Hula hoop

De Wikipedia
Hula hoop
Subxéneru xuguete y equipamiento deportivo (es) Traducir
[editar datos en Wikidata]
Neños xugando con hula hoops.

El hula hoop ye un xuegu que consiste en faer xirar un aru alredor de la cintura o d'otru miembru del cuerpu como brazos o piernes.

Historia[editar | editar la fonte]

La hestoria del hula hula o hula hoop (términu n'inglés) remontar a l'Antigua Grecia, existian yá por eses dómines aros metálicos y de madera colos cualos exercitábense y recreaben tanto neños como adultos. Los materiales tradicionales pa los aros incluyeron sarmientos y yerbes. Los aros fueron inventaos n'Exiptu hai alredor de 3.000 años.[ensin referencies] En Grecia antigua el so usu foi encamentáu pa perder pesu. Nel sieglu XIV, la práutica con aru yera popular n'Inglaterra y los médicos culpáron-y d'ataques al corazón y dislocaciones de llombu. La pallabra hula foi amestada a empiezos del sieglu XVIII cuando marineros que visitaron Ḥawai notaron la semeyanza ente'l movimientu del cuerpu na danza "hula" (que se baillaba nes islles) y el movimientu onduláu del cuerpu que se fai pa banciar l'aru (traducíu como hoop); d'ellí provién el tresformamientu del conceutu Llabro a tomar el nome de hula hoop.

En 1957, l'aru foi reinventáu por Richard Knerr y Arturo Melin, que fundaren la compañía llamada Wham-O[1] nun garaxe de Los Angeles en 1948 pa comercializar el llanzador Wham-O (inventáu orixinalmente pa llanzar cachos de carne al aire, un dispositivu d'entrenamientu pa los halcón). La idea vieno d'un californianu que visitara Australia qu'informó a Knerr y Melin sobre los neños que xiraben aros de bambú alredor de la cintura en clase de ximnasia. Los nuevos y agora llamaos hula-hoops al tomar tal nome, fueron creaos con Marlex, un plásticu duradero apocayá inventáu (onde l'aru ayudó como llanzamientu pa la producción de Marlex). El hula hoop conozse güei como'l caprichu más grande y provechosu de los años 1950.

Knerr y Medlin nun podíen patentar el so re-invención por demás provechosa, pos tuviera n'usu mientres miles d'años. Que la fabricación del dispositivu fora d'un nuevu material nun resolvió los requisitos d'orixinalidá de la patente. Podíen en gran parte, sicasí, protexer el so marca de productu'l hula hoop, un nome tan amestáu al xuguete que los neños apenes taben interesaos en cualesquier otra marca d'aru plásticu.

Dempués de que l'aru fuera llanzáu en 1958, Wham-O vendió más de 100 millones d'unidaes en dos años.

En The Hudsucker Proxy[editar | editar la fonte]

La película de 1994 de los hermanos Coen The Hudsucker Proxy cunta cómo foi creáu'l hula hoop. Ente que el caprichu quema, wham-O tuvieron fortuna otra vegada col llanzamientu del so frisbee.

El hula hoop nel circu[editar | editar la fonte]

El hula hoop remaneció nel mundu del circu nos años 1960 cuando los artistes rusos y chinos llevaron el hula hoop hasta l'estremu. Estos influyeron a los artistes de circu tradicional y artistes contemporáneos del circu como'l comediante australianu del circu ya historiador Judith Lanigan, que coreografió el cantar del cisne - un amiestu de hula hoop y de traxedia - al usar 30 aros.

Na actualidá'l hula hula o hula hoop ye utilizáu por artistes circenses y ximnastes alredor de tol mundu, teniendo una mayor presencia n'Australia, EEXX, y Europa, y una creciente popularidá en américa llatina.

En Colombia amontóse significativamente la compra y usu de los hula hulas, ellí yá pueden consiguise hula hulas de cintes, fueu y lluz led. Realícense alcuentros selmanales y díctense talleres personalizaos. Colombia Hoops ye'l distribuidor oficial nel país y pudo llevar el hula hula a terrenales antes non esploraos.

En Méxicu esiste una fola creciente de hoopers

Artistes del Hula Hoop[editar | editar la fonte]

  • Elena lev (Rusia)
  • Dania Kaseeva(Rusia)
  • Irina Akimova (Rusia)
  • Masha Silaeva (Rusia)
  • Alesya Gulevich (Rusia)

Nos últimos años, los homes tamién empezaron a realizar esta disciplina amestada al circu, anovando y llevando la mesma al estremu. Ente los más conocíos;

  • Alexey Chaynikov (Rusia)
  • Marco Antonio Penagos (Méxicu)
  • Anton Monastyrsky (Rusia)
  • Simon Tarrant (Australia).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]