Hendrick Rudolf Chin A Sen

De Wikipedia
Hendrick Rudolf Chin A Sen
Prime Minister of Suriname (en) Traducir

15 marzu 1980 - 4 febreru 1982
Henck Arron - Henry Neijhorst
presidente de Surinam

5 marzu 1980 - 4 febreru 1982
Johan Ferrier - Ramdat Misier
Ministro de Relaciones Exteriores de Surinam (es) Traducir

Vida
Nacimientu Albina (es) Traducir18 de xineru de 1934[1]
Nacionalidá Bandera de Surinam Surinam
Muerte Paramaribu11 d'agostu de 1999[1] (65 años)
Oficiu políticu
Creencies
Partíu políticu Partido Republicano Nacionalista (Surinam) (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Hendrick Rudolf Chin A Sen nació n'Albina, Surinam el 18 de xineru de 1934 y morrió en Paramaribu el 11 d'agostu de 1999. Tres l'arrenunciu de Johan Ferrier n'agostu de 1980 Chin A Sen asume'l poder gracies al Conseyu Nacional Militar. En oponiéndose a les midíes socialistes de Desi Bouterse, ésti decide destituyilo en febreru de 1982. N'avientu forma'l Movimientu de Lliberación de Surinam (MLS).

Biografía[editar | editar la fonte]

Primeros años[editar | editar la fonte]

Hendrick Rudolf Chin A Sen nació nel pueblu d'Albina, el 18 de xineru de 1934. Estudió medicina na facultá de medicina de Paramaribu y graduóse en 1959. Dende 1959 hasta 1961 empecipió una práutica xeneral, depués foise a los Países Baxos a especializase como internista, Cuando tornó a Surinam contrái nupcias con Sherlyne Chin A Sen y trabaya nel hospital San Vicente de Paramaribu. Depués xúnese al Partíu Nacional de Surinam, anque nun yera bien activu.

Dictadura militar (1980-1982)[editar | editar la fonte]

En febreru de 1980, el Presidente Johan Ferrier y el so Primer Ministru Henck Arron fueron derrocaos por un pronunciamientu conocíu como "Golpe de los Sarxentos" qu'instauró un gobiernu de facto. El Conseyu Militar Nacional (CMN) convocó a los dirixentes opositores a gobernar y dellos dirixentes izquierdistes asumieron puestos nel gabinete. Seis meses dempués dimite'l presidente Johan Ferrier y ye apurríu'l gobiernu a Dési Bouterse. Ésti, siendo'l líder del Conseyu Militar Nacional, noma a Chin A Sen Presidente de Surinam.

N'empezando'l gobiernu de Chin A Sen, ésti suspendió la Constitución, eslleió'l Parllamentu y prohibió los partíos políticos, empezando asina una dictadura unipersonalista. Tamién la radio y la televisión fueron censuraes y los dirixentes políticos fueron encarcelaos y torturaos.

En marzu de 1981 un contragolpe militar dirixíu por Wilfred Hawker intentó derrocar al gobiernu de Chin A Sen, sofitáu pola población indostánica, ensin ésitu. En setiembre d'esi mesmu añu Chin A Sen anunció un proyeutu de reforma constitucional que llindaría'l papel de les fuercies armaes nacionales al de supervisión dientro del gobiernu. L'exércitu respondió formándose'l Frente Revolucionariu Popular, alianza política encabezada por Bouterse y otros dos militares del conseyu militar, Ivan Graanoogst y Roy Horb. Tamién tuvo integráu por otros trés líderes d'una asociación estudiantil y de sindicatos.

Les discrepancies qu'esistíen ente Chin A Sen y Bouterse terminar de romper el 4 de febreru de 1982 cuando'l Conseyu Nacional Militar destitúi al Presidente y, depués d'un periodu nel que la xefatura d'estáu foi ocupada por Bouterse, foi nomáu Presidente L.F. Ramdat Misier.

Movimientu pa la Lliberación de Surinam[editar | editar la fonte]

En siendo derrocáu, Chin A Sen fuxó a los Países Baxos, onde sufre un atentáu.[2] En xineru de 1983 forma n'Ámsterdam el Moviemiento pa la Lliberación de Surinam (MLS), que tenía como oxetivu derrocar pela vía pacífica a Bouterse. N'agostu de 1986 el MLS empobináu por Chin A Sen invadió xunto coles tropes de Ronnie Brunswijk cuarteles de la mariña oriental de Surinam.

Depués súpose públicamente que los surinameses exiliaos en Países Baxos financiaben les guerrilles tales como'l Exércitu de la Lliberación de Surinam (SLA, sigles n'holandés). Les guerrilas empezaron a tomar terrén nel distritu de Marowijne y en payares de 1986 el pobláu de Moengo foi interveníu pol SLA y el MLS, al igual que les cercaníes del aeropuertu internacional (Johan Adolf Pengel). Tres la celebración d'eleiciones en payares de 1987, el MLS suspendió les hostilidaes pero nun intervieno nes eleiciones. Finalmente, en 1992 el presidente Ronald Venetiaan robló un alcuerdu coles guerrilles y éstes suspendieron les hostilidaes definitivamente.

Fallecimientu[editar | editar la fonte]

En 1995, Chin a Sen retorna a Surinam onde retoma'l so trabayu como internista en Paramaribu hasta la so muerte n'agostu de 1999, a los sesenta y cinco años.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Roglo. Identificador Roglo: p=henk;n=chin+a+sen. Apaez como: Henk Chin A Sen.
  2. Percancies (13 d'agostu de 1985). «Intento d'atentáu». hemeroteca.abc.es ABC. Consultáu'l 7 de xineru de 2010.


Predecesor:
Dési Bouterse
de facto
1980
Presidente de Surinam
19801982
Socesor:
Dési Bouterse
de facto
1982