Homo erectus pekinensis

Coordenaes: 39°43′59″N 115°55′01″E / 39.733°N 115.917°E / 39.733; 115.917
De Wikipedia
Homo erectus pekinensis
Rangu temporal: Pleistocenu mediu
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Subfilu: Vertebrata
Clas: Mammalia
Orde: Primates
Familia: Hominidae
Xéneru: Homo
Especie: H. erectus
Subespecie: H. y. pekinensis
(Black, 1927)
Sinonimia
Sinanthropus pekinensis Black, 1927
Consultes
[editar datos en Wikidata]

El home de Beixín[1] (Homo erectus pekinensis) ye una subespecie de Homo erectus mesma de China. El so nome alude a que los sos restos fósiles afayar al suroeste de Beixín, nuna cueva de la llocalidá de Zhoukoudian.[2] Daten d'hai ente 500 000 y 250 000 años (Pleistocenu mediu). Ye especialmente popular porque nel momentu del so descubrimientu foi consideráu'l primera «eslabón perdíu» que xustificaba la teoría de la evolución. Los restos fueron atopaos ente 1921 y 1937, pero perder en 1941, mientres la Segunda Guerra Sino-xaponesa, calteniéndose güei los retruques, fotografíes, dibuxos y descripciones que se fixeron tres les escavaciones y dellos pocos restos más llograos del xacimientu con posterioridá.[3]

El xacimientu de Zhoukoudian foi catalogáu como Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco dende l'añu 1987.

Excavación[editar | editar la fonte]

Descubrimiento y primeres escavaciones[editar | editar la fonte]

Mientres años los habitantes de la zona vendíen a los estranxeros toa suerte de dientes d'aspeutu estrañu o antiguu, pretendiendo que yeren dientes de dragón, y l'azar presentóse cuando unu d'estos dientes foi a dar a manes d'un científicu suecu, quien, al estudialo, reconocer como perteneciente a un mamíferu estinguíu.

Se pesquisó l'orixe d'esi diente y establecióse que provenía d'una cueva de Beixín. Les investigaciones empezaron en 1921. Acordies con el rellatu posterior d'Otto Zdansky, que trabayaba pal xeólogu Gohan Anderson, un habitante de la zona llevó a los arqueólogos hasta lo qu'anguaño se conoz como la Llomba del Güesu del Dragón, un llugar llenu de güesos fosilizaos. Zdansky empezó la so propia escavación y finalmente atopó güesos que paecíen molares humanos. En 1926 llevar a la Facultá de Medicina de Beixín, onde'l anatomista Davidson Black analizar. Darréu, publicaría'l so descubrimientu na revista Nature, col nome de Sinanthropus pekinensis (home chinu de Beixín). Los primeros especímenes de Homo erectus fueren atopaos en Java en 1891 por Eugène Dubois. L'home de Java foi primeramente bautizáu como Pithecanthropus erectus pero más tarde foi tresferíu al xéneru Homo.

La Fundación Rockefeller aportó a patrocinar los trabayos en Zhoukodian. Escontra 1929, los arqueólogos chinos Yang Zhongjian y Pei Wenzhong, y darréu Jia Lanpo,[4] fixéronse cargu de la escavación. Mientres los siguientes siete años desenterraron fósiles de más de cuarenta especímenes d'adultos, nuevos y neños, incluyendo seis bóvedes craneanas casi completes. Créese que'l llugar yera un sitiu d'enterramientu. El paleontólogu y sacerdote Pierre Teilhard de Chardin y l'antropólogu Franz Weidenreich tamién participaron nos descubrimientos.

Desapaición de los güesos[editar | editar la fonte]

Retruque de los restos de 1929 (anguaño sumíos).

Les escavaciones terminaron en xunetu de 1937, cuando los xaponeses ocuparon Beixín mientres la Segunda Guerra Sino-xaponesa. Los fósiles fueron puestos a salvo nel Llaboratoriu del Cenozoicu de la Facultá de Medicina. En payares de 1941, el secretariu Hu Chengzi unviar a Estaos Xuníos pa protexelos de la inminente invasión xaponesa. Sicasí, nel camín hasta la ciudá portuaria de Qinghuangdao, sumieron, supuestamente a manes d'un grupu de marines que los xaponeses prindaren al empiezu de la guerra con Estaos Xuníos.

Intentóse atopar los güesos pero ensin resultancia. En 1972, el financieru estauxunidense Christopher Janus prometió un pagu de cinco mil dólares en cuenta de los cranios perdíos; una muyer contautó con él pidiendo 500 000 dólares, pero nun se volvió a saber más d'ella. Janus foi darréu acusáu d'esfalcu. En xunetu de 2005, coincidiendo col sesentenu aniversariu del final de la Segunda Guerra Mundial, el gobiernu chinu estableció una comisión encargada d'atopar los fósiles.

Esisten diverses conxetures sobre qué asocedió realmente colos güesos, incluyendo la teoría de que se fundieron nel barcu xaponés Awa Maru.

Escavaciones tres la Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Ente 1949 y 1959, los paleontólogos chinos Woo y Chao realizaron nueves escavaciones, atopando dellos dientes más, fragmentos de güesu y un quexal.[3]

En 1966, mientres escavaciones realizaes pol Institutu de Paleontoloxía de Vertebraos y Antropoloxía de l'Academia Sínica, apaecieron un frontal y un occipital qu'encaxaben perfectamente colos retruques calteníos de dos de los fragmentos craniales perdíos de les primeres escavaciones, lo que dexó reconstruyir el llamáu «craniu 1966».[3]

A partir de 1979 les escavaciones siguieron en Zhoukoudian, atopándose abondosa industria lítico, pero nengún güesu hominino más.[3]

Aspeutu del home de Beixín[editar | editar la fonte]

Reconstrucción facial forense de Homo erectus pekinensis por Cícero Moraes.

Por cuenta de la desapaición de los restos fósiles, los investigadores posteriores namái pudieron cuntar colos moldes y los escritos fechos polos descubridores. Asina, sábese que la so capacidá craneana llegaba a los 1075 cc, un 80 % respectu de la de Homo sapiens, y que se trataba d'un cazador pañador.

El descubrimientu de restos animales xunto a los güesos y l'evidencia del usu de fueu, pa combatir el fríu y pa cocinar los alimentos, y de ferramientes de güesu y madera, fabricaes con otres de piedra, sirvió pa sofitar la teoría de que'l H. erectus foi la primer especie faber. Los analises llevaron a la conclusión de que los fósiles de Zhoukoudian y Java pertenecen a la mesma etapa de la evolución humana. Este ye tamién el puntu de vista oficial del Partíu Comunista de China.

Sicasí, esta interpretación camudó en 1985 cuando Lewis Binford afirmó que l'home de Beixín nun yera cazador, sinón carroñero. En 1998, l'equipu de Steve Weirner nel Institutu Científicu Weizmann llegó a la conclusión de que nun hai evidencia de que l'home de Beixín usara'l fueu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. chinu: 北京人, pinyin: Běijīngrén
  2. 周口店, Zhōukǒudiàn
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Cela Conde, C. J. y Ayala, F. J. (2001). «El grau erectus en China», Senderos de la evolución humana. Madrid: Alianza Editorial, páx. 301-303. ISBN 978-84-206-6782-9.
  4. Jia, Lanpo (1976). Cueva Llar del Home de Beixín. Publicación de la Editorial de Llingües Estranxeres (Beixín). Códigu 7050-51 00070 7-S-1358P.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Jia, Lanpo (1981). L'home primitivu en China. Beixín: Ediciones en Llingües Estranxeres. 75 páxs. Ref. 1150-150 00370 11S-1492P.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

39°43′59″N 115°55′01″E / 39.733°N 115.917°E / 39.733; 115.917