

La inxeniería biomédica ye la resultancia de l'aplicación de los principios y téuniques de la inxeniería al campu de la medicina. Dedícase fundamentalmente al diseñu y construcción de productos sanitarios y teunoloxíes sanitaries tales como los equipos médicos, les prótesis, dispositivos médicos, dispositivos de diagnósticu (imagenología médica) y de terapia. Tamién intervién na xestión o alministración de los recursos téunicos amestaos a un sistema de hospitales. Combina la esperiencia de la inxeniería coles necesidaes médiques pa llograr beneficios nel cuidu de la salú. El cultivu de texíos, lo mesmo que la producción de determinaos fármaco, suelen considerase parte de la bioingeniería.

Árees de la conocencia[editar | editar la fonte]

Esquema d'un amplificador d'instrumentación usáu en biomedicina pa controlar les señales biolóxiques de pequeñu voltaxe.

La inxeniería biomédica ye llargamente reconocida como un campu multidisciplinar, resultáu d'un llargu espectru de disciplines que la inflúin dende diversos campos y fontes d'información. Por cuenta de la so estrema diversidá, nun ye estrañu que la bioingeniería centrar nun aspeutu en particular. Esisten bien diversos desgloses de disciplines pa esta inxeniería, de cutiu esbíllase en:[1]

biomecánica y biotransporte

Implantes de pechu de silicona, exemplu d'aplicación de material biocompatible y ciruxía estética.

N'otros casos, les disciplines dientro de la bioingeniería estremar na cercanía con otros campos de la inxeniería más enraigonaos, que suelen incluyir:

Campos d'aición[editar | editar la fonte]

Una bomba pa la inyeición subcutánea continua d'insulina, un exemplu d'inxeniería biomédica basada na aplicación d'inxeniería electrónica nun dispositivu médicu.

Nos sos entamos, esta disciplina tuvo amestada fundamentalmente a l'aplicación de téuniques d'inxeniería llétrica y electrónica pa la construcción d'equipos médicos (instrumentación médica), según al diseñu de prótesis y ortesis (biomecánica y rehabilitación). Darréu, una parte bien importante de les aplicaciones de la inxeniería a la medicina foi la instrumentación pa l'adquisición d'imáxenes del cuerpu humanu (imagenología médica). A partir del desenvolvimientu de los ordenadores, la importancia de la instrumentación foi menguando, ente que'l procesamientu de les señales adquiríes cobró mayor ímpetu por cuenta de que foi posible llograr información adicional a partir de les señales que la instrumentación apurría, y que nun yera visible direutamente a partir de los trazos puros (procesamientu de señales biomédiques). Na actualidá la disciplina ta amestada tamién a otres como la xenómica y proteómica (bioloxía computacional). Esisten les especialidaes n'inxeniería clínica.[2]

Historia[editar | editar la fonte]

Hai autores qu'indiquen qu'esiste la inxeniería biomédica desque s'aplicaron remedios a problemes particulares del individuu como una prótesis de la dedona que foi afayada nuna tumba exipcia con una antigüedá de más de 3000 años.[3] Otros autores menten a los dibuxos anatómicos de Leonardo Da Vinci y los sos aproximamientos a brazos de palanca o los trabayos de Luigi Galvani y de lord Kelvin sobre la conducción llétrica nos seres vivos.[4] Sicasí, el desenvolvimientu de la instrumentación llétrico y electrónico produció una esplosión de resultaos y puede considerase como unu de los oríxenes más cercanos de la inxeniería biomédica. Esto dase principalmente ente los años de 1890 y 1930. Exemplos d'esto son los diseños pal rexistru de señales electrofisiológicas, empezando polos rexistros d'A. D. Waller en corazones d'humanos (1887), el refinamientu de la téunica per parte de W. Einthoven al desenvolver un galvanómetru de cuerda (1901) y l'aplicación d'esti al rexistru de señales electroencefalográficas n'humanos por Berger (1924). La instrumentación electrónica a partir de tubos de vacíu emplegar por Y. Lovett Garceau p'amplificar estes señales llétriques y el primer sistema d'electroencefalógrafu comercial de tres canales foi construyíu por Alfred Grass en 1935. Otru exemplu ye'l desenvolvimientu de la instrumentación en imagenología. Dende'l descubrimientu de los rayos-X por Röntgen en 1895 hasta la so primer aplicación en biomedicina pasó una selmana. Dende 1896, Siemens y General Electric yá vendíen estos sistemes. Na actualidá, los nuevos desarrollos en imagenología tomaron muncho más tiempu en llograr la so aplicación clínica. El principiu de resonancia magnética afayar en 1946, pero nun foi sinón hasta 30 años dempués, que pudo desenvolvese un sistema pa usu n'humanos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. BMES Bulletin, Vol. 30, payares de 2006.
  2. [1]
  3. Nerlich, Andreas; Zink, A,. Szeimies, O., Hagedorn, H. (12 de 2000). «Ancient Egyptian prosthesis of the big toe». The Lancet 356 (9248):  páxs. 2176-2179. 
  4. Azpiroz Leehan, Joaquin (2010). «Ingeniería Biomédica». Cosmos: Enciclopedia de les ciencies y la teunoloxía en Méxicu 1:  páxs. 51-71. 

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  1. Introducción a la bioingeniería, 1988, Marcombo. ISBN 84-26706800.
  2. Dyro, Joseph F. (2004). Elsevier: Clinical Engineering Handbook. ISBN 0-12-226570-X.
  3. Joaquín Azpiroz Leehan (2010). Óscar González Cueves: Cosmos: Enciclopedia de les ciencies y l'inxeniería. Tomu 1: Ingeniería. Universidá Autónoma Metropolitana, páx. 51-71. ISBN 978-607-477-162-6.
  4. John G. Webster: Encyclopedia of Medical Devices and Instrumentation, 2006, Wiley-Interscience. ISBN 978-0471263586.
  5. Joseph D. Bronzino. Biomedical Engineering Handbook, 2000, CRC Press. ISBN 0-8493-0461-X.
  6. David Yadin. Clinical Engineering, 2003, CRC Press. ISBN 0-8493-1813-0.
  7. Canals-Riera, Xavier; Riu Pere, Silva Ferran, Murphy Claire (1997). Mundu Electrónicu: La direutiva 93/42/CEE: marcáu CE d'equipos de electromedicina, páx. 56-60.
  8. Villafañe, Carlos (2008). Biomédica: Dende la Perspeutiva del Estudiante, 1, Techniciansfriend.com/Lulu.com, páx. 164. ISBN 978-0-615-24158-6.