Hermanos Felgueroso

De Wikipedia
Monumentu a Los Hermanos Felgueroso en Llangréu

Los Hermanos Felgueroso (Adelaida Felgueroso González 1861-1938, Víctor Felgueroso 1863-1945, Constante Felgueroso 1865-1937, Rosario Felgueroso 1868-1969, y Secundino Felgueroso 1872-1952) fueron un grupu d'empresarios carboneros asturianos naturales de Llangréu, que fundaron en 1893 la empresa Sociedá Felgueroso Hermanos.

Biografía[editar | editar la fonte]

Toos ellos yeren fíos de Gabino Felgueroso Rodríguez y Genara González, naciendo na parroquia de Ciañu, en Llangréu (Asturies). Los varones empezaron trabayando na mina.

En 1893 fundan la Sociedá Felgueroso Hermanos cola collaboración del so padre, empezando a esplotar les mines de Saús (Siero) de la Compañía Carbones Asturianos, unes mines n'estáu ruinosu. Más tarde van dir adquiriendo otres mines de Llangréu, dalgunes de les cualos fueren abandonaes pola so baxa rentabilidá. En 1930 ponen en marcha la mina de carbón más conocida de les afondaes fora de los valles mineros centrales, La Camocha en Xixón, dempués de munches intentos atayaos na zona. Nos años 20 vienden casi toles sos pertenencies de la Cuenca del Nalón a Duro Felguera y céntrense en Xixón.

Rosario alloñar de xestión de la empresa, entra como novicia en Les Saleses pero'l so estáu de salú tórga-y siguir. Mientres los sos hermanos son tamién conseyeros de Duro Felguera y conviértense en impulsores de la minería ya industria a nivel nacional, ella dedica la so fortuna a los más desfavorecidos y vive en Ciañu hasta la so muerte a los 99 años.

En 1932 ufiértase-yos un gran homenaxe nos Campos Elíseos de Xixón. En 1945 se -yos condece la Medaya d'Oru al Méritu nel Trabayu. En 1962 alzar nel Parque de Rosario Felgueroso de Ciañu'l Monumentu a Los Hermanos Felgueroso, obra de Juan José Suárez Ayer. Tamién hai un monumentu a Rosario nesi parque y una avenida en Xixón a los Hermanos.

Les sos vides inspiraron la película Jandro de 1965 dirixida por Julio Coll.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Los Hermanos Felgueroso y La Minería Asturiana. Roces Felgueroso, Carlos y Roce Montero, Bernardo. Dingraph SL, Xixón 1999


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]