Ibrahim Baré Maïnassara

De Wikipedia
Ibrahim Baré Maïnassara
President of Niger (en) Traducir

7 agostu 1996 - 9 abril 1999
Mahamane Ousmane - Daouda Malam Wanké
embaxador de Níxer

1990 - 1995
embaxador de Níxer

1988 - 1990
ministro de salud pública (es) Traducir

Vida
Nacimientu Dogondoutchi (es) Traducir y Maradi9 de mayu de 1949[1]
Nacionalidá Níxer
Muerte Niaméi9 d'abril de 1999[1] (49 años)
Causa de la muerte homicidio doloso (es) Traducir
mancada por arma de fueu
Estudios
Llingües falaes francés[2]
Oficiu políticu, diplomáticu, militar, dictador (es) Traduciroficial
Miembru de Conseil du Salut National (en) Traducir
Serviciu militar
Cuerpu militar Fuercies Armaes Nixerines
Graduación Coronel
Creencies
Relixón islam
Partíu políticu Rally for Democracy and Progress (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Ibrahim Baré Maïnassara (9 de mayu de 1949Dogondoutchi (es) Traducir y Maradi – 9 d'abril de 1999Niaméi) foi un militar y políticu de Níxer, presidente del so país ente 1996 y 1999.

Formación y carrera militar[editar | editar la fonte]

Nació nuna llocalidá allugada 550 quilómetros al este de Niaméi. Pertenecía a la etnia ḥausa (la mayoritaria en Níxer y presente sobremanera nel sur, a lo llargo de la frontera con Nixeria). Realizó estudios primarios en Niamey, siguíos de formación militar en Madagascar y Francia, antes de convertise en 1974, a los 25 años, n'ayuda de campu del presidente Seyni Kountché. En 1976, foi nomáu comandante de la guardia presidencial. Dos años más tarde, asumió como comandante de la compañía de paracaidistes de Niamey. En 1984 foi designáu xefe de la tercer comandancia del Estáu Mayor de les Fuercies Armaes. De 1986 a 1987, el coronel Maïnassara foi amestáu militar na embaxada de Níxer en París, primero que se-y confiara'l ministeriu de Salú (1987-1990). De 1990 a 1992, foi embaxador n'Arxelia. En 1992 volvió a Níxer pa convertise en conseyeru de defensa del primer ministru de transición Cheiffou Amadou (1991-1993). Tres les primeres eleiciones presidenciales democrátiques, n'abril de 1993, foi nomáu xefe del Estáu mayor particular del presidente Mahamane Ousmane en xunu d'esi mesmu añu.

Ente 1994 y 1995, efectuó un cursu nel Colexu Interarmées de Defensa en París, antes de ser nomáu, en marzu de 1995, como xefe del Estáu mayor del Exércitu nixerín pol primer ministru Hama Amadou, al que conocía bien, una y bones esti fuera'l direutor de gabinete del presidente Kountché.

Les eleiciones parllamentaries de xineru de 1995 dieron como resultáu la cohabitación ente'l presidente Ousmane y un Parllamentu controláu polos sos opositores, lideraos pol primer ministru Amadou. La rivalidá ente Ousmane y Amadou paralizó al gobiernu, y Maïnassara tomó'l poder el 27 de xineru de 1996, por aciu un golpe d'Estáu militar, alegando como xustificación la difícil situación política.

Presidencia y muerte[editar | editar la fonte]

Sol gobiernu de Maïnassara, foi aprobada una nueva Constitución por referendu en mayu de 1996, y celebráronse eleiciones presidenciales el 7 y 8 de xunetu de 1996. Maïnassara llogró'l 52% de los votos, pero la eleición foi llargamente considerada como fraudulenta. Nel segundu día de los comicios, eslleió la comisión eleutoral y reemplazar por otra; esi mesmu día, tamién asitió a los cuatro candidatos opositores baxu arrestu domiciliariu, nel que permanecieron mientres dos selmanes. Maïnassara asumió'l so cargu como Presidente'l 7 d'agostu.

La Unión Nacional d'Independientes pa la Renovación Democrática (UNIRD) foi establecida en 1996 pa sofitar a Maïnassara nes eleiciones d'esi añu, pero darréu, la Xunta pa la Democracia y el Progresu-Jama'a foi establecida como'l partíu de gobiernu. Como la Constitución torgaba a los presidentes liderar partíos políticos, Hamid Algabid tresformar en líder del RDP-Jama'a n'agostu de 1997.

En febreru de 1999 celebráronse eleiciones llocales, y n'abril la Corte Suprema fixo públicos los resultaos, qu'amosaben a la oposición ganando más banques que los partidarios de Maïnassara; la Corte tamién anuló los resultaos en munches árees y ordenó que nes mesmes realizárense nuevamente los comicios. La oposición llamó a protestes contra la cancelación de los resultaos el 8 d'abril.

A otru día, Maïnassara foi muertu a tiros por soldaos nel aeropuertu de Niamey, cuando se aprestaba a encetar un helicópteru. Les circunstancies del so asesinatu nun son clares; dellos rumores suxuríen que Maïnassara taba intentando fuxir del país. Primeramente la so muerte foi oficialmente descrita como un "infortunado accidente", pero esta esplicación foi considerada llargamente como inverosímil. El líder del golpe d'Estáu, Daouda Malam Wanké, asoceder como xefe d'Estáu y empecipió una transición política que remató cola realización d'eleiciones a fines d'esi mesmu añu.

La Constitución adoptada en xunetu de 1999 estableció una amnistía tantu pa los participantes nel golpe de 1996 como nel de 1999. Una investigación sobre la muerte de Maïnassara empezara en xunu d'esi añu, pero, al decretase l'amnistía, foi concluyida en setiembre. El RDP-Jama'a demandó dende entós una investigación internacional sobre l'asesinatu.


Predecesor:
Mahamane Ousmane
Presidente de Níxer
1996-1999
Socesor:
Daouda Malam Wanké

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Ibrahim-Bare-Mainassara. Apaez como: Ibrahim Bare Mainassara. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 11 mayu 2020.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]