Ilesia del Pueblu Danés

De Wikipedia
(Redirixío dende Ilesia de Dinamarca)
Ilesia del Pueblu Danés
ilesia estatal, ilesia nacional y encabezamiento de materia (es) Traducir
Direición Dinamarca
Historia
Fundación1536 (Gregorianu)
Forma parte de
Bolsa de valores Iglesia evangélica luterana (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Ilesia del Pueblu Danés o Ilesia evanxélica luterana de Dinamarca ye la mayor de les Ilesies cristianes en Dinamarca. Acordies colos datos oficiales de xineru de 2013, un 79,1 % de los daneses yeren miembros d'esta Ilesia estatal, anque menos d'un 5 % asistía regularmente a los servicios relixosos los domingos. La Ilesia de Dinamarca xuntar a la Reforma protestante y tien una doctrina de tipu luteranu.

La Ilesia ta entamada en 12 diócesis y alredor de 2000 parroquies.

La Ilesia de Dinamarca ye una Ilesia estatal. El parllamentu danés ye l'autoridá llexislativa de la Ilesia, anque los sos miembros son llibres de prauticar. El Ministru d'Asuntos Eclesiásticos, dica agora Manu Sareen, ye la máxima autoridá alministrativa, siendo la Reina la cabeza de la Ilesia danesa.

Organización[editar | editar la fonte]

La vida d'ilesia ye entamada en 12 diócesis, caúna conducida por un obispu, incluyendo una para Groenlandia y una pa les Islles Feroe (hasta'l 29 de xunetu de 2007). La remota subdivisión inclúi 111 deánatos y 2200 parroquies. Hai aproximao 2400 pregueros.

Parroquies[editar | editar la fonte]

Cada parroquia tien un conseyu parroquial, escoyíu polos miembros de la ilesia con una duración de cuatro años. El conseyu parroquial conduz el negociu práuticu de la ilesia llocal y decide sobre l'empléu de personal, incluyendo al pastor(ye). El pastor ye subordináu al conseyu, sacante n'asuntos espirituales como la conducción del serviciu y el cuidu pastoral. Tanto los conseyos parroquiales como'l pastor son, sicasí, subordinaos a los obispos.

La parroquia opcional[editar | editar la fonte]

Ilesia típica construyida en 1200 DC.
Obispos de la Ilesia del Pueblu Danés

Otra traza menos comúnmente usáu ye la parroquia opcional (sognebåndsløsning, lliteralmente "la lliberación d'obligación de parroquia"). Si un miembru d'Ilesia ta descontentu col rector particular del so parroquia de residencia, puede decidir ser revisáu por otru rector qu'obedeza meyor a les sos opiniones cristianes, por casu nuna parroquia vecina.

Cañes principales[editar | editar la fonte]

El luteranismu ye un movimientu relixosu cristianu protestante fundáu institucionalmente pol monxu alemán Martín Lutero (1483-1546). Considérase la fecha del 31 d'ochobre de 1517 como'l día de nacencia d'esta caña del cristianismu, na que s'asitiaron les 95 tesis sobre la eficacia de les indulxencies na puerta de la Ilesia de Tolos Santos en Wittenberg, Alemaña. Na Ilesia del Pueblu Danés, esisten dos rames principales: el Grundtvigianismo y la Misión Interna (Indre Mission), la primera con mayor pesu na Ilesia del Pueblu Danés. La llamada Misión Interna ye un grupu luteranu danés, creáu a finales del sieglu XIX, de calter ultraconservador, que la so principal "misión" ye caltener la derechura de fe dientro de les fronteres de Dinamarca. Tuvieron gran influencia a principios del sieglu XX, sobremanera nel oeste de Xutlandia, onde entá caltienen a la mayoría de los sos miembros. Son comunidaes bien zarraes (desconocer con exactitú la cantidá d'integrantes na actualidá), que les sos principales carauterístiques son nun beber alcohol (siquier nun enfilase), ayunar, siguir con derechura les normes de Lutero y la Biblia y de xacíu nun casase con daquién que nun seya de la Misión. A la Misión Interna considérase-y el fundamentalismu protestante y, anque perdiera notablemente'l so poder en Dinamarca a lo llargo de los años, sigui teniendo una enorme influencia na forma de concebir la relixón na sociedá danesa, polo que falar de la Misión Interna ye práuticamente un tabú en Dinamarca, anque tol mundu sabe lo que ye y qu'esiste. Por ello, ye una comunidá desconocida pa la gran mayoría d'estranxeros.

Miembros[editar | editar la fonte]

Según la estadística oficial a partir de xineru de 2013, el 79,1 % de daneses son los miembros de la Ilesia Nacional, anque menos del 5 % de los miembros asista a los servicios selmanales. Munchos vuelven a esta ilesia pa ocasiones como bautizos, confirmaciones, bodes, entierros, navidá y pascua. El númberu de miembros varia del 68 % na diócesis de Copenhague al 91 % na diócesis de Viborg.

La mayoría de los daneses tien en gran estima a la Ilesia y considera la Ilesia del Pueblu Danés como importante parte del so patrimoniu cultural, yá que acomuñen la Ilesia cola cultura, les tradiciones y les costumes daneses. Ello ye que munchos de los daneses non creyentes afirmen que ye importante la presencia de la Ilesia yá que los sos valores son bien importantes pa la sociedá, la cultura y pa cada persona. La gran mayoría de los daneses tán bautizaos y confirmaos. Esta última festividá ye bien importante pa la sociedá danesa, y ye comparable a la Primer Comunión nos países católicos. La confirmación celebrar a los 14-15 años y ye una gran festividá social.

La Ilesia de Dinamarca polo xeneral ye bien lliberal y abierta anque dientro de la organización esisten pregueros y grupos más conservadores y zarraos. La tolerancia y l'amor al próximu son los valores principales claves. Colos años la ilesia foise desenvolviendo pa encaxar cola realidá social y cultural. Déxase, por casu, pregueres muyeres, y a pesar de delles protestes, déxase tamién a les persones del mesmu sexu casase formalmente por esta Ilesia. Nel 2012, los llexisladores aprobaron la enmienda a la llei de matrimoniu por 85 votos a favor, 24 en contra y 2 astenciones. Cabo mentar que la llei contempla tamién el derechu a qu'un pastor pueda negase a oficiar un matrimoniu ente homosexuales. Na Ilesia de Dinamarca puede falase abiertamente sobre temes como'l sexu que nun ye consideráu un tabú. Con respetu al estilu de vida que tienen de llevar los miembros, nun hai doctrines ríxides y la Ilesia nun tien una opinión oficial sobre tarrezas como l'albuertu, l'usu de preservativos, sexu prematrimonial, etc. Cada pastor tien el so estilu y forma d'interpretar la Biblia dientro de los principios luteranos y cada miembru tien de llevar la so vida acordies cola so fe personal tomando siempres en cuenta'l contestu y la situación concreta qu'enfrenta.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]