Henry Sidney

De Wikipedia
Henry Sidney
Lord Deputy of Ireland (en) Traducir

1588 - 1594
Lord Deputy of Ireland (en) Traducir

1565 - 1571
Lord President of Council of Wales and the Marches (en) Traducir

1560 - 1586
Miembro del Parlamento Inglés (1572-1583) (es) Traducir


Distritu: Kent (en) Traducir
Member of the 1571 Parliament (en) Traducir


Distritu: Kent (en) Traducir
Member of the March 1553 Parliament (en) Traducir


Distritu: Kent (en) Traducir
Member of the 1563-67 Parliament (en) Traducir


Distritu: Kent (en) Traducir
Miembro del Parlamento de 1547-1552 (es) Traducir


Distritu: Brackley (en) Traducir
miembru del Parllamentu d'Inglaterra

Vida
Nacimientu Penshurst (es) Traducir[1]1529 (greg.)[2]
Nacionalidá Bandera de Inglaterra Reinu d'Inglaterra
Muerte Castillo de Ludlow (es) Traducir5 de mayu de 1586[3] (56/57 años)
Sepultura Church of St John the Baptist, Penshurst (en) Traducir
Familia
Padre Sir William Sidney
Madre Anne Pakenham
Casáu con Mary Dudley [4]
Fíos/es
Hermanos/es
Estudios
Estudios New College (es) Traducir
Llingües falaes inglés[6]
Oficiu políticu
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Henry Sidney (1529 - 5 de mayu de 1586), Lord Diputáu d'Irlanda, yera'l fíu mayor de Sir William Sidney de Penshurst, un influyente políticu y cortesanu mientres los reinaos d'Enrique VIII d'Inglaterra y Eduardu VI, que lu concedieron estenses posesiones, incluyendo la casona de Penshurst en Kent, que se convertiría na principal residencia de la familia.

Henry Sidney creció na corte, xunto al futuru rei Eduardu VI y siempres cuntó col favor de la corona, especialmente tres l'ascensu al tronu de la reina Sabela.

Matrimoniu y descendencia[editar | editar la fonte]

Sidney casóse con Mary Dudley, la fía mayor de John Dudley, Duque de Northumberland en 1551, cola que tuvo trés fíos y cuatro fíos, ente los que se cunten Sir Philip Sidney, y Robert Sidney, I conde de Leicester.

La so fía Mary Sidney casóse con Henry Herbert, II conde de Pembroke, y foi una de les muyeres más aclamaes de la so dómina gracies a los sos escritos lliterarios.

Carrera[editar | editar la fonte]

Primer viaxe a Irlanda[editar | editar la fonte]

En 1556 visitó Irlanda per primer vegada, acompañáu pol Lord Diputáu Thomas Radclyffe, III conde de Sussex, que se casara l'añu anterior cola so hermana Frances. Ellí desempeñó xeres de gobiernu, participando nes aiciones militares del so cuñáu pa tratar de llograr la sumisión de los nobles gaélicos. Mientres la espedición de Sussex al Ulster en 1557, Henry afaró la isla de Rathlin territoriu del clan escocesa de MacDonnell y, al añu siguiente, en que Sussex foi llamáu a Inglaterra, Sidney asumió'l gobiernu de la isla, desempeñando'l cargu con ésitu. Una segunda ausencia del Lord Diputáu, por cuenta de la coronación de Sabela I coincidió col españíu de la revuelta de Shane O'Neill; Sidney actuó con prudencia y habilidá, consiguiendo controlar la situación hasta'l regresu de Sussex n'agostu de 1559. Nestes feches, Sidney dimitió del so cargu de vice-tesoreru d'Irlanda, al ser nomáu presidente del conseyu de les Marques en Gales, y treslladóse a Ludlow Castle, onde viviría mientres los siguientes años.

Lord Diputáu d'Irlanda[editar | editar la fonte]

Sir Henry Sidney parte del castiellu de Dublín. Detalle d'un platu en The Image of Irelande, por John Derrick (Londres, 1581).

En 1565, Sidney foi nomáu Lord Diputáu d'Irlanda en sustitución de Sir Nicholas Arnold, qu'asocediera al conde de Essex l'añu anterior. Al llegar a Irlanda, atopó'l país nuna condición muncho más miserable y aturbolinada que mientres la so estancia anterior, debíu sobremanera a les aiciones de Shane O'Neill, que siguía azotando tola isla dende les sos posesiones del Ulster. Tres munchos esfuercios, consiguió que la reina aprobara severes sanciones contra O'Neill; y, anque'l xefe irlandés foi capaz d'escapar de la persecución inglesa, Sidney consiguió reinstaurar al so principal rival Calvagh O'Donnell al frente del clan O'Donnell y estableció una guarnición inglesa en Derry, colo que consiguió pacificar parcialmente la zona.

En 1567, Shane foi asesináu polos MacDonnell del condáu de Antrim, lo que dexó a Sidney ocupase del sur de la isla, onde punxo fin a la guerra ente Gerald FitzGerald, XV conde de Desmond y Thomas Butler, X conde de Ormonde. Dempués tornó al Ulster, obligando a Turlough Luineach O'Neill, socesor de Shane como xefe del clan, a presenta-y la so sumisión, dexando guarniciones aparcaes en Belfast y Carrickfergus, p'asina controlar Tyrone y los Glynns d'Antrim.

Rebeliones de Desmond[editar | editar la fonte]

Na seronda de 1567, Sidney tornó a Inglaterra, onde permanecería mientres los siguientes diez meses. Al so regresu aportunó na necesidá d'aprobar midíes que favorecieren el desenvolvimientu económicu d'Irlanda, ameyoraren les comunicaciones cola construcción de carreteres y pontes, reemplazaren el sistema de cles nel Ulster por una estructura de la tierra basada na propiedá privada, y, polo xeneral, qu'acabaren col continuu desorde que imperaba en gran parte d'Irlanda. Asina, en 1569 presidió l'apertura del Parllamentu d'Irlanda, el primeru convocáu en diez años.

Pa llograr estos oxetivos, Sidney propunxo'l nomamientu d'un gobernador militar ("Lord Presidente") nes provincies de Munster y Connacht. Esto desencadeno la primera de les Rebeliones de Desmond, que taría encabezada por James Fitzmaurice Fitzgerald, miembru de los FitzGerald de Desmond (Geraldines), una de les más poderoses famlias d'ingleses vieyos n'Irlanda. La rebelión sería reprimida con gran severidá y para 1573 el problema fuera atayáu. Sidney trató tamién con durez a los Butler (otra familia d'ingleses vieyos) de Ormonde y Kilkenny, que reaccionaren con violencia ante les reclamaciones de Sir Peter Carew, un noble inglés de Devon sofitáu por Dublín sobre les sos tierres ancestrales. Numberosos partidarios d'Edmund Butler fueron aforcaos en Kilkenny y tres hermanos del conde de Ormonde quitaos de tolos sos derechos por un acta del parllamentu irlandés en 1570

Sidney abandonó Irlanda en 1571, sintiéndose pocu valoráu pola reina pola so actuación nel gobiernu de la isla, pero tornó en setiembre de 1575, con más atribuciones y poderes aumentaos, p'afayar que la situación empiorara mientres la so ausencia, especialmente en Antrim, onde los MacDonnell de Sorley Boy MacDonnell semaren el caos y el tracamundiu. En llogrando apangar esta zona, Sidney partió escontra'l sur, onde tamién consiguió establecer la so autoridá, y dio en enllantar un sistema alministrativu basáu nel modelu inglés de los condaos.

Nuna etapa anterior, yá intentara axuntar los distritos d'Ambures y Clandeboy pa formar el condáu de Carrickfergus, y convirtiera el país d'O'Farrell nel condáu de Longford. En Connacht aplicó una política similar, creando'l condáu de Clare a partir del ancestral territoriu de Thomond, y delimitando los condaos de Galway, Sligo, Mayo y Roscommon.

Albortó una rebelión encabezada pol conda de Clanricarde y los sos fíos en 1576 y escorrió a Rory O'More hasta da-y muerte en 1578. Sicasí, l'impuestu añal decretáu por Sidney pa la formación d'una milicia gubernamental única, creara descontentu ente los habitantes de la Empalizada, que presentaron les sos quexes a la reina Sabela. Pa disgustu de Sidney, la reina censuró esta decisión y convocar a Inglaterra en setiembre de 1578, onde-y espachó un fríu recibimientu.

Últimos años[editar | editar la fonte]

Como miembru del Conseyu Priváu, Sidney usó la so influencia mientres la sangrienta represión de la Segunda Rebelión de Desmond, que dio llugar a una gran perda de vides humanes en Munster ente 1579 y 1583[ensin referencies], y, n'última instancia, a la plantíu de Munster, que llevó a Irlanda un importante númberu de colonos ingleses.

Permaneció mientres el restu de la so vida nel castiellu de Ludlow, dende onde exerció'l so cargu de presidente de les Marques Galeses.



Predecesor:
Thomas Radclyffe, III conde de Sussex
Lord Diputáu d'Irlanda
1565 - 1571
Socesor:
Lords Justicia
Predecesor:
William FitzWilliam
Lord Diputáu d'Irlanda
1575-1578
Socesor:
Lords Justicia
Predecesor:
John Williams, I Baron Williams de Thame
Lord Presidente de Gales
1560 - 1586
Socesor:
Henry Herbert, II conde de Pembroke

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Holinshed's Chronicles, vol. iii. (6 vols., London, 1807).
  • Calendar of Ancient Records of Dublin, edited by Sir JT Gilbert, vols. i. and ii. (Dublin, 1889).
  • Sir J.T. Gilbert, History of the Viceroys of Ireland (Dublin, 1865).
  • J.A. Froude, History of England 12 vols. (London, 1856-1870).
  • Richard Bagwell, Ireland under the Tudors, 3 vols. (London, 1885–1890).
  • John O'Donovan (ed.) Annals of Ireland by the Four Masters (1851).
  • Calendar of State Papers: Carew MSS 6 vols (London, 1867-1873).
  • Calendar of State Papers: Ireland (London)
  • Colm Lennon Sixteenth Century Ireland — The Incomplete Conquest (Dublin, 1995) ISBN 0-312-12462-7.
  • Nicholas P. Canny The Elizabethan Conquest of Ireland: A Pattern Established, 1565–76 (London, 1976) ISBN 0-85527-034-9.
  • N.P. Canny Making Ireland British, 1580–1650 (Oxford University Press, 2001) ISBN 0-19-820091-9.
  • Steven G. Ellis Tudor Ireland (London, 1985) ISBN 0-582-49341-2.
  • Cyril Falls Elizabeth's Irish Wars (1950; reprint London, 1996) ISBN 0-09-477220-7.
  • Gerard A.H. McCoy Irish Battles (Belfast, 1989) ISBN 0-86281-212-7.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Dictionary of Welsh Biography. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 1r xunetu 1997.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Identificador Kindred Britain: I2892. Apaez como: Sir Henry Sidney. Data de consulta: 9 ochobre 2017.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 4,7 Afirmao en: Kindred Britain.
  5. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  6. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]