Heinrich Bullinger

De Wikipedia
Heinrich Bullinger
obispu


Antistes (en) Traducir

Vida
Nacimientu Bremgarten (es) Traducir[1]18 de xunetu de 1504[2]
Nacionalidá Suiza
Residencia Zúrich
Muerte Zúrich[3]17 de setiembre de 1575[2] (71 años)
Familia
Casáu con Anna Bullinger
Fíos/es Heinrich Bullinger
Estudios
Llingües falaes llatín
alemán[4]
Alumnu de Mathias Cremerius Peltzer
Profesor de Johannes Buxtorf (es) Traducir
Oficiu teólogureformador protestante (es) Traducir
Llugares de trabayu Zúrich
Creencies
Relixón Protestantismu
Cambiar los datos en Wikidata

Heinrich Bullinger (18 de xunetu de 1504Bremgarten (es) Traducir – 17 de setiembre de 1575Zúrich) foi un reformador suizu, el socesor d'Ulrico Zwinglio como xefe de la ilesia de Zurich y pastor de Grossmünster. La so figura foi muncho menos revesosa que la de Xuan Calvino o Martín Lutero, y a pesar de que la so importancia foi subestimada, la investigación recién amuesa que foi unu de los teólogos más influyentes de la Reforma Protestante nel sieglu XVI.

Vida[editar | editar la fonte]

Fíu de Heinrich Bullinger, decanu de la ilesia capitular, y d'Anna Wiederkehr, nació en Bremgarten, Argovia. L'obispu de Constanza, que yera supervisor de la zona d'Argovia, sancionara extraoficialmente el concubinato clerical, pero depués arrenunciárase a toles penes d'esti delitu en cuenta de una cuota añal. Como tal, Heinrich y Anna fueron capaces de vivir como home y muyer de forma virtual, y el mozu Heinrich foi'l quintu fíu nacíu de la pareya.

En 1519, a la edá de 15 años, los sos padres unviáron-y a la Universidá de Colonia col enfotu de que siguiera al so padre na carrera eclesiástica, cuando empezaben a conocese les noticies relatives a Martín Lutero. Bullinger sentía que tenía que tomar decisiones por sigo mesmu y empezó un programa sistemáticu de llectura que s'empecipió con "Sentencies" de Pedro Lombardu, que depués les comparó colos Padres de la Ilesia y la Biblia. En 1520, poner a estudiar los trataos de Lutero y llegó a la conclusión de que Lutero yera más fiel a los Padres de la Ilesia y la Biblia. Entós, convencíu de la doctrina de Lutero, Bullinger arrenunció a la so intención anterior d'entrar na Orde de los Cartuxos.

En 1522, tornó a casa, aceptando un puestu como direutor del colexu del claustru de Kappel, anque namái dempués d'axustar condiciones especiales, lo cual significaba que nun tenía la necesidá de faer votos monásticos o asistir a misa. Na escuela, Bullinger empecipió un programa sistemáticu de llectura de la Biblia y la exéxesis pa los monxos. Mientres esti periodu escuchó les prédiques de Zuinglio y Jud en delles ocasiones; amás so la influencia de los valdenses, Bullinger tuvo una comprensión más simbólica de la eucaristía. Poner en contautu con Zuinglio en setiembre de 1524. En 1528, a instancies del Sínodu de Zurich, abandonó'l claustru de Kappel pa convertise nun ministru ordinariu de la parroquia.

Escultura de Bullinger en Grossmünster.

En 1529 contrái matrimoniu con Anna Adlischweiler, una exmonxa. El so matrimoniu foi feliz y consideráu como un exemplu a siguir. La so casa taba llena de cutio de fuxitivos, colegues y persones en busca de conseyu o ayuda. Bullinger foi un padre sollerte que curió de los sos once fíos, colos que gustaba xugar y que-y afalaron a escribir numberosos versos de Navidá. Tolos sos fíos fixeron pastores.

Dempués de la derrota na batalla de Kappel (11 d'ochobre de 1531), onde cayó Zuinglio, la rexón d'Argovia tuvo que tornar a la fe católica. Bullinger y otros dos pregueros hubieron d'abandonar la ciudá. En ganando una reputación como unu de los líderes de los predicadores protestantes, Bullinger rápido recibió ufiertes pa ocupar el puestu de pastor de Zurich, Basilea, Berna y Appenzell. Bullinger asumió'l cargu de ministru de Zurich, llueu se ganó la supervisión sobre los otros ministros de Zurich, cargu que más tarde sería conocíu como'l Antistes Zurich.

N'avientu del mesmu añu, foi escoyíu, a la edá de 27 años, socesor de Zuinglio como antistes de la ilesia de Zurich. Aceptó la eleición namái dempués de que'l Conseyu aseguráralu espresamente que s'atopaba na so predicación "llibre, independiente y ensin restricciones", inclusive si riquíase la crítica al gobiernu. Caltuvo'l so cargu hasta la so muerte en 1575.

Bullinger rápido establecióse como un firme defensor del sistema eclesiológico desenvueltu por Zwinglio. En 1532, cuando Jud propunxo faer la disciplina eclesiástica totalmente independiente del poder secular, Bullinger sostuvo que la necesidá d'un conxuntu independiente de los tribunales de la ilesia termina cuando'l maxistráu convertir al cristianismu, y que nun llugar con un maxistráu cristianu, les instituciones del Antiguu Testamentu yeren apoderaes. Sicasí, Bullinger nun sostuvo que la ilesia tien de tar totalmente subordinada al Estáu.

Morrió en Zúrich (1575) y foi asocedíu como antistes por Rudolf Gwalther.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 11 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 118517384. Data de consulta: 13 agostu 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]