Investigador

De Wikipedia
(Redirixío dende Investigadora)
Investigador
ocupación y cargu
profesional de la academia (es) Traducir y escritor de non ficción
Cambiar los datos en Wikidata

Un investigador (del llatín investigātor de vestīgium 'buelga, restu') ye daquién que lleva a cabu, esto ye, que lleva alantre un proyeutu empobináu a la busca de conocencia y al esclarecimiento de fechos y de rellaciones. Los investigadores pueden trabayar nel ámbitu académicu-docente, industrial, o gubernamental, o tamién n'instituciones privaes (con o ensin fines d'arriquecimientu), y no básico dedicar de llenu a la investigación científica.

Ye difícil identificar o delimitar con claridá l'oficiu d'investigador o'l so perfil, una y bones les árees d'investigación son diverses ya impliquen diferencies significatives na práctica de l'actividá. Nun principiu, la investigación nun se consideraba un verdaderu oficiu o ocupación, sinón que yera un simple calificativu o pixín axetivu.

El Manual Frascati publicáu pola OCDE, apurre una definición del investigador o investigadora, que reflexa la diversidá de situaciones: « Especialista arreyáu na concepción o creación de nueves conocencies, productos, procesos, métodos, y sistemes, y/o encargáu de la xestión de los proyeutos en cuestión ».[1]

Por estensión, el conceutu tamién toma la investigación policial, esto ye, el esclarecimiento de fechos y de circunstancies y de motivos, y l'establecimientu de responsabilidaes; y nesti casu, la persona que lleva alantre la investigación suel llamase detective o investigador priváu.

Historia[editar | editar la fonte]

Francis Bacon
Marie Curie, investigadora del sieglu XX

L'apaición del oficio específicu de investigador, inscribir nel marcu de la especialización de xeres nel senu de la sociedá. Primitivamente, los inventos y les conocencies principalmente fueron la resultancia d'esperimentos per ensayu y error, a nivel cotidianu y a lo llargo y anchu del mundu.

Con Francis Bacon nel sieglu XVII, Occidente empieza a tomar conciencia del interés económicu y políticu de la investigación entamada y sistematizada.

La fundación de Academies de Ciencies amuesa l'interés creciente de los Estaos pol trabayu de los investigadores, apurriendo un marcu d'intercambios según cierta reconocencia social.

La evolución de la xerarquía social de los investigadores, ye indisoluble de la evolución de la naturaleza mesma del trabayu d'investigación, y tien como resultáu la ellaboración progresiva del métodu científicu a partir de la revolución copernicana.

Los trabayos específicos d'investigación científica, financiaos pol mesmu Estáu o por empreses privaes, surden sicasí daqué más tarde, nel sieglu XIX, y desenvuélvense con fuercia nel sieglu XX. En sieglos anteriores, la investigación científica yera una actividá amiesta a un oficiu principal, por casu, amiesta a l'actividá del educador o del inxenieru.

Instituciones d'investigación[editar | editar la fonte]

Instituciones científiques o d'investigación son les instituciones dedicaes a la ciencia y l'investigación científica. Tán bien venceyaes a les instituciones educatives y a los ámbitos político y económico. Anque ye habitual identificales coles ciencies físicu-naturales.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Lakatos, I. (1983). La metodoloxía de los programes d'investigación científica. Alianza Universidá. Madrid.. 84-206-2349-0.
  • Popper, Karl (1980). La lóxica de la investigación científica. Madrid Tecnos. ISBN 84-309-0711-4.
  • Popper, Karl (2005). Conocencia oxetivu : un enfoque evolucionista. Madrid.Tecnos. ISBN 84-309-0488-3.
  • Quine, Willard Van Orman (1998). Del estímulu a la ciencia. Barcelona. Ariel.. ISBN 84-344-8747-0.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]