Hemisferiu oriental

Coordenaes: 0°N 90°E / 0°N 90°E / 0; 90
De Wikipedia
Hemisferiu oriental
Situación
Tipu Hemisferiu
Parte de Tierra
Coordenaes 0°N 90°E / 0°N 90°E / 0; 90
Hemisferiu oriental alcuéntrase en Tierra
Hemisferiu oriental
Hemisferiu oriental
Hemisferiu oriental (Tierra)
Datos
Puntu más altu Everest
Cambiar los datos en Wikidata

Hemisferiu oriental[1] ye un términu xeográficu usáu pa referise a la metá de la Tierra que s'atopa al este del meridianu de Greenwich (el cual crucia'l pueblu de Greenwich, Reinu Xuníu) y al oeste de la llinia internacional de cambéu de fecha. Tamién pue ser usáu como una noción xeográfica imprecisa pa referise a toda Asia y gran parte d'Europa, África y Oceanía, ente que el hemisferiu occidental incluyiría a América. Amás, pue utilizase nun sentíu cultural o xeopolíticu como sinónimu del "Vieyu Mundu".

La llinia que delimita a los hemisferios oriental y occidental ye una convención arbitraria, a diferencia del Ecuador (equidistante de los polos terrestres), que estrema a los hemisferios norte y sur. El meridianu de Greenwich con llonxitú de 0° y la Llinia internacional de cambéu de fecha con llonxitú d'alredor de 180° son les fronteres aceptaes convencionalmente, yá que dixebren a los llargores cartográficos orientales de les occidentales. Esta delimitación dexa a porciones d'Europa Occidental, África y Rusia oriental nel hemisferiu occidental, d'esta forma amenorgando la so utilidá pa la cartografía y p'otros aspeutos yá que Eurasia y África suelen ser incluyíes nel hemisferiu oriental. Consecuentemente, los meridianos 20° O y 160° Y (el so opuestu) frecuentemente son usaos como fronteres alternatives, incluyendo asina a los continentes européu y africanu na so totalidá pero tamién a una pequeña porción del nordeste de Groenlandia (que polo xeneral ye considerada como parte d'América del Norte) y esclúi a la mayor parte de Rusia oriental y Oceanía (por casu, Nueva Zelanda).

Los dos principales rexones de L'Antártida reciben el so nome del hemisferiu nel que s'atopen; L'Antártida Oriental alcuéntrase casi na so totalidá dientro del hemisferiu oriental.

En comparanza col hemisferiu occidental, l'Oriental ye'l más pobláu del mundu.

Países nel Hemisferiu oriental[editar | editar la fonte]

Países pertenecientes al hemisferiu oriente sombreados.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. RAI. Diccionario de la lengua española Escribir con minúscules: hemisferiu oriental