Hansel y Gretel

De Wikipedia
Hansel y Gretel
obra lliteraria
Datos
Autor Hermanos Grimm
Fecha 1812
Xéneru cuentu de fades
Llingua de la obra alemán
Serie de llibros Cuentos de la infancia y del llar
Personaxes
Obres derivaes Gretel and Hansel (es) Traducir, Hansel & Gretel, Hansel and Gretel, Hansel and Gretel, Hansel and Gretel (en) Traducir, Hansel and Gretel: Witch Hunters, As Quatro Chaves Mágicas (en) Traducir, The Babes in the Woods (en) Traducir, Hansel and Gretel (en) Traducir y Hansel and Gretel (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Hansel y Gretel (n'alemán, Hänsel und Gretel) ye un cuentu de fades alemán recoyíu polos hermanos Grimm.

Na coleición de cuentos de los Hermanos Grimm, Hansel y Gretel (Hänsel und Gretel) ye'l nᵘ 15.[1] Correspuende al tipu 327-A de la clasificación d'Aarne-Thompson: Hansel y Gretel.[2]

En delles ediciones antigües españoles, los nomes de los hermanos Hansel y Gretel camudar por Pedro y Margarita.

Argumentu del cuentu de los Hermanos Grimm[editar | editar la fonte]

Hansel y Gretel yeren los fíos d'un probe lleñador. Yeren una familia tan probe qu'una nueche la madrasca convence al padre d'abandonar a los neños nel monte, yá que yá nun teníen con qué alimentalos. Hansel oyó esto, polo que salió de la so casa a buscar piedres, coles cualos marcó un camín a otru día cuando se dirixíen al monte.

Hansel y Gretel dormiéronse, y apenes salió la Lluna empezaron a caminar siguiendo'l camín que Hansel marcara coles piedres enantes. Pela mañana llegaron a la so casa. La so madrasca, sorprendida pol fechu decide que la próxima vegada van llevar a los neños entá más adientro nel monte, por que nun puedan salir d'ellí y tornar. Hansel, qu'otra vegada escuchó los discutinios de los sos padres, decide salir a xuntar piedres nuevamente, pero esta vegada nun pudo, una y bones la puerta taba cerrada con llave.

Na mañana que fueron al monte, Hansel marcó un camín tirando migues del cachu de pan que la so madrasca diéra-y, solo qu'esta vegada cuando salió la Lluna nun pudieron volver porque los páxaros comiérense'l pan.

Dempués de dos díes perdíos nel monte, cuando yá nun sabíen más que faer, los neños detener a escuchar el cantar d'un páxaru blancu al cual depués siguen hasta llegar a una casina fecha de pan de jengibre, pastel y azucre morico. Hansel y Gretel empezaron a comer, pero lo que nun sabíen yera qu'esta casina yera la trampa d'una vieya bruxa pa zarralos y depués come-y los.

Esta vieya bruxa decide zarrar a Hansel y tomar a Gretel como criada. Toles mañanes la bruxa faía que Hansel sacara'l deu por ente los barrotes del establu pa comprobar qu'engordara, pero ésti engañar sacando un güesu que recoyera del suelu.

Un día, la bruxa decide comese a Hansel y manda a Gretel a comprobar que'l fornu tuviera llistu pa cocinar. La neña da cuenta de la trampa y llogra que la bruxa se meta nel fornu. Al intre, Gretel emburria a la bruxa y cierra el fornu.

Tres la muerte de la bruxa, los neños tomen de casar perlles y piedres precioses y parten a realcontrase col so padre, que la so muyer morriera.

La so vida de miseria por fin terminara, dende esi día la familia nun sufrió más fame y toos vivieron xuntos y felices pa siempres.

Notes[editar | editar la fonte]

"Hänsel y Gretel" ye parte d'una tradición surdida a fines del sieglu XIX, col nome de Märchenoper -ópera de cuentos de fades-, y foi estrenada'l 23 d'avientu de 1893 nel Hoftheater de Weimar, Alemaña, so la direición de Richard Strauss.

La célebre obra foi calificada por Sigfrido, fíu de Richard Wagner, como la obra más importante dempués de Parsifal, y Engelbert Humperdinck asignó al rellatu una combinación de cites wagnerianas pa una hestoria simple con un tratamientu orquestal complexu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Grimm, KHM 015.
    • KHM ye'l acrónimu emplegáu nel catálogu de los cuentos de los Hermanos Grimm: KHM ye Kinder- und Hausmärchen (Cuentos de la infancia y del llar).
  2. AT 0327 - A: Hansel and Gretel.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.