Idioma aleutianu

De Wikipedia
(Redirixío dende Idioma aleutiano)
Aleutianu
'Unagan tunuu'
Faláu en Bandera de Estaos Xuníos d'América USA
Bandera de Canadá Canadá
Bandera de Rusia Rusia
Rexón Alaska (Aleutianes, Pribilof y Islles del Comandante)
Falantes Dialeutos centro-occidentales: 60–80 falantes

Dialeutos orientales: 400 falantes

Familia Esquimo-aleutiana

  Idioma aleutianu

Estatus oficial
Oficial en Nengún país
Reguláu por Nun ta reguláu
Códigos
ISO 639-1 nengún
ISO 639-2 ale
ISO 639-3 ale

El aleutianu ye una llingua de la familia esquimo-aleutiana. Ye la llingua del pueblu aleutianu, que vive nes islles Aleutianes, les islles Pribilof y les islles del Comandante. En 1995 había 305 falantes de aleutianu.

Dialeutos[editar | editar la fonte]

El aleutianu atópase namái xunto coles llingües esquimales (yupik y inuit) nel grupu esquimo-aleutianu. Los dos principales grupos de dialeutos son el Aleutianu oriental y el Atkan. Dientro del grupu oriental atópense los dialeutos Unalaska, Belkofski, Akutan, el de les Islles Pribilof, Kashega y Nikolski. Dientro del grupu Atkan atópense los dialeutos d'Islla Attu, la islla de Bering y la islla de Copper (o Mednyy).

Gramática[editar | editar la fonte]

El aleutianu (Unagan tunuu), xuníu al grupu llingüísticu esquimo-aleutianu, tien una morfoloxía opaco y confuso. Con anterioridá creyérase que yera un idioma ergativo, anque la investigación que desenvuelve la Universidá d'Alaska, en Fairbanks Alaska demostró que, magar caltién rellación colos sos primos Eskimo/Inuktitut, el aleutianu rompió la ergatividad del grupu llingüísticu antepasáu común. Sicasí, l'estilu polisintéticu del aleutianu amuesa influencia de les llingües ártiques y siberianes locales. (ver Berge et al, 2005)

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]