Iniciativa de Centro Europa

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Estaos miembros de ICE

La Iniciativa de Centro Europa (ICE), tamién denomada CEI pola so denominación n'inglés[1] ye un foru de cooperación rexonal n'Europa central, oriental y sudoriental, que cunta con 18 Estaos miembros. Formar en Budapest en 1989.

Historia[editar | editar la fonte]

La Iniciativa de Centro Europa (ICE), ye'l foru más grande y antiguu de la cooperación rexonal n'Europa Central, Oriental y Sudoriental. Na actualidá cunta con 18 Estaos miembros: Albania, Austria, Bielorrusia, Bosnia y Herzegovina, Bulgaria, Croacia, Chequia, Hungría, Italia, República de Macedonia, Moldavia, Montenegru, Polonia, Rumanía, Serbia, Eslovaquia, Eslovenia y Ucrania.

L'orixe de la Iniciativa d'Europa Central atópase na creación de la Quadragonale en Budapest el 11 de payares 1989, que la so padres fundadores fueron Italia, Austria, Hungría y la República Socialista Federativa de Yugoslavia (RFSY). La Iniciativa trataba de superar la división en bloques por aciu el restablecimiento de venceyos de cooperación ente los países de distintes orientaciones polítiques y estructures económiques. Nel primer Cume de Venecia en 1990, foi almitida Checoslovaquia y l'iniciativa pasó a llamase Pentagonale. En 1991, cola almisión de Polonia convertir nel Hexagonale.

La organización pasó a llamase Iniciativa Centroeuropea (CEI) en 1992. Na mesma ocasión, Macedonia, Bosnia y Herzegovina, Croacia y Eslovenia fueron almitíes como Estaos miembros.

La República Checa y Eslovaquia fueron almitíos na CEI en 1993 tres la disolución de Checoslovaquia. En 1996, Albania, Bielorrusia, Bulgaria, Moldavia, Rumanía y Ucraína xunir a la CEI como miembros de plenu derechu.

La membresía actual deriva de l'adhesión de la República Federal de Yugoslavia (dempués la Unión Estatal de Serbia y Montenegru y depués Serbia) en 2000 y de Montenegru en 2006.

La sede de la CEI ta en Trieste (Italia) dende 1996.

Proteición civil[editar | editar la fonte]

L'alcuerdu de cooperación sobre la previsión, prevención y atenuación de catástrofes naturales y teunolóxiques, celebráu en 1996 ente Austria, Croacia, Hungría, Italia, Polonia y Eslovenia (la Comisión Europea tien estatutu d'observador), toma l'intercambiu regular d'información científica y técnica y de datos pertinentes, programes comunes d'investigación y la formación d'espertos col fin d'ellaborar programes comunes de proteición civil y xestión de catástrofes. Gracies a esta iniciativa tamién ameyoraron los contactos ente les instituciones nacionales responsables no que fai a los terremotos.[2]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Central European Initiative
  2. https://web.archive.org/web/20101225185108/http://www.proteccioncivil.org/es/DGPCE/Informacion_y_documentacion/informes/ue/focus_ye.pdf

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]




Iniciativa de Centro Europa