Hrant Dink

De Wikipedia
Hrant Dink
redautor en xefe Agos, Turquía (es) Traducir

1996 - 19 xineru 2007
Vida
Nacimientu Malatya15 de setiembre de 1954[1]
Nacionalidá Bandera de Turquía Turquía
Residencia Malatya
Estambul
Grupu étnicu armenios
Muerte Estambul19 de xineru de 2007[2] (52 años)
Sepultura Balıklı Armenian Cemetery (en) Traducir
Causa de la muerte mancada por arma de fueu
Familia
Casáu con Rakel Dink (1977 – )[3]
Fíos/es Arat Dink
Estudios
Estudios Universidá d'Estambul
Llingües falaes Armeniu[4]
turcu[5]
Oficiu
Oficiu columnista, futbolista, periodista, activista polos derechos humanos, escritor, publicista, redactor (es) Traducireditor
Trayeutoria
  Equipu
Taksim SK (es) Traducir
Premios
Creencies
Relixón Iglesia apostólica armenia (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Hrant Dink

Hrant Dink (15 de setiembre de 1954Malatya – 19 de xineru de 2007Estambul) foi un periodista turcu d'orixe armeniu.[6][7][8]

La so faceta profesional más conocida yera la so condición de redactor del selmanariu Agos n'armeniu. Foi columnista y redactor-xefe del mesmu dende 1996 hasta'l so asesinatu, mediu al que se-y considera como la voz de la comunidá armenia.

La so familia treslladar a Istambul en 1960. Tres el divorciu de los sos padres crióse nun orfanatu armeniu. Estudió n'escueles armenies y, al terminar los sos estudios en secundaria, casóse. Cursó la formación cimera en Zooloxía na Universidá d'Istambul, onde se graduó, pa pasar darréu a estudiar Filosofía na mesma universidá.

En 1996 empezó a escribir nel selmanariu Agos onde dicía querer establecer una ponte d'unión y comunicación ente los turcos y la comunidá armenia a la que consideraba aisllada nel país. Otru de los oxetivos del selmanariu yera averar a dambos estaos, Turquía y Armenia, reconociendo los primeres les inxusticies cometíes contra'l pueblu armeniu nel pasáu. Yera tamién columnista del diariu d'esquierda BirGün, y recibiera en Hamburgu (Alemaña) el premiu "Henri-Nannen" pa la llibertá de prensa.

En 2005 foi condergáu por violar l'artículu 301 del Códigu Penal, en concretu por «faltar la identidá turca» nun artículu sobre la diáspora armenia. Dink escribió una serie d'artículos nos cualos convidó a los armenios de la diáspora a terminar de centrar les sos roxures nel enfrentamientu colos turcos y a faelo nel bienestar d'Armenia.

Manifestó la so intención de recurrir sentenciar ante'l Tribunal Supremu de Turquía y la Corte Europea de Derechos Humanos.

El 19 de xineru de 2007, mientres tornaba a la so casa procedente de la redaición de Agos, foi asesináu a tiros na cai. Na nueche del 20 de xineru, la policía de Turquía informó de la detención d'un mozu de 17 años na ciudá de Samsun, na mariña del mar Negru, que se confesara autor del crime.[9]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 26 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. URL de la referencia: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6279241.stm.
  3. URL de la referencia: https://auroraprize.com/fr/stories/detail/premium/9123/rakel-dink.
  4. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: jo2017966810. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. Conderguen crime de periodista armeniu, La Voz, 20 de nero de 2007
  7. Turquía ablayada pol asesinatu del periodista armeniu Hrant Dink, Terra Actualidá, 20 de xineru de 2007
  8. Conmoción en Turquía pol asesinatu d'un periodista defensor de la causa armenia, Diariu La Verdá, 20 de xineru de 2007
  9. Un mozu confiesa asesinar al periodista armeniu Hrant Dink, Terra Actualidá, 21 de xineru de 2007