Ilesia de San Vicente (Serrapio)

Coordenaes: 43°10′01″N 5°38′03″W / 43.166992°N 5.634264°O / 43.166992; -5.634264
De Wikipedia
Ilesia de San Vicente (Serrapio)
Bien d'Interés Cultural
ilesia y monumentu
Llocalización
País España
Autonomía Principáu d'Asturies
Provincia provincia d'Asturies
Conceyu Ayer
Coordenaes 43°10′01″N 5°38′03″W / 43.166992°N 5.634264°O / 43.166992; -5.634264
Ilesia de San Vicente (Serrapio) alcuéntrase n'Asturies
Ilesia de San Vicente (Serrapio)
Ilesia de San Vicente (Serrapio)
Ilesia de San Vicente (Serrapio) (Asturies)
Historia y usu
Orixe del nome Vicente de Huesca (es) Traducir
Diócesis Archidiócesis d'Uviéu
Patrimoniu
BIC RI-51-0003858[1]
Cambiar los datos en Wikidata

La ilesia de San Vicente de Serrapio ta asitiada na parroquia de Serrapio, nel conceyu d'Ayer. Ocupa un altu con bones vistes del valle mediu del conceyu ayerán, a un quilómetru del pueblu que-y da nome.

La so historia ye llarga. Llevantose, a lo que parez enriba de restos de la dómina de los romanos, a finales del sieglu XII. D'esa época paecen ser la sacristía y los trés ábsides. En fecha desconocida reformáronse les paredes llaterales de la nave y l'imafronte. Na década de los 80 del sieglu XIX añadiéronse-y el cabildru, el bautisteriu y un cuartu, nel poniente del templu, nel que se conserven delles llábanes de dómina romana, y, en 1887, reparáronse l'ábside y les pintures del interior. Pa finar, en 1985 fízose-y una última restauración.

En cuantes a la so estructura, ye de traza románica, y al entamu tenía una única nave. Anguaño tien trés naves, con un triple ábside: el central tien un remate semicircular, y cuadráu los de los llaos, y toos ellos cubren con bóveda de cañón. Techa en madera, con teyáu a dos agües. El cabildru, decimonónicu, ocupaba los llaos sur y este de la ilesia. Anguaño, nostante, namái se conserva con esa función na fastera meridional; el tramu del este zarrose pa formar una especie de nave llateral del templu.

En cuantes a la decoración, rescamplen: l'arcu de trunfu, con dos archivoltes sobre columnes con capiteles con decoración figurativa, zoomórfica y antropomórfica; y la decoración, antropomórfica y figurativa, de la cornisa del ábside central. Dientro del templu hai pintures al fresco, con motivos xeométricos, nel ábside y na sacristía. No que cinca a les llábanes, destaca la dedicada a Júpiter Óptimo y Máximo por los clanes astures de los Arronidaeci y los Coliacini. El testu que contién ye'l siguiente: Iobi Optimo / El Maxumo / Sacrum Arro / Nidaeci et Col / Iacini Pro Sal / Ute Sibi et Su / Is Posverunt.

Foi declarada monumentu histórico-artísticu el 15 de payares de 1983.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Cobo Arias, Florencio, Cores Rambaud, Miguel, Zarracina Valcarce, Matilde, Guía básica de monumentos asturianos. Uviéu, Serviciu de Publicaciones del Principáu d'Asturies, 1990.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]