Ilesia Confesante

De Wikipedia
Documentu de 1934
Placa recordatoria en Berlín

La Ilesia Confesante o Ilesia de la Confesión (Bekennende Kirche) foi un movimientu del cristianismu protestante fundáu n'Alemaña en 1934 pa oponese al intentu de control nazi de les ilesies.

Política eclesiástica nazi[editar | editar la fonte]

Anque doctrinalmente defendía un neopaganismu, el nazismu valoraba al cristianismu como relixón nacional de los alemanes y propúnxose subordinalo al racismu. Con esti propósitu surdió en 1932 la organización de los Deutsche Christen (Cristianos Alemanes). Una vegada los nazis nel poder, en setiembre de 1933 impúnxose la unificación de 28 ilesies rexonales na "Ilesia Evanxélica Alemana", so la direición del pastor nazi Ludwig Müller. Una midida qu'impunxo esta ilesia foi espulsar de les sos files a tou creyente bautizáu pero con antepasaos xudíos. Tamién escomulgaba a militantes de partíos o organizaciones anti-nazis.

Pa responder a la creciente oposición local y denominacional a esta centralización forzada, el Ministru d'Asuntos Eclesiásticos, Hans Kerrl, optó en 1935 pola táctica de dominar los Comités d'Ilesia nes eleiciones de base, aprovechando la capacidá que yá llograren los nazis d'imponese en toa votación que s'efectuara n'Alemaña. A partir de 1937 impúnxose una política d'abierta represión contra cualquier espresión eclesial d'oposición al nazismu.

Oposición confesante[editar | editar la fonte]

Diversos obispos, pastores y llaicos axuntar en Barmen del 29 al 31 de mayu de 1934 nel Sínodu de la Confesión del Reinu de Dios. Asistieron delegaos de 18 ilesies rexonales. Ente los asistentes destacáronse Dietrich Bonhoeffer, Martin Niemöller, Gustav Heinemann, Hans Christian Asmussen y el teólogu suizu Karl Barth, qu'escribiera yá en Bonn en 1933 que la Ilesia hai de sirvir, non al pueblu alemán o a la hestoria, sinón a la pallabra soberana de Dios. Un puntu de partida foi la ratificación de la reconocencia de "la pallabra de Dios del Antiguu Testamentu y Nuevu Testamentu como única fonte de la nuesa fe", principiu que los Deusche Christen refugaben, tanto al refugar de planu l'Antiguu Testamentu por xudíu, como al subordinar el Cristianismu a la nación alemana aria.

Declaración de Barmen[editar | editar la fonte]

Los Confesantes alcordaron la llamada Declaración de Barmen, que refugó específicamente la subordinación de la Ilesia al Estáu y a les "doctrines incorreutes" que pretendíen subordinar a Cristu a los planes del poder humanu. La declaración indica que la Ilesia "ye namái propiedá de Cristu, y vive y desea vivir namái del so aliendu y de la so direición".

La declaración de seis puntos asitiaba la énfasis en pasaxes bíblicos referíos a l'alternativa ente siguir a Cristu o al Estáu:

  1. Xesucristu, como diz la Sagrada Escritura, ye la Pallabra de Dios qu'escuchamos, confiamos y obecemos na vida y na muerte. Refugamos la falsa doctrina que pretende atopar n'otros acontecimientos o poderes la revelación de Dios.Juan 14:6Juan 10:1-9
  2. Cristu redimiónos por voluntá de Dios y nun puede ser sustituyíu na nuesa vida por nengún caballeru o rango1Corintios 1:29-31
  3. La Ilesia ye una comunidá d'hermanos xuníos nel amor de Cristu y refuga cualquier doctrina que pretenda que dexe esti convencimientu pa supeditar el so mensaxe a los vaivenes de la política Efesios 4:l4-16
  4. La función de la Ilesia nun ye apoderar sobre otros, sinón prauticar el serviciu a tolos demás biblia|Mateo|20:25-26}}
  5. L'Estáu tien un papel p'asegurar bienestar, paz y xusticia, y la Ilesia reconoz esi papel y llapada a cumplir les sos responsabilidaes a gobernantes y gobernaos, pero la Ilesia confía na pallabra de Dios que rixe toles coses y nun puede aceptar la doctrina falsa, según la cual l'Estáu ye l'únicu y total regulador de la vida, nin puede la Ilesia convertise nuna axencia del Estáu1Pedro 2:17
  6. Xesucristu acompáñanos hasta'l fin del munduMateo 28:20 y la so pallabra nun puede ser encadenada2Timoteo 2:9

Sínodu de Dahlem[editar | editar la fonte]

Un segundu Sínodu llevar a cabu en Berlín-Dahlem del 19 al 20 d'ochobre de 1934. Este declaró'l frayatu completu cola nazificada Ilesia Evanxélica Alemana por cuenta de les sos doctrines falsu y práctico anticristianas, y estableció una "llexislación d'emerxencia", que definía provisionalmente como direición de la Ilesia d'Alemaña al Sínodu de los Hermanos del Reinu. Al terminar la Segunda Guerra Mundial, la Ilesia Evanxélica Alemana reconoció en xunetu de 1948 como correutes les decisiones del sínodu de Dahlem.

La Ilesia Confesante llogró una respuesta positiva de munchos fieles luteranos. Asina, en Frankfurt del Main participaron 12.000 persones al convocase un "día de confesión"; 140 pastores de la ilesia nacional denunciaron como equivocaes les tesis del obispu nazi. Ello ye que munches comunidaes confesantes buscaron llugares pa rexuntase cuando nun podíen usar los templos esistentes. Pa detener el "peligrosu" crecedera de la Ilesia Confesante y del so prestíu, el réxime camudó de táctica y dexó d'imponer el acatamieto al obispu Müller y la Ilesia Evanxélica Alemana, buscando ganar les bases a la política nazi ensin cayer en disputes eclesiástiques o alministratives.

Sínodu de Bad Oeynhausen[editar | editar la fonte]

Un nuevu Sínodu axuntar en Bad Oeynhausen del 18 al 22 de febreru de 1936. Dempués de los sos ésitos iniciales, la Ilesia Confesante atopóse afeutada pola división, debíu al surdimientu d'una ala "moderada", partidaria de dalgún tipu de cooperación col nuevu ministru d'Asuntos Eclesiásticos nomáu en setiembre de 1935, Hans Kerrl. Esta división espresar nel Sínodu, onde los "radicales" manifestaron la so oposición a cualquier collaboración col réxime nazi y argumentaron les razones de fondu. Delles ilesies rexonales retiráronse y formaron el Conseyu Luteranu.

A pesar del agudu discutiniu, la Ilesia Confesante caltuvo la so organización separada y asumió baxu creciente persecución la so propia alministración eclesiástica, con formación teolóxica y ordenación independientes. En 1937, la Gestapo clausuró'l so seminariu clandestín pa pastores en Finkenwalde, dempués de lo que prohibióse al so direutor Bonhoeffer que predicara, enseñara y falara lo más mínimo en públicu. El seminariu funcionó de toes formes clandestina ya illegalmente nel estadiu von Blumenthal de Gross Schlönwitz, pero foi nuevamente clausuráu al españar la guerra.

Oficina Grüber[editar | editar la fonte]

Por iniciativa del arcipreste de Berlín Heinrich Grüber, la Ilesia Confesante estableció en 1938 una "oficina" d'ayuda que primeramente se proyeutó pa protexer a cristianos escorríos por razones de raza, pero dempués ayudó a otres persones escorríes polos nazis, especialmente a xudíos. Conocióse-y como Büro Grüber y al cabu de dalgún tiempu ayudó a escapar d'Alemaña a cerca de 2.000 xudíos. La oficina tuvo'l sofitu de dellos teólogos, como Hermann Maas y l'obispu de Baviera Hans Meiser. La Gestapo cerró la oficina n'avientu de 1940 y Grüber y dellos de los sos collaboradores fueron arrestaos y unviaos a campos de concentración.

Otros siguieron clandestinamente el llabor. Bonhoeffer foi arrestáu n'abril de 1943, por cuenta de que tenía rellación col dineru del Proyeutu 7, que se destinaba a ayudar a que los xudíos escapar a Suiza. Bonhoeffer foi sentenciáu por una corte marcial pol xuez Roland Freisler y aforcáu con cuerdes de pianu nel campu de Flossenbürg en 1945 xunto a los sos compañeros Hans von Dohnanyi, el Xeneral Hans Oster, el xuez Dr. Karl Sack, el Capitán Ludwig Gehre y l'almirante Wilhelm Canaris, acusaos de collaborar nel atentáu contra Hitler del 9 d'agostu de 1944, a pesar de que taba presu diba meses. Tamién fueron condergaos a muerte por participar na combalechadura'l so hermanu Klaus Bonhoeffer, Rüdiger Schleicher y Friedrich Justus Perels.

Confesión de Stuttgart[editar | editar la fonte]

El 18 y 19 d'ochobre de 1945 axuntar en Stuttgart, pa faer un "Confesión de Culpa", representantes de les ilesies d'Alemaña, convocaos por líderes sobrevivientes de la Ilesia Confesante, como Hans Christian Asmussen, Otto Dibelius y Martin Niemöller. "Con gran dolor dicimos: mal infinitu foi lleváu por nós a munchos países y pueblos" espresaba la declaración que fizo pública ellí la Ilesia Evanxélica d'Alemaña, que convocó a un nuevu empiezu pa la Ilesia y pal mundu sol espíritu de la paz y la xusticia. A partir d'entós, la Ilesia Confesante consideró cumplíu'l so papel provisional y restablecío la Ilesia Cristiana d'Alemaña.

Llistaos como mártires y ordenaos por fecha d'execución:

Otros miembros ente los combatientes de la resistencia del intriga del 20 de xunetu de 1944, oxetores de conciencia o "Wehrkraftzersetzer" executaos, nomes recoyíos pol pastor Oehme Wilhelm, hasta 1980:

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Klappert, Bertold (1988) Bekennende Kirche in ökumenischer Verantwortung. München: Christian Kaiser. ISBN 3-459-01761-9
  • Prolingheuer, Hans (1984) Kleine politische Kirchengeschichte. Köln.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]