Independencia d'África

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Países d'África arrexuntaos por dómina d'independencia mundial y la Conferencia de Bandung (Indonesia, 1955) empieza la independencia d'África.

Darréu a la segunda guerra mundial y la Conferencia de Bandung (Indonesia, 1955) empieza la independencia d'África. El primer país en lliberar foi Ghana (1957) y antes de 1965 lliberárense casi tolos países. Depués hai un compás d'espera y en 1975 llibérense les últimes colonies africanes: El Sáḥara español, Angola y Mozambique.

Tres la independencia, munchos países camuden de nome, ya intenten redefinir les sos fronteres. Pero les divisiones qu'establecieron los europeos son más estables de lo que paecen. El fechu de cómo entender l'Estáu y de falar la mesma llingua, la de la metrópoli, revelóse como una diferencia insuperable. Sicasí, nun son los conflictos fronterizos los más graves na rexón, sinón les lluches internes pol poder. Les dictadures militares y la corrupción instalar en casi tolos países.

A pesar de la descolonización, les rellaciones económiques coles antigües colonies nun siguieron siendo privilexaes. Los países europeos controlen la vida económica, ensin les presiones que trai la vida política. Los blancos que se queden nun son esactamente estranxeros, y la guía europea apodera la sociedá. El neocolonialismu va dende tutelar efectiva al alcuerdu económicu, como la creación de la Commonwealth.

Tres la descolonización, la metrópolis dexa d'invertir na colonia, sobremanera nes obres públiques, y les infraestructures creaes deteriórense. La guerra suel estornar a los capitales d'inversión, colo que'l país se descapitaliza. La neglixencia alministrativa y la corrupción nun favorecen les nueves inversiones, nin la creación de capitales autóctonos, colo qu'estos países entren en crisis: y la probeza y la miseria afitar na sociedá, y conviértese nuna lacra bien difícil de erradicar.

Esti procesu empecipiar tres el fin de la segunda guerra mundial y estendióse hasta mediaos de la década de 1970; tuvo marcáu por cruentes guerres y por movimientos pacifistes, que derivaron na formación de nuevos estaos n'África y n'Asia.

Marruecos, Sudán, Libia, Tunicia, Kenia, ente otros países d'África, llograron asina la independencia política, non ensin antes lluchar duramente contra les sos antigües metrópolis Europees. En dellos casos, como Ghana, la independencia llograr de manera pacífica; n'otros, el procesu tuvo un calter más violentu, como n'Arxelia o'l Congo. Les antigües colonies portugueses tuvieron un procesu d'independencia más tardida, recién a partir de 1974 Guinea Bissau, Cabu Verde y Mozambique pudieron conformase como Estaos independientes. La independencia nun implicó'l fin de los conflictos n'África, onde les disputes étnicu y tribal, derivaes en parte de la división artificial de los dominios coloniales, causaron frecuentes guerres civiles, desestabilizando a los nuevos Estaos.

Referencies[editar | editar la fonte]

Páxines didáctiques sobre Xeografía por Pastranec.


Independencia de África