Institutu Cervantes

De Wikipedia
(Redirixío dende Instituto Cervantes)
Institutu Cervantes
institución cultural, institución educativa y entidá territorial de la xeografía humana
Llocalización
País España
AutonomíaBandera de la Comunidá de Madrid Comunidá de Madrid
ConceyuBandera de la Ciudá de Madrid Madrid
Sede Madrid
Direición España
Historia
Fundación1991
Orixe del nome Miguel de Cervantes
Organigrama
Presidente Luis García Montero
Participación empresarial
Organización matriz Secretaría de Estado de Cooperación Internacional (es) Traducir
Filiales
Formáu por Instituto Cervantes, Berlin (en) Traducir
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Institutu Cervantes (IC) ye un organismu públicu español, que se creó'l 21 de marzu de 1991 pol Gobiernu d'España, col altu patrociniu de los reis d'España,[1] sol mandatu del presidente Felipe González y dependiente del so Ministeriu d'Asuntos Esteriores.[2]

Los sos dos oxetivos principales son la promoción y enseñanza de la llingua española, y l'espardimientu de la cultura d'España y Hispanoamérica. L'Institutu Cervantes toma'l so nome del escritor Miguel de Cervantes.

Cuenta con dos sedes centrales que s'atopen na Comunidá de Madrid: la sede central operativa ta na cai de Alcalá, 49, de Madrid, nel edificiu «Cervantes», enantes conocíu como l'edificiu «de les Cariátides» y antigua sede del Bancu Central, diseñada en 1918 polos arquiteutos Antonio Palacios y Joaquín Otamendi pal Bancu Español del Ríu de la Plata; y la segunda sede, que s'utiliza como centru de formación de profesores, ta nel Colexu del Rei, na cai Llibreros, 23, d'Alcalá de Henares, llugar de nacencia de Cervantes.[3][4][5] Anguaño cunta con 87 centros en 44 países de los cinco continentes.

Dende'l 27 de xineru de 2017, el direutor del Institutu Cervantes ye Juan Manuel Bonet, y el so secretariu xeneral ye, dende'l 16 d'abril de 2012, Rafael Rodríguez-Ponga Salamanca.

Oxetivos y funciones[editar | editar la fonte]

Miguel de Cervantes Saavedra (non fidedignu). Pintura atribuyida a Juan de Jáuregui.

Los oxetivos del Institutu Cervantes según l'artículu constituyente númberu 3 de Llei 7/1991, de 21 de marzu, son los siguientes:[6]

  1. Promover universalmente la enseñanza, l'estudiu y l'usu del español y fomentar cuantes midíes y aiciones contribuyan al espardimientu y la meyora de la calidá d'estes actividaes.
  2. Contribuyir al espardimientu de la cultura nel esterior en coordinación colos demás órganos competentes de l'Alministración del Estáu.

Pa ello encárgase de:

Actividá académica[editar | editar la fonte]

Logo del Institutu.

Ye una de les funciones principales del Institutu, que foi creáu pa estender la cultura y l'enseñanza del español nel mundu. Pa ello cunta con 58 centros nel mundu, 1240 profesores y más de 1600 hores de clase al día.

Diploma d'Español como Llingua Estranxera[editar | editar la fonte]

Los Diplomes d'Español como Llingua Estranxera (DELE), creaos en 1988, son títulos que certifiquen el grau de competencia y dominiu del español como llingua estranxera. L'Institutu Cervantes da estos títulos en nome del Ministeriu d'Educación y Ciencia d'España cola participación de la Universidá de Salamanca na ellaboración de los conteníos y la so evaluación. Entienden seis niveles d'aprendizaxe: A1, A2, B1, B2, C1, C2.

Aula Virtual d'Español[editar | editar la fonte]

L'Institutu Cervantes cuenta col Aula Virtual d'Español, nel que s'entamen cursos per Internet. N'España concentróse na enseñanza d'español pa inmigrantes, llabor realizáu en collaboración coles Escueles Oficiales d'Idiomes.[7] En 2009 llegar a un alcuerdu por que la AVE apaeciera na intranet de Starbucks y dar asina enseñanza d'español a los sos emplegaos n'Estaos Xuníos.[8]

Centru de Formación de Profesores[editar | editar la fonte]

El Centru de Formación de Profesores (CFP), establecíu na sede d'Alcalá de Henares (Madrid), nel Colexu del Rei, cai Llibreros, 23, constituyóse en centru de referencia na formación de profesores, tanto inicial como siguida. El meyor exemplu d'esti llabor ye'l máster n'Enseñanza del Español como Llingua Estranxera en collaboración cola Universidá Internacional Menéndez Pelayo.

Congresu Internacional de la Llingua Española[editar | editar la fonte]

Otra de les funciones del Institutu Cervantes ye la organización, xunto cola Real Academia Española y l'Asociación d'Academies de la Llingua Española, de los Congresos Internacionales de la Llingua Española, foros de reflexón sobre l'idioma español que se celebren cada trés años en dalguna ciudá d'España o Hispanoamérica, cola collaboración del país anfitrión. Dende la so creación celebráronse en Zacatecas (Méxicu, 1997), Valladolid (España, 2001), Rosario (Arxentina, 2004), Cartagena de Indias (Colombia, 2007) y Valparaíso (Chile), 2010 —entamáu finalmente de forma virtual, yá que se produció un terremotu nel país el día previu a la inauguración—, Ciudá de Panamá (Panamá), 2013 y San Xuan (Puertu Ricu), 2016.

Lingu@net Europa[editar | editar la fonte]

Proyeutu de la Comisión Europea pa facilitar l'accesu a recursos calidable «en llinia» pal aprendizaxe de les llingües europees.

Archivu Gramatical de la Llingua Española[editar | editar la fonte]

L'Archivu Gramatical de la Llingua Española (AGLE) ye un proyeutu de informatizar los miles de fiches manuscrites del gramáticu Salvador Fernández Ramírez,rematáu y publicáu en 2010 nel Centru Virtual Cervantes.

Oficina del Español na Sociedá de la Información[editar | editar la fonte]

La Oficina del Español na Sociedá de la Información (OESI) ta dedicáu a promocionar la presencia del español nel ámbitu de les teunoloxíes de la información.

Portal del hispanismo[editar | editar la fonte]

Centru de referencia del hispanismo n'internet. Empecipióse como una triple base de datos (departamentos d'español, hispanistes y asociaciones) d'accesu gratuitu. Agora puede atopase información sobre:

  • Departamentos y centros d'investigación universitarios con departamentu d'español.
  • Asociaciones d'hispanistes y de profesores d'español.
  • Información sobre congresos, seminarios, xornaes o conferencies.
  • Últimes noticies.
  • Ufiertes públiques de beques, cursos especializaos y ufiertes d'empléu.
  • Recursos n'Internet pa investigadores.
  • Enllaces rellacionaos.

Rede de Centros Acomuñaos[editar | editar la fonte]

Rede de centros d'enseñanza d'español que los sos programes d'enseñanza, instalaciones y organización fueron reconocíos pol Institutu Cervantes. Los centros de la rede que s'atopen n'España reciben la denominación de Centros Acreditaos. En Brasil esiste una rede de Centros de significada importancia como son: Recife, São Paulo, Rio de Janeiro, Porto Alegre, Salvador de Bahia, Belo Horizonte, Brasilia y Curitiba. Toos desenvuelven una intensa actividá cultural, especialmente Salvador de Bahia, del que dependen 14 Centros partíos ente Guatemala y Colombia.

Second Life[editar | editar la fonte]

Dende 2007 l'Institutu Cervantes construyó una islla virtual nel mundu tridimensional Second Life, onde recreó la sede d'Alcalá de Henares. Nel mesmu ufiértense esposiciones, conferencies y proyeiciones sobre actos que se tean realizando nel mundu real».[9]

Actividá cultural[editar | editar la fonte]

Carles Santos Ventura nel centru de Berlín.

Ye la intensa actividá cultural la que da al Institutu Cervantes la so personalidá y el so sellu de prestíu nel mundu. Alcuentros con escritores, dramaturgos, científicos, ciclos de cine, conciertos musicales, esposiciones, formen parte de la programación del Institutu en decenes de ciudaes.

Al traviés de los sos centros, l'Institutu Cervantes pon a disposición d'artistes españoles y de creadores d'orixe llatinoamericanu, sales d'esposiciones onde exhibir les sos obres. Tamién collabora na organización de conciertos, proyeiciones, obres de teatru, etc. rellacionaos cola cultura hispanoamericana. Dalgunes de les últimes muestres son:

  • Testigos del olvidu: esposición fotográfica de Juan Carlos Tomasi que rescata ocho de les mayores catástrofes humanes del nuesu tiempu, y cuenta con testos de Mario Vargas Llosa y Juan José Millás, ente otros.
  • Festival de los Dos Orielles: festival de danza, teatru y música con artistes marroquines y españoles que se celebra en Casablanca, Marrakech, Rabat, Tánxer y Tetuán.
  • Cinco miraes europees: exhibición de les fotografíes de cinco artistes hispanoamericanos y españoles.
  • Orgánicu na obra de Calatrava: esposición fotográfica de Luz Martín sobre la obra de Santiago Calatrava nel centru de Belgráu.[10]
  • Dende 2009, celebra añalmente El Día Y,[11] una xornada de puertes abiertes que tien llugar el sábadu más próximu al solsticiu de branu.

Publicaciones[editar | editar la fonte]

Revista Institutu Cervantes[editar | editar la fonte]

Revista gratuita de periodicidad bimestral, onde se publicar los actos que l'Institutu Cervantes va realizar, tantu n'España como en cualquier centru del estranxeru, col enfotu de informar del progresu del centru y de les llingües españoles.

  1. Ochobre - avientu de 2004.[12]
  2. Xineru - febreru de 2005.[13]
  3. Marzu - abril de 2005.[14]
  4. Mayu - xunu de 2005.[15]
  5. Xunetu - agostu de 2005.[16]
  6. Setiembre - ochobre de 2005.[17]
  7. Payares - avientu de 2005.[18]
  8. Xineru - febreru de 2006.[19]
  9. Marzu - abril de 2006.[20]
  10. Mayu - xunu de 2006.[21]
  11. Setiembre - ochobre de 2006.[22]
  12. Payares - avientu de 2006.[23]
  13. Xineru - febreru de 2007.[24]
  14. Marzu - abril de 2007.[25]
  15. Mayu - xunu de 2007.[26]
  16. Setiembre - ochobre de 2007.[27]
  17. Payares - avientu de 2007.[28]
  18. Xineru - marzu de 2008.[29]

Anuariu del español[editar | editar la fonte]

Sol títulu xenéricu de L'español nel mundu analiza la situación y novedaes de la llingua española nos sos distintos ámbitos d'usu. Les socesives ediciones, que se publicar dende 1998, formen una coleición d'imáxenes sobre la situación del español.

  1. 1998[30]
  2. 1999[31]
  3. 2000[32]
  4. 2001[33]
  5. 2002[34]
  6. 2003[35]
  7. 2004[36]
  8. 2005[37]
  9. 2006 - 2007[38] (Enciclopedia del español nel mundu).
  10. 2008[39](Enciclopedia del español n'Estaos Xuníos).
  11. 2009[40]
  12. 2010 - 2011[41]
  13. 2012[42]
  14. 2013[43]
  15. 2014[44]
  16. 2015[45]

Memoria del Institutu Cervantes[editar | editar la fonte]

Publicación añal na que s'espón la evolución del Institutu Cervantes a lo llargo del últimu añu. Centrar na actividá cultural y académica de cada centru y biblioteca, según les inauguraciones que tuvieren llugar. Inclúyese información sobre l'Aula Cervantes, entidaes collaboradores y patrocinadores.

  1. 2009/10.[46]
  2. 2008/09.[47]
  3. 2007/08.[48]
  4. 2006/07.[49]
  5. 2005/06.[50]
  6. 2004/05.[51]
  7. 2003/04.[52]

Televisión dixital[editar | editar la fonte]

El 12 de febreru de 2008 a les 19:30 hora española, el Cervantes convertir nel primer institutu llingüísticu européu en tener el so propiu canal televisivu: CervantesTV.es. Una canal de televisión n'internet con programación 24 hores al día. La so programación consiste básicamente na promoción ya información sobre l'español, con boletinos culturales y tamién entevistes, conxustes, reportaxes, música y documentales d'actualidá cultural hispana.[53]

Otres publicaciones[editar | editar la fonte]

  • Plan curricular del Institutu Cervantes. Niveles de referencia pal español: plan esquematizado d'estudiu del español en seis niveles, d'alcuerdu a les directrices del Conseyu d'Europa.
  • Enciclopedia del español nel mundu: informe sobre la situación de la llingua española por tol planeta.
  • Guíes práutiques del Institutu Cervantes : "Gramática práutica del español" (2007) ; " Ortografía práutica del español" (2009) ; " Guía práutica del español correutu" (2009) ; "Guía práutica d'escritura y redaición" (2011) ; "El llibru del español correutu . Claves pa escribir y falar bien n'español" (2012) . "Les 500 duldes más frecuentes del español" (2013) .

Centru Virtual Cervantes[editar | editar la fonte]

El Centru Virtual Cervantes ye un sitiu web creáu y calteníu pol Institutu Cervantes d'España en 1997[54] pa contribuyir al espardimientu de la llingua española y les cultures hispániques.

Como complementu al llabor de los centros abiertos pol Institutu Cervantes en ciudaes concretes, el Centru Virtual Cervantes apueste pola capacidá de llegar a tol mundu al traviés d'Internet. Ufierta materiales y servicios pa los profesores d'español, los estudiantes, el traductores, periodistes y otros profesionales que trabayen cola llingua, según pa los hispanistes que se dediquen a estudiar la cultura española en tol mundu, y pa cualquier persona comenenciuda na llingua y cultures hispániques y na situación del español na rede.[55]

Caxa de les Lletres[editar | editar la fonte]

L'Institutu Cervantes, aprovechando la presencia de la cámara acorazada nel suétanu del edificiu Cervantes de la so sede de la cai Alcalá, 49, de Madrid, utiliza les caxes de seguridá por que grandes personaxes de la cultura hispánica depositen un legáu que nun s'abrir hasta la fecha qu'ellos decidan.

El so primer depositariu foi l'escritor Francisco Ayala el 15 de febreru de 2007.[56]

El motivu de que tenga una cámara acorazada ye por haber sío d'antiguo sede del Bancu Central.

Centros nel mundu[editar | editar la fonte]

España[editar | editar la fonte]

Centros del Institutu Cervantes n'España
País Ciudá Función Inauguración Biblioteca
 España Madrid Sede central 11 d'ochobre de 2006
 España Alcalá de Henares (Madrid) Centru de Formación de Profesores (y antigua sede central) 1991 Rafael Lapesa

África[editar | editar la fonte]

Centros del Institutu Cervantes n'África
País Ciudá Direutor Inauguración Biblioteca !Páxina Web
Bandera d'Arxelia Arxelia Arxel Antonio Gil de Carrasco 1 d'abril de 1993 Max Aub IC d'Arxel
Bandera d'Arxelia Arxelia Orán Inmaculada Jiménez Caballero 1 de xineru de 2008 Biblioteca d'Orán IC d'Orán
 Exiptu Alexandría Luis Javier Ruiz Sierra 28 de setiembre de 1993
 Exiptu El Cairu [2] Luis Javier Ruiz Sierra[57] 18 de febreru de 1997 Adolfo Bioy Casares
 Marruecos Casablanca [3] Mª Dolores López Enamorado 1993 Calderón de la Barca
 Marruecos Fez [4] xineru de 1993 Manuel Altolaguirre[58]
 Marruecos Marrakech [5] 30 d'ochobre de 2007 José Ángel Valente
 Marruecos Rabat [6] Javier Galván Guijo xineru de 1993 Benito Pérez Galdós
 Marruecos Tánxer [7] xineru de 1993 Juan Goytisolo
 Marruecos Tetuán [8] xineru de 1993 Vicente Aleixandre
Bandera de Senegal Senegal Dakar [9] 23 d'abril de 2010
Bandera de Tunicia Tunicia Tunicia [10] payares de 2004

América[editar | editar la fonte]

Centros del Institutu Cervantes n'América
País Ciudá Direutor Inauguración Biblioteca !Páxina web
Bandera de Brasil Brasil Belo Horizonte Ignacio Martínez Castignani 2008
Bandera de Brasil Brasil Brasilia Pedro Jesús Eusebio Cuesta 17 de xunetu de 2007[59] Ángel Crespo IC de Brasilia
Bandera de Brasil Brasil Curitiba 17 de xunetu de 2007[59] IC de Curitiba
Bandera de Brasil Brasil Porto Alegre Òscar Pujol Riembau 17 de xunetu de 2007[59] IC de Porto Alegre
Bandera de Brasil Brasil Recife Ignacio Ortega Campos 11 de xunu de 2008 IC de Recife
Bandera de Brasil Brasil Rio de Janeiro Antonio Martínez Luciano 2001 José García Nieto IC de Rio de Janeiro
Bandera de Brasil Brasil Salvador de Bahia Anastasio Sánchez Zamorano 2007 Nélida Piñón IC de Salvador de Bahia
Bandera de Brasil Brasil São Paulo Pedro Benítez Pérez 1998[60] Francisco Umbral IC de São Paulo
 Canadá Calgary Carlos Soler Montes 22 de xineru de 2007 IC de Calgary
 Estaos Xuníos d'América Albuquerque Vicente Luis Mora Suárez-Varela marzu de 2009 IC de Albuquerque
 Estaos Xuníos d'América Chicago Ignacio Olmos Serrano ochobre de 1996 Severo Ochoa IC de Chicago
 Estaos Xuníos d'América Nueva York Eduardo Lago Martínez[61] 1992 Jorge Luis Borges IC de Nueva York
 Estaos Xuníos d'América Seattle Eduardo Lago Martínez 8 de marzu de 2007
 Estaos Xuníos d'América Boston IC de Boston

Oriente Próximu[editar | editar la fonte]

Centros del Institutu Cervantes n'Oriente Próximu
País Ciudá Direutor Inauguración Biblioteca Páxina web
Bandera de Israel ISR Tel Aviv Julio Martínez 1998 Camilo José Cela IC de Tel Aviv
Bandera de Xordania Xordania Amán Antonio Lázaro payares de 1994 IC de Amán
Bandera d'El Líbanu LIB Beirut Eduardo Calvo García 1991 IC de Beirut
Cerráu Temporalmente 2000 Álvaro Cunqueiro IC de Damascu

Asia y Oceanía[editar | editar la fonte]

Centros del Institutu Cervantes n'Asia
País Ciudá Direutor Inauguración Biblioteca Páxina web
 Vietnam Ḥanói Javier Díaz Gervassini 29 de mayu de 2014[62] IC de Ḥanói
 Corea del Sur Seúl Rubén Cabello 1 d'abril de 2011 Biblioteca Seúl IC de Seúl
Bandera de Malasia Malasia Kuala Lumpur 1

de mayu de 2003

IC de Kuala Lumpur
 Filipines Manila Carlos Madrid Álvarez-Piñer 6 de mayu de 1994[63] Miguel Hernández IC de Manila
Bandera de Australia Australia Sidney Raquel Romero Guillemas 25 de xunu de 2009[63] Gabriela Mistral IC de Sidney
Bandera de India IND Nueva Delhi Carlos Varona 11 de payares de 2009[64] Zenobia-Juan Ramón Jiménez IC de Nueva Delhi
 Xapón Tokiu Victor Ugarte Farrerons 1 de setiembre de 2007[65] Federico García Lorca IC de Tokiu
 China Beixín Inma González Puy 14 de xunetu de 2006[66] Antonio Machado IC de Beixín
 Indonesia Xakarta 4

de marzu de 2004[67]

IC de Yakarta

Europa[editar | editar la fonte]

Institutu Cervantes en Varsovia (Polonia); el mayor centru del Institutu Cervantes del mundu.
Centru Cervantes de Múnich (Alemaña).
Centru Cervantes en Manchester (Reinu Xuníu).
Centru del Institutu n'Utrecht (Países Baxos).
Centru Cervantes en Berlín (Alemaña).
Centru Cervantes en Nueva York (Estaos Xuníos).
Centru Cervantes en París (Francia).
Centros del Institutu Cervantes n'Europa
País Ciudá Direutor Inauguración Biblioteca
Alemaña Berlín [11] Cristina Conde de Beroldingen 18 de marzu de 2003[68] Mario Vargas Llosa[68]
Alemaña Bremen [12] Helena Cortés Gabaudan 22 de setiembre de 1995 Gonzalo Rojas
Alemaña Frankfurt [13] 22 d'ochobre de 2008 Antonio Gamoneda
Alemaña Hamburgu [14] Helena Cortés Gabaudan ochobre de 2006
Alemaña Múnich [15] Ferran Ferrando Melià 1994 Augusto Roa Bastos
Bandera de Austria Austria Viena [16] Carlos Ortega Bayón 24 de marzu de 1994 Juan Gelman
 Bélxica Bruxeles [17] Felipe Santos 1998 (nueva sede 2016) Gerardo Diego
 Bulgaria Sofia [18] Luisa Fernanda Garrido 10 de febreru de 2006[69] Sergio Pitol[69]
Croacia Zagreb [19] Consuelo Elías Gutiérrez 8 d'abril de 2002
 Xipre Nicosia [20] 16 de febreru de 2011
 Eslovaquia Bratislava Carlos Ortega Bayón 1 de setiembre de 2004
 Eslovenia Liubliana [21] Ferran Ferrando Melià 21 d'abril de 2005
 Francia Burdeos [22] Teresa Imízcoz Beunza[57] 1992 Antonio Buero Vallejo
 Francia Lyon [23] Domingo García Cañedo 12 de payares de 2003 Gabriel Aresti
 Francia París [24] Juan Manuel Bonet[70] 14 de febreru de 1992 Octavio Paz
 Francia Toulouse [25] María Jesús García González 3 de xunu de 1996 Manuel Azaña
Grecia Atenes [26] Víctor Andresco[70] payares de 1992 Juan Carlos Onetti
Bandera d'Hungría Hungría Budapest [27] Javier Pérez Bazo 8 de setiembre de 2004[71] Ernesto Sabato[71]
 Irlanda Dublín [28] Julia Piera Abá xineru de 2008 Dámaso Alonso
 Italia Milán [29] Arturo Lorenzo 26 d'ochobre de 1994 Jorge Guillén
 Italia Nápoles [30] Luisa Castro ochobre de 1994 Rafael Alberti
 Italia Palermo [31] Francisco Corrolada 5 de xunu de 2006 Salvador Espriu
 Italia Roma [32] Sergi Rodríguez López-Ros 26 d'ochobre de 1994 María Zambrano
 Islandia Reikiavik Ferran Ferrando Melià 3 de marzu de 2007
 Países Baxos Utrecht [33] 18 de febreru de 1997 José Jiménez Lozano
 Polonia Cracovia [34] Abel Murcia Soriano 11 de xunu de 2012
 Polonia Varsovia [35] Yolanda Soler Onis payares de 1994 Guillermo Cabrera Infante
 Portugal Lisboa [36] José María Martín Valenzuela marzu de 1993 Gonzalo Torrente Ballester
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu Leeds [37] Iñaki Abá 28 de setiembre de 1992
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu Londres [38] Julio Crespo MacLennan 28 de setiembre de 1993 (nueva sede 2016)
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu Mánchester [39] Iñaki Abá 20 de xunu de 1997[72] Jorge Edwards
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu Xibraltar Francisco Oda
 Chequia Praga [40] Ramiro Villapadierna setiembre de 2005 Carlos Fuentes[73]
Bandera de Rumanía Rumanía Bucuresti [41] Joaquín Garrigós Bonu 25 de xineru de 1995 Luis Rosales
Bandera de Rusia Rusia Moscú [42] Josep Maria de Sagarra 6 de febreru de 2002[74] Miguel Delibes
 Serbia Belgráu [43] Enrique Camacho 20 d'avientu de 2004 José Hierro
 Suecia Estocolmu [44] Joan M. Álvarez Valencia 19 d'abril de 2005[75] Francisco Ayala[75]
 Turquía Istambul [45] Pablo Martín Asuero 1 de setiembre 2012[76] Álvaro Mutis

Aules Cervantes[editar | editar la fonte]

Aules Cervantes
País Ciudá
Bandera d'Arxelia Arxelia Annaba
Bandera d'Arxelia Arxelia Bugía
Bandera d'Arxelia Arxelia Blida
Bandera d'Arxelia Arxelia Mostaganem
Bandera d'Arxelia Arxelia Sidi Bel Abbès
Bandera d'Arxelia Arxelia Sétif
Bandera d'Arxelia Arxelia Tlemcen
Bandera de la República Popular China China Chongqing[77]
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos Boston
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos Miami
Bandera de Filipines Filipines Zamboanga (ensin inaugurar)[77]
Bandera de Filipines Filipines Makati (ensin inaugurar)[77]
Bandera de Filipines Filipines Cebú (ensin inaugurar)[77]
Bandera de Indonesia Indonesia Xakarta
 Marruecos Alhucemas
 Marruecos Chauen
 Marruecos Larache
 Marruecos Nador
 Guinea Ecuatorial Centru Cultural d'España en Malabo
 Guinea Ecuatorial Bata

L'Institutu Cervantes tamién estudia la próxima apertura d'unidaes n'otres ciudaes del mundu.

En Varsovia, el 7 de mayu de 2008 abrióse'l mayor centru del Institutu Cervantes.[78] Atopar nun edificiu de 5 plantes con una superficie de 4.000 .

Inda nun hai nengún centru n'El Sáḥara Occidental, únicu territoriu de población árabe onde se fala español.[79] Anguaño estúdiase un proyeutu pa establecer aules en L'Aaiún al traviés d'AECI.

Premios[editar | editar la fonte]

El 1 de xunu de 2005, l'Institutu Cervantes recibió'l Premiu Príncipe d'Asturies de Comunicación y Humanidaes de dichu añu, compartíu cola Alianza Francesa, la Sociedá Dante Alighieri, el British Council, l'Institutu Camões y el Goethe-Institut.[80]

Discutinios[editar | editar la fonte]

Los profesores de los centros de Brasil declararon un calendariu de fuelgues en reivindicación d'una xubida salarial. Los sos argumentos, la inflación acumulada cimera al 67 % nel país dende 2009 y el fechu de ser el coleutivu de profesores con menor salariu de la rede de centros Cervantes.[81]

Organización[editar | editar la fonte]

Patronatu[editar | editar la fonte]

La so función ye dirixir les orientaciones xenerales de les actividaes del Institutu y conocer añalmente les sos actividaes. Ta integráu pol rei d'España (Felipe VI) como presidente d'honor. La Presidencia Executiva exercer el Presidente del Gobiernu, los ministros d'Asuntos Esteriores, d'Educación y Ciencia, Cultura, el presidente y vicepresidente del Conseyu d'Alministración, el direutor del Institutu, 25 vocales electos por instituciones culturales y de la llingua (Real Academia Española, les academies de la llingua de Hispanoamérica y Filipines, universidaes, academies españoles y otres organizaciones) y vocales por derechu propiu (natos) como lo son los ganadores del Premiu Cervantes.

Conseyu d'alministración[editar | editar la fonte]

El Conseyu ta encargáu d'ellaborar los planes xenerales d'actividaes, xixilar la execución del presupuestu y aprobar les tresferencies a terceros. Ta presidíu pol secretariu d'Estáu de Cooperación Internacional, dos vicepresidentes (Subsecretariu del Ministeriu d'Educación y Ciencia y el subsecretariu del Ministeriu de Cultura), dos conseyeros del patronatu, cuatro conseyeros de los Ministros d'Asuntos Esteriores, d'Educación y Ciencia, de Cultura y d'Economía y Facienda y el Direutor del Institutu.

Direutor[editar | editar la fonte]

Víctor García de la Concha, direutor dende 2012 hasta 2017.

Ye l'encargáu de llevar direición y demás llabores executivu y alministrativu pertinentes del Institutu Cervantes. Ye nomáu pol Gobiernu español.

Hasta la fecha fueron direutores:

pa promocionar el valencianu al traviés de los centros del Institutu.[82]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Naturaleza y funciones del institutu
  2. Creación del Institutu en elpais.com
  3. Anque a la fin acabar vendiendo Emilio Botín como parte de los activos del Banco Santander, l'edificiu foi sede del Bancu Central, creáu en 1909 a partir de 8 bancos pequeños, y que aportó a el mayor bancu d'España nos años 80
  4. Edificio Les Cariátides
  5. Ver mapa
  6. Información sobre oxetivos y funciones Institutu Cervantes. Consultáu'l 27 de setiembre de 2014
  7. Aula Virtual d'Español
  8. «El Cervantes enseña español a la plantía de Starbucks». Cinco Días (27 de mayu de 2009). Consultáu'l 27 de mayu de 2009.
  9. L'Institutu Cervantes en Second Life
  10. Esposición sobre Calatrava
  11. El Día del Español
  12. Revista Institutu Cervantes ochobre/avientu de 2004
  13. Revista Institutu Cervantes xineru/febreru de 2005
  14. Revista Institutu Cervantes marzu/abril de 2005
  15. Revista Institutu Cervantes mayu/xunu de 2005
  16. Revista Institutu Cervantes xunetu/agostu de 2005
  17. Revista Institutu Cervantes setiembre/ochobre de 2005
  18. Revista Institutu Cervantes payares/avientu de 2005
  19. Revista Institutu Cervantes xineru/febreru de 2006
  20. Revista Institutu Cervantes marzu/abril de 2006
  21. Revista Institutu Cervantes mayu/xunu de 2006
  22. Revista Institutu Cervantes setiembre/ochobre de 2006
  23. Revista Institutu Cervantes payares/avientu de 2006
  24. Revista Institutu Cervantes xineru/febreru de 2007
  25. Revista Institutu Cervantes marzu/abril de 2007
  26. Revista Institutu Cervantes mayu/xunu de 2007
  27. Revista Institutu Cervantes setiembre/ochobre de 2007
  28. Revista Institutu Cervantes payares/avientu de 2008
  29. Revista Institutu Cervantes xineru/marzu de 2008
  30. Anuariu del español 1998
  31. Anuariu del español 1999
  32. Anuariu del español 2000
  33. Anuariu del español 2001
  34. Anuariu del español 2002
  35. Anuariu del español 2003
  36. Anuariu del español 2004
  37. Anuariu del español 2005
  38. / Anuariu del español 2006 - 2007
  39. Anuariu del español 2008
  40. Anuariu del español 2009
  41. Anuariu del español 2010 - 2011
  42. Anuariu del español 2012
  43. Anuariu del español 2013
  44. Anuariu del español 2014
  45. Anuariu del español 2015
  46. Memoria del Institutu 2009/10
  47. Memoria del Institutu 2008/09
  48. Memoria del Institutu 2007/08
  49. Memoria del Institutu 2006/07
  50. Memoria del Institutu 2005/06
  51. Memoria del Institutu 2004/05
  52. Memoria del Institutu 2003/04
  53. Institutu Cervantes (12 de febreru de 2008). «Cervantes TV empieza a emitir esta tarde».
  54. Creación del Centru Virtual Cervantes
  55. Descripción del Centru Virtual Cervantes
  56. Francisco Ayala inauguró la La Caxa de les Lletres del Institutu Cervantes
  57. 57,0 57,1 Nombramiento de dellos direutores
  58. Manuel Altolaguirre ye'l nome que va llevar la biblioteca del Institutu Cervantes de Fez
  59. 59,0 59,1 59,2 Inauguración de cuatro centros en Brasil
  60. Inauguración del centru de São Paulo
  61. Eduardo Llagu ponse al frente del centru de Nueva York
  62. Cervantes, Institutu. «L'Institutu Cervantes refuerza la so actividá en Vietnam» (castellanu). Consultáu'l 2018-02-17.
  63. 63,0 63,1 Cervantes, Institutu. «Cronología del Institutu Cervantes 1991-2011. Notes de prensa 2011. Sala de prensa. Institutu Cervantes» (castellanu). Consultáu'l 2018-02-17.
  64. País, Ediciones El títulu=L'Institutu Cervantes inaugura en Nueva Delhi (11 de payares de 2009). EL PAÍS. https://cultura.elpais.com/cultura/2009/11/11/actualidad/1257894011_850215.html. Consultáu'l 26 d'abril de 2017. 
  65. Cervantes, Institutu. «L'Institutu Cervantes de Tokiu.» (castellanu). Consultáu'l 15 de setiembre de 2017.
  66. «Los Príncipes inauguren el primer Institutu Cervantes de China». Consultáu'l 2018-02-17.
  67. Cervantes, Institutu. «L'Institutu Cervantes de Yakarta.» (castellanu). Consultáu'l 15 de setiembre de 2017.
  68. 68,0 68,1 Inauguración del centru de Berlín
  69. 69,0 69,1 Centro de Sofía
  70. 70,0 70,1 Nombramiento de direutores
  71. 71,0 71,1 Inauguración del centru de Budapest
  72. Inauguración del centru de Manchester
  73. Inauguración de la biblioteca de Praga
  74. Inauguración del centru de Moscú
  75. 75,0 75,1 Inauguración del centru d'Estocolmu
  76. Inauguración del centru d'Istambul
  77. 77,0 77,1 77,2 77,3 L'Institutu Cervantes va ampliar nos próximos meses la presencia en China, Filipines y Estaos Xuníos
  78. «Mamy największy Instytut Cervantesa na świecie». Consultáu'l 2009.
  79. Españoles reclamen la preservación del español n'El Sáḥara Occidental (conferencia de Tifariti) Sahara Press Service. Consultáu'l 01-03-2009.
  80. Los institutos culturales europeos, premiu Príncipe d'Asturies de Comunicación y Humanidaes. Uviéu: El País. 1 de xunu de 2005. http://sociedad.elpais.com/sociedad/2005/06/01/actualidad/1117576801_850215.html. Consultáu'l 26 d'abril de 2017. 
  81. [1]
  82. Alcuerdo ente l'Institutu y la Acadèmia Valenciana de la Llengua
  83. Alcuerdo col Conceyu de Sevilla
  84. «Sistema de acreditación de centro ELE, Institutu Cervantes». Institutu Cervantes. Consultáu'l 27 de setiembre de 2014.
  85. mundu/elpepueco/20060102elpepueco_10/Tes Alcuerdo ente Inditex y l'Institutu
  86. Alcuerdo col IVAM
  87. Alcuerdo cola Academia de la Llingua Vasca
  88. Baragaño, Teresa. «Maestru Alonso Quijano». El País. Consultáu'l 27 de setiembre de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]