Half-Life 2

De Wikipedia
Half-Life 2
Desendolcador Valve Corporation
Distribuidora Valve Corporation y Sierra Entertainment (es) Traducir
Compositor Kelly Bailey
Motor Source y Havok (es) Traducir
Plataforma Microsoft Windows, Xbox, Xbox 360, PlayStation 3, macOS, Linux y Android
Publicación 16 payares 2004 (mundial)
15 payares 2005 (América del Norte)
18 payares 2005 (Xunión Europea)
mayu 2013
Serie Half-Life (es) Traducir
Xéneru disparos en primer persona, videoxuegu de ciencia ficción y videojuego posapocalíptico (es) Traducir
Mou un xugador y multixugador
Preséu d'entrada tecláu, pantalla táctil, mur y mandu de videoxuegos
Clasificaciones
CERO Maduro +17 (es) Traducir
ESRB Maduro +17 (es) Traducir
PEGI PEGI 16 (es) Traducir
USK USK 18
Más información
Páxina web oficial half-life.com…
Half-Life Half-Life 2 Half-Life 2: Episode One y Half-Life 2: Lost Coast
Cambiar los datos en Wikidata

Half-Life 2 (HL2) ye la continuación del videoxuegu Half-Life, una videoaventura de disparos en primer persona. Enantes el videoxuegu vender xunto a Counter-Strike: Source la secuela de Counter-Strike col nuevu motor gráficu (Source) y el motor físicu (Havok) enllantaos y los niveles totalmente rediseñados. Anguaño puede mercase al traviés del paquete The Orange Box, qu'inclúi'l xuegu y les sos respeutives continuaciones (Episodiu Unu y Episodio Dos) y tamién inclúin Team Fortress 2 y Portal, tamién creaos por Valve. Publicóse'l 16 de payares de 2004, anque yá podía descargase selmanes antes por aciu Steam. Foi premiáu como'l xuegu de la década nel aniversariu númberu 10 de los VGA awards

Desenvolvimientu y llanzamientu[editar | editar la fonte]

En setiembre de 2003, Gabe Newell anunció qu'una gran parte del código fuente del xuegu fuera robáu por un hacker bien famosu y conocíu que se llamaba Axel Gembe [ensin referencies]. Amás, el mesmu hacker creó una beta del xuegu y unviar a un amigu, quien la publicar n'Internet por que fuera accesible a tol mundu al traviés de les redes P2P. Tres el robu del códigu fonte, Valve púnxose de momentu a trabayar nuna versión final del xuegu, na cual reprogramaron ciertes partes del xuegu. Tres munchos retrasos y una nueva puesta n'escena nel E3 2004, finalmente distribuyóse'l 16 de payares de 2004, por tiendes y por Steam (la cual enchióse por cuenta de les descargues).

Historia[editar | editar la fonte]

La lletra λ ye'l logotipu del 'Complexu Lambda'.

La hestoria del xuegu trescurre, aproximao, 10 años dempués de Half-Life. Gordon Freeman aceptó trabayar para G-Man en ganando a Nihilanth, dempués de lo que foi puestu nun estáu d'envernía, onde quedó conxeláu nel tiempu. Creíase que la destrucción de Nihilanth acabaría cola Nube de Portales, pero nun foi asina. La so muerte creó una nueva ya inestable nube de portales que s'estendió per tol mundu, tresportando a gran parte de les criatures de Xen a la Tierra. Los Xenianos fueren enantes conquistaos por otra raza alienígena llamada L'Alianza.

L'Alianza (The Combine, n'inglés), ye una fuercia interdimensional, formada por races modificaes de tolos mundos que conquisten, esto ye, una multi-raza o raza híbrida, que conquistó infinidá de mundos y universos. Al conquistar un planeta l'Alianza tresformen y reprograman a dellos nativos (preferentemente la especie dominante y la que más intelixencia tien), dexando un exércitu y un alministrador que dirixa la conquista y encárguese d'esaniciar tou tipu de resistencia, pa depués colase a conquistar otros mundos. Forzar agresora prime a los seres qu'inda non se convirtieron, por que pasen a ser parte del exércitu. Una vegada que toos fueron convertíos y la resistencia esaniciada, los seres orixinales de l'Alianza ocupen el planeta.

Nihilant controlaba mentalmente a los Vortigaunts (qu'en realidá son criatures racionales y pensantes, a diferencia de los Headcrabs, Bullsquid, etc, que son selvaxes) por aciu los brazaletes que reparamos qu'ellos tienen na primer entrega del xuegu. Cola muerte de Nihilant a manes de Gordon Freeman, los Vortigaunts queden lliberaos de les sos cadenes y son teletransportados xunto colos demás Xenianos a la Tierra. Al enterase d'esto, L'Alianza manda un exércitu a conquistar la Tierra (planeta qu'hasta'l momentu nun tuvieren en cuenta, pero afayaron asina'l gran potencial que puede haber ente los sos habitantes), pa conquistar a los humanos y tamién a los xenianos.

L'Alianza vencen a les fuercies terrestres nuna guerra conocida como la "Guerra de los Siete Hores", masacre na que la derrota a la tierra y consigue la so rindición en tan solu siete hores. Tres ello, l'Alianza nomen al Dr. Wallace Breen, l'antiguu direutor de Black Mesa, como "Alministrador" de la Tierra y establécense delles ciudaes, que sirven como campos de concentración, ente elles podemos mentar Ciudá 17, la sede de la so nueva alministración. La eleición del Dr. Breen nun ye casual, yá que según paez conspiró xunto a l'Alianza pa xenerar l'apertura del portal mientres los esperimentos con 'materiales anómalos' nel primer Half-Life.

P'arrobinar la invasión mundial, nes diverses ciudaes álcense xigantesques torres a manera de fortaleces que s'estienden sobre les zones urbanes circundantes y que se caltienen "llimpies" de les criatures selvaxes Xen qu'invadieron el restu del mundu; caúna d'estes estructures son conocíes como "ciudadeles". Estes fortaleces actúen a manera de xigantescos guetos qu'acueyen a parte de los humanos sobrevivientes, que son manipoliaos y adoctrinaos poles fuercies de l'Alianza pa caltenelos baxu control. Dende la ciudadela de Ciudá 17, el Dr. Breen y los "Conseyeros"("Advisors", n'inglés), entes con forma de viérbene que son los verdaderos líderes, dirixen la siguiente fase de la so combalechadura contra la Tierra.

Mientres los meses siguientes a la invasión parte de los humanos ye prindada y mutada. Los sos cuerpos y mentes son reprogramados pa entrar a formar parte del exércitu d'esplegue rápido na Tierra, imponiendo asina'l cruel dominiu de L'Alianza. Estes fuercies son conocíes como la "Vixilancia" (Combine Overwatch, n'inglés) o "La Fuercia Transhumana". Otros humanos non aptos pa formar parte d'esti grupu militar fueron reconvertíos y afechos pa trabayos d'otru tipu. Los sos cuerpos convertir en fráxiles carcases vacíes que namái sirven a los propósitos de l'Alianza, anque dexaben la forma corpórea del humanu que reconvirtieren. Estos entes respuenden al nome de "Acechadores" (Stalkers n'inglés) y poder ver tantu a la fin del xuegu orixinal como mientres la espansión Episodiu Unu, onde'l xugador tien d'enfrentalos. Tamién tán les fuercies Synth, criatures alienígenas de grandes proporciones que tamién fueron tresformaes y re-programaes, ente elles tán los "Zancudos" (Striders n'inglés), les "Naves d'ataque" (Gunships) y "Naves de tresporte Combine" (Dropships). Finalmente, pa caltener l'orde nes ciudaes conquistaes l'Alianza disponen d'una fuercia d'humanos ensin cambeos que s'apunten voluntariamente en busca d'una vida meyor como pseudopolicías y caltienen l'orde nes ciudadeles. Ellos respuenden al nome de "Proteición Civil", o Metrocops nel so idioma orixinal.

Sicasí, non tolos humanos son sometíos. Grupos de rebeldes xunir pa formar una Resistencia contra Combinar y dende l'entamu de la invasión intentaron (con cierta dificultá) faer frente al Imperiu.

Al empiezu del xuegu, el G-Man saca a Gordon del so estáu d'envernía y ésti espierta nun tren a puntu de llegar a Ciudá 17. Nel camín va atopar con antiguos compañeros de la so etapa de trabayu en Black Mesa como Barney Calhoun, el Dr. Eli Vance, el Dr. Isaac Kleiner, etc., que apaecen avieyaos pol pasu de los años. La misión de Gordon va ser, xunto cola Resistencia y los sos vieyos amigos”, face-y frente L'Alianza ya intentar sacar a la Humanidá de la situación na que ta metida.

Capítulos[editar | editar la fonte]

«Manes a la obra, señor Freeman, manes a la obra. Nun quiero dicir que se durmiera nos lloreos nel trabayu. Naide merezse más un altu nel camín y tolos esfuercios realizaos seríen en devanéu hasta que... Hmmm... Bonu... Digamos qu'otra vegada llegó la so hora. L'home fayadizu nel sitiu equivocáu puede camudar l'aldu del mundu. Espierte, señor Freeman. Espierte y mire al so alredor»
G-Man al empiezu de Half Life 2.
Cases y fábriques d'Auckland City, Nueva Zelanda que se paecen enforma a les qu'apaecen en Half-Life 2.
  • Puntu d'insertamientu: Gordon espierta a bordu d'un tren y baxa en Ciudá 17. Ellí, un oficial de Proteición Civil llevar a una cámara de tortures, pero antes d'executar a Gordon, el policía quita la mázcara y revélase que ye Barney Calhoun, quien collabora cola Resistencia y ta infiltrado nes fuercies de Proteición Civil. Barney diz-y a Gordon que vaya hasta'l Llaboratoriu del Doctor Kleiner (amigu de Gordon y ex científicu de Black Mesa). Gordon consigue afletase, sicasí los soldaos de la proteición civil escorrer y acorrexen, pero xustu a tiempu Alyx Vance (fía de Eli Vance) apaez pa salvalo. Más tarde los dos entren al Llaboratoriu del Doctor Kleiner.
  • "Un día memorable": Nel llaboratoriu Gordon atopar col so antiguu colega y tutor, el doctor Isaac Kleiner, y depués de recibir el so nuevu traxe H.Y.V. faen un intentu pa teletransportar a Alyx al complexu "Black Mesa Esti" y llograr. Pero al momentu d'intentar teletransportar a Freeman, la simpática mascota del doctor Kleiner (Un Headcrab adomáu llamada Lamarr) fai que la máquina falle y unviar momentáneamente a la oficina del Doctor Breen, quien al velo avisa a los sos superiores de que Gordon Freeman llegó a Ciudá 17. Depués, Gordon atópase fora del llaboratoriu del Doctor Kleiner, onde Barney da-y la palanca pa combatir contra la Proteición Civil. A partir d'equí, Gordon tien de faer el so camín al traviés de les canales de la ciudá pa llegar al llaboratoriu del Dr. Eli Vance.
  • Ruta de la Canal: Mientres salea les canales de la Ciudá 17, Gordon ye escorríu a cuerpu polos soldaos y por un helicópteru. Mientres, va esaniciando una gran cantidá d'efectivos de proteición civil hasta que consigue un hidrodeslizador nun centru rebalbu abrasáu por un ataque de Headcrabs y sigue el so camín poles canales.
  • Peligru d'agua: El hidrodeslizador ye rápido acolumbráu pola Vixilancia y escorríu pol helicópteru d'asaltu. Al pasar por una base rebalba, un Vortigaunt instala nel vehículu una ametralladora láser que perteneció una vegada a un helicópteru de l'Alianza. Usándola, Gordon llogra baltar al helicópteru y escapar de les llendes de Ciudá 17.
  • Esti de Black Mesa : Al llegar a Black Mesa Esti, atopar col Dr. Eli Vance y la Doctora Judith Mossman, y axúntase con Alyx. Ella da-y a Gordon una arma orixinalmente diseñada pa remanar refugayes tóxiques llamada "Remanador de Campos d'Energía Cero" o Pistola de Gravedá (Gravity Gun n'inglés) ya instrúi a Gordon nel so usu mientres-y presenta a Dog, el so robot "mascota" xigante. Mientres l'entrenamientu, el llaboratoriu ye atacáu poles fuercies de l'Alianza, y Gordon vese forzáu a escapar al traviés d'un vieyu túnel, que conduz a una antigua ciudá minera hasta nun hai muncho habitada por rebeldes, llamada Ravenholm.
  • "Nun vamos a Ravenholm...": Un ataque biolóxicu per parte de l'Alianza con headcrabs convirtió a Ravenholm nun llugar afaráu, atestáu de asaltacabezas y de zombies, onde'l peculiar Padre Grigori ye'l postreru sobreviviente humanu, anque la situación fíxo-y perder totalmente la cabeza. Gordon va avanzar al traviés de Ravenholm ayudáu por Grigori, quien amás-y apurre una arma nueva: la escopeta. Finalmente Freeman ye conducíu por Grigori hasta una mina pa fuxir de la ciudá. Sicasí nel últimu momentu, Grigori decide quedase en Ravenholm, yá que como diz él, "un pastor tien d'emponer al so fatáu". Al salir d'ellí atópase con dellos soldaos transhumanos, a los que Gordon tien de matar o refugar pa llegar a una estación rebalba.
  • Carretera 17: Na estación rebalba, Alyx alerta por aciu comunicación per radiu de que Eli foi prindáu y lleváu al antiguu complexu carcelario de Nova Prospekt. En dicha estación dan-y a Gordon un buggy pa viaxar hasta Nova Prospekt. Más tarde, Freeman llega a una base de resistencia onde s'atopa col Coronel Odessa Cubbage. Ésti da-y un lanzamisiles col cual evita l'ataque de les naves de l'Alianza. Llega hasta una gran ponte onde tien de desconectar les barreres d'enerxía pa poder llegar hasta'l faru.
  • Bunkers: Nel faru, Gordon dexa'l so buggy y nuevamente fai frente a un ataque aereu. A partir d'equí, el viaxe faise a cuerpu y tórnase más difícil por causa de la apaición n'escena de les hormiga león y una Formiga león guardiana. En venciendo a esta postrera, un Vortigaunt estrayi unes feromones de la Guardiana de les formigues lleón y dar a Gordon, dexándo-y comandarlas.
  • Nova Prospekt: De siguío Gordon llega a Nova Prospekt, onde va travesar l'accidente complexu d'edificios que conformaben una antigua cárcel de la que combate contra dellos Guardias de la Prisión y torretes automátiques de L'Alianza utilizando l'ayuda de les Formigues lleón. En dos causes preséntense Hormiga león guardianes.
  • Afieltrado: Gordon atopar con Alyx y lleguen hasta onde tán el Dr. Vance y la Dra. Mossman per mediu de les artimañas teunolóxiques de Alyx. Depués ponen a Eli nun teletransportador de l'Alianza, pero la Dra. Mossman traicionar, reprogramando el teletransportador y diendo xunto con Eli ante'l Dr. Breen. Dempués, Alyx vuelve a reprogramar el teletransportador y se teletransporta xunto con Freeman al Llaboratoriu del Doctor Kleiner, durando'l tiempu de teletransporte una selmana, cuando para ellos namái duró apenes unos segundos.
  • Anticiudadano Unu: Los siguientes momentos del xuegu llevar a cabu al traviés de Ciudá 17. El golpe que Gordon y Alyx dieron en Nova Prospekt causó una revolución total, faciendo que casi tolos ciudadanos xunir a la resistencia. Gordon Freeman va con ayuda de dellos rebeldes, combatiendo contra les fuercies transhumanas hasta atopase con Barney, sicasí Alyx ye prindada pola Alianza.
  • "Sigan a Freeman": Gordon ye informáu de que Barney foi descubiertu y que se debió atrincherar na última planta d'un edificiu, pos tien francotiradores que nun-y dexen movese. En esaniciándolos, Gordon y Barney siguen el so camín hasta un vieyu "bancu", agora nexu de l'Alianza, onde Gordon destrúi un cañón d'impulsos. Depués, dixebrar de Barney y fai frente a dellos Zancudos cola ayuda de los Rebeldes. Gordon vuelve atopase con Barney y Dog. Barney diz-y que Alyx foi llevada a la Ciudadela xunto col so padre. Darréu, Gordon enfusar na Ciudadela.
  • Los nuesos benefactores: Ensin que l'Alianza saber, Gordon ingresa a una cápsula de prisioneros pa movese pola Ciudadela ensin espertar barruntos. Llueu cai a un campu gravitatorio que confisca y destrúi toles sos armes menos la pistola de gravedá, que se sobrecarga y adquier un gran poder, capaz de manipoliar y desintegrar enemigos fácilmente. Tres esto, Gordon tien de llegar hasta'l despachu del Dr. Breen, a lo cimero de la Ciudadela, polo que se dexa prindar y ser lleváu ellí.
Llinies de trenes d'Auckland City, Nueva Zelanda que tienen gran semeyanza coles qu'apaecen en Half-Life 2.
  • Enerxía residual: El Dr. Breen quier unviar a Alyx y a Eli al traviés d'un portal de L'Alianza y faer un tratu con Freeman por que esti convertir nel líder de la resistencia y encárguese de la rindición d'ésta. Pero la doctora Mossman llibera a Eli, Alyx y Gordon. El Dr. Breen intenta escapar escontra l'Universu de L'Alianza. Finalmente cola ayuda de Alyx destrúin el teletransporte, y con él aparentemente al Dr. Breen. Xusto cuando s'empecipia una violenta esplosión que ta a puntu de matar a Alyx y a Gordon, G-Man apaez y salva a Gordon poniéndolo de vuelta n'estáu de "envernía", de la que diz tener un nuevu trabayu pa él, yá que recibió una "interesante ufierta" polos sos servicios, colándose ensin esclariar namás.

(La hestoria sigue en Half Life 2: Episode One)

Personaxes[editar | editar la fonte]

Gordon Freeman[editar | editar la fonte]

Al igual que'l xuegu anterior, Gordon Freeman ye'l protagonista de la hestoria. Dempués d'espertar del so estáu d'envernía, ye l'encargáu de ser el principal arma y símbolu de la resistencia humana frente a les fuercies de l'Alianza. Nos primeros niveles, l'Alianza taba inda al mandu, y Gordon yera escorríu. Tres el nivel "Nova Prospekt", la situación camuda drásticamente. Gordon dexa de fuxir y enfrenta a l'Alianza, esto refléxase nos niveles que siguen como'l "Anticiudadano Unu" o "¡Siguíi a Freeman!".

Alyx Vance[editar | editar la fonte]

Alyx ye la fía de Eli Vance y la so finada esposa Azian Vance. Alyx ye retratada como una muyer nueva de 20 a 25 años. Cuando asocedió l'incidente ella yera malapenes una neña, y de nun ser pol G-Man ella morriera col so padre. Ella ye anguaño una figura destacada na resistencia humana contra L'Alianza, y tamién compañera de Gordon, quien tienen un llazu bien fuerte. Ella tamién tien una mascota robot llamada Dog, quien la protexó de dellos peligros

Eli Vance[editar | editar la fonte]

Padre de Alyx Vance y maríu de la finada Azian Vance, y antiguu compañeru de Gordon Freeman en Black Mesa. Eli ye'l líder y fundador de la resistencia lambda, conformada por humanos y vortigaunts, quien llogro convencelos pa xunise en contra del réxime de l'Alianza.

Barney Calhoun[editar | editar la fonte]

Protagonista de Half Life Blue Shift. Antiguu guardia de seguridá de Black Mesa y amigu de Gordon Freeman, a quien-y debe una cerveza. Anguaño ye un líder militar de la resistencia y trabaya tapáu como un soldáu de l'Alianza, calteniéndolos alloñaos del llaboratoriu del Doctor Kleiner.

Isaac Kleiner[editar | editar la fonte]

El doctor Kleiner foi un emplegáu de Black Mesa, antiguu tutor de Gordon y unu de los pocos sobrevivientes del incidente. Anguaño ye unu de los líderes de la Resistencia, col so llaboratoriu secretu instaláu na Ciudá 17. Él tien una mascota Headcrab adomada llamada Lamarr.

Judith Mossman[editar | editar la fonte]

Judith Mossman una científica de la resistencia, operando en Black mesa esti, sicasí ta aliada col Dr. Breen. Ella paez tener cierta preferencia escontra Eli, siendo lo que, a la fin del xuegu, fai que repon la cordura y ayuda a Gordon, Alyx y Eli a escapar de Breen.

Dog[editar | editar la fonte]

Dog ye la mascota robot de Alyx, quien foi construyíu por Eli pa protexela cuando ella yera una neña, anque al correr de los años Alyx foi-y añadiendo meyores. Dog ye increíblemente fuerte siendo capaz de llevantar (momentáneamente) una muralla de l'Alianza.

Odessa Cubbage[editar | editar la fonte]

El Coronel Odessa Cubbage ye un miembru de la resistencia allugáu na mariña, nuna base, que el dirixi, llamada Nueva Pequeña Odessa. A pesar de lo que diz, la so posición de coronel ye cuestionable.

Padre Grigori[editar | editar la fonte]

El padre Grigori ye l'únicu sobreviviente de Ravenholm depués de que la ciudá fora atacada pola alianza, y a pesar de tar allunada, Grigori ye amigable y al xulgar polo que dixo yá ayudó a delles persones a escapar de Ravenholm primero que Gordon llegara.

Wallace Breen[editar | editar la fonte]

Wallace Breen ye l'alministrador de la tierra y líder de les fuercies de l'Alianza del planeta. Enantes yera l'alministrador de Black Mesa, y aparentemente el (cola ayuda del G-Man) orquesto l'incidente. Depués de la guerra de siete hores, Breen axusto la rindición de la tierra y l'Alianza convertir nel alministrador.

G-Man[editar | editar la fonte]

G-Man ye l'enigmáticu personaxe de Half-Life, siempres reparando a Gordon dende la distancia. Nun foi hasta'l final de Half-Life que G-Man atópase de frente con Gordon, a quien-y ufierta un "emplegu" de parte de los sos "Xefes". Depués de que Freeman acepta, G-Man poner n'animación suspendida mientres 20 años. A la fin de Half-Life 2 G-man salva a Gordon de la esplosión de la ciudadela diciéndo-y que por cuenta de les sos aiciones, recibió delles ufiertes polos sos servicios. En diciendo'l so monologo, vuelve poner a Gordon n'estáu d'envernía.

Llistáu d'armes[editar | editar la fonte]

L'armamentu que s'atopa nel xuegu ta estremáu en 6 menús categóricos. La mayoría tienen otru mecanismu de disparu cola aición secundaria.

Grupu I: Armes predeterminadas[editar | editar la fonte]

  • Palanca: Ye l'arma por defectu del personaxe principal, y la más carauterística del mesmu. Nun fai enforma estropio pero puede solmenar rápidos golpes ensin parar. Convirtióse n'unu de los iconos tantu del personaxe como de la saga.
  • Cañón d'Energía Punto Zero: Pistola gravitatoria: Una de les nueves armes del xuegu. Creada primeramente pa la manipulación de residuos peligroses, ye capaz de manipoliar una gran cantidá d'oxetos (inertes) de distintu tamañu pudiendo inclusive llanzalos como arma refundiza. Tanto a la fin de Half-Life 2 como de primeres del siguiente xuegu Half-Life 2: Episode One, esta arma tresformar nel Cañón d'enerxía escura cuando fortuitamente ve alteriaes dalgunes de les sos carauterístiques por cuenta de una descarga enerxética, pudiendo utilizase con oxetos vivos de cuenta que dexa interactuar direutamente colos enemigos.
  • Cañón d'Enerxía Escura: Pistola gravitatoria: Esta ye la pistola gravitatoria orixinal que por cuenta de una descarga enerxética casual sufre un importante cambéu que-y confier nueves propiedaes y carauterístiques. El principal cambéu ye qu'agora l'arma puede manipoliar oxetos vivos (enemigos) de cuenta que al utilizar la manera de disparu principal l'arma repele a los enemigos matándolos de forma instantánea (polo que paez, por aciu electrocución) y desintegrando les armes que porten. El disparu secundariu atrai a los enemigos asitiaos a llarga distancia, acabando con ellos de manera similar. Coles mesmes, los dos maneres de disparu enantes mentaos vense ameyoraos pudiendo coyer y llanzar oxetos de mayor tamañu y a mayor distancia (por casu, ye posible arrincar paneles de control de les parés o sostener esferes d'enerxía) y manipoliar llibremente a los enemigos atrapaos col cañón d'enerxía.

Grupu II: Armes llixeres[editar | editar la fonte]

  • Heckler & Koch USP Match 9mm: Una pistola bien precisa, inclusive a grandes distancies. Ye utilizada como arma de sofitu pa la Proteición Civil. Ye una arma rápida, pero a diferencia de la primer parte esta escarez de disparu secundariu. En total, lleva 168 bales en cargadores de 18.
  • Colt Python en .357 Magnum: Ye un poderosu revólver que ye tan precisu como la USP, pero d'increíble potencia. Les sos desventaxes son que s'atopen poques bales d'esta arma, el so tambor ye de solu 6 bales y tien menos cadencia de disparu efectivu (debíu al retrocesu qu'esvia l'arma y débese volver apuntar).

Grupu III: Armes medianes[editar | editar la fonte]

  • MP7 con lanzagranadas: Un subfusil forníu con lanzagranadas bien útil contra ciertes amenaces, pero ye imprecisu en llargues distancies. Cola aición secundaria dispárase'l lanzagranadas.
  • Fusil d'inducción Combine (fusil de pulsu) : Un avanzáu fusil d'asaltu utilizáu polos soldaos de l'Alianza. La so munición ta compuesta d'un material qu'aparenten ser barres d'un metal exótico, calecíu al puntu de fusión estremáu y disparáu en pequeños cachos cargaos d'alta enerxía asemeyándose a les armes de los vehículos. Ye una arma de potencia notable, daqué más lenta que'l subfusil MP7 y con un cargador automáticu que recarga l'arma rápido, anque la so precisión ye daqué meyor qu'esta. La función de disparu secundariu d'esta arma consiste nel llanzamientu d'una esfera d'enerxía singular, desaxeradamente potente que desintegra tou lo que toca, rebotando en parés y techos.

Nota: na beta de Half-Life 2, esti fusil diba llanzar bengalas, pero atayóse y nel Half-Life 2 orixinal introducióse como fusil de pulsu.

Grupu IV: Armes de sofitu[editar | editar la fonte]

  • Escopeta d'Asaltu Franchi Spas-12: Ye una escopeta de corredera/semiautomática. Ye bien poderosa a distancies curties y bien imprecisa a llargues distancies. Cola aición secundaria dispárense dos cartuchos, pero tarda más en recargar. Llograr nel capítulu sestu, "Nun vamos a Ravenholm", y demuestra ser un arma bien eficaz contra los zombis, acabando con ellos en bien pocos disparos.
  • Ballesta: Compuesta por diversu pieces de metal en mala traza (cachos de baniella pa construcción). Calez vares de fierro intensificando l'efeutu del so impautu. La so potencia y precisión facer escelente a media y llarga distancia (col disparu secundariu actívase mirar telescópica), pudiendo matar d'una flechada a casi cualquier bisarma o persona. Otra manera, tarda enforma en recargar, lo que la fai ineficaz n'enfrentamientos de frente, por cuenta de que piérdese enforma tiempu ente disparu y disparu.

Grupu V: Esplosivos[editar | editar la fonte]

  • Granada de fragmentación: Granaes de fragmentación de les cualos pueden llevase hasta 5. Cuanto más se retrase'l llanzamientu d'una granada, va tardar menos n'esplotar, inclusive llegando a esplotar na mano al propiu xugador. El motor físicu del xuegu amplía les sos capacidaes, añadiendo diverses posibilidaes d'interaición cola redolada.
  • Lanzamisiles: Un poderosu lanzamisiles empuestos por láser, que produz una demoledora esplosión. La so desventaxa ye que tan solo se pueden llevar 3 misiles. Preséu pa baltar helicópteros, robots (Strider) y zancudos.

Grupu VI: Dellos[editar | editar la fonte]

  • Ferópodo : Son feromones d'una Formiga Lleón guardiana. Al llanzalos, llibérase una sustancia qu'atrai a les formigues lleón; estes diríxense escontra'l puntu onde cayó esaniciando a los enemigos que se topen pel camín. Si les formigues lleón muerren, apaecen más. Les espores que llancen pueden amoriar por unos momentos a los enemigos lo que los vuelve blancos fáciles. Tien dos maneres d'usu. Col ataque primariu llánzase'l ferópodo, faciendo que les formigues vaigan escontra onde cayera. Col secundariu, prímese, faciendo que les formigues vaigan a la to posición.

Nota: El ferópodo nun sirve coles formigues lleón cuando hai una Formiga Lleón Guardiana. A la fin del capítulu Nova Prospekt, l'arma sigue teniéndose, pero tórnase inútil una y bones nun hai más Hormiga Lleón pa controlar.

Banda sonora[editar | editar la fonte]

  • 1. "Hazardous Environments" (Valve Theme [Long Version]) - 01:26
  • 2. "CP Violation" - 01:47
  • 3. "The Innsbruck Experiment" - 01:09
  • 4. "Brane Scan" - 01:42
  • 5. "Dark Energy" - 01:34
  • 6. "Requiem for Ravenholm" - 00:35
  • 7. "Pulsie Phase" - 01:11
  • 8. "Ravenholm Reprise" - 00:54
  • 9. "Probably Not A Problem" - 01:28
  • 10. "Calabi-Yau Model" - 01:48
  • 11. "Slow Light" - 00:46
  • 12. "Apprehension and Evasion" - 02:19
  • 13. "Hunter Down" - 00:17
  • 14. "Our Resurrected Teleport" - 01:13
  • 15. "Miscount Detected" - 00:50
  • 16. "Headhumper" - 00:10
  • 17. "Triage at Dawn" - 00:47
  • 18. "Combine Harvester" - 01:27
  • 19. "Lab Practicum" - 02:56
  • 20. "Nova Prospekt" - 01:59
  • 21. "Broken Symmetry" - 01:05
  • 22. "LG Orbifold" - 02:54
  • 23. "Kaon" - 01:13
  • 24. "You're Not Supposed to Be Here" - 02:43
  • 25. "Suppression Field" - 00:57
  • 26. "Hard Fought" - 01:17
  • 27. "Particle Ghost" - 01:42
  • 28. "Shadows Fore and Aft" - 01:28
  • 29. "Neutrín Trap" (Hurricane Strings) - 01:37
  • 30. "Zero Point Energy Field" (Cavern Ambiance) - 01:44
  • 31. "Echoes of a Resonance Cascade" (Space Ocean) - 01:40
  • 32. "Black Mesa Inbound" (Vague Voices) - 02:15
  • 33. "Xen Relay" (Threatening Short) - 00:41
  • 34. "Tracking Device" (Credits / Closing Theme) - 01:05
  • 35. "Singularity" (Traveling Through Llimbu) - 01:21
  • 36. "Dirac Shore" (Dimensionless Deepness) - 01:28
  • 37. "Escape Array" (Electric Guitar Ambiance) - 01:29
  • 38. "Negative Pressure" (Steam in the Pipes) - 01:59
  • 39. "Tau-9" (Drums and Riffs) - 02:08
  • 40. "Something Secret Steers Us" (Nuclear Mission Jam) - 02:04
  • 41. "Triple Entanglement" (Sirens in the Distance) - 01:34
  • 42. "Biozeminade Fragment" (Alien Shock) - 00:34
  • 43. "Lambda Core" (Diabolical Adrenaline Guitar) - 01:44
  • 44. "Entanglement" - 00:39
  • 45. "Highway 17" - 00:59
  • 46. "A Rede Letter Day" - 00:39
  • 47. "Sand Traps" - 00:34
  • 48. "CP Violation (Remix)" - 01:45
  • 49. "Trainstation PT. 1" - 01:30
  • 50. "Trainstation PT. 2" - 01:12
  • 51. "Radio" 00:39

Espansiones y remortines[editar | editar la fonte]

N'ochobre de 2005, Valve publicó Half-Life 2: Lost Coast, al traviés de Steam, y de manera gratuita pa los posesores de Half-Life 2. Half-Life 2: Lost Coast ta basáu n'unu de los capítulos de Half-Life 2, llamáu "Carretera 17" (n'inglés "Highway 17"), que foi refugáu primero que'l xuegu saliera la lluz, y que sirviría amás como primer prueba pa un nuevu efeutu gráficu, el HDR o High Dynamic Range, que más tarde s'usaría en futuros xuegos de Valve. Más tarde, gracies a la gran aceptación que tuvo'l sistema de comentarios del xuegu, Valve decidió usalo en futuros xuegos, como lo fixo con Half-Life 2: Episode One.

Half-Life 2: Episodiu Unu[editar | editar la fonte]

En xunu de 2006, dempués de casi cinco meses d'anuncios y publicidá, Valve llanzó Half-Life 2: Episode One (Enantes conocida col nome en clave Aftermath), un videoxuegu independiente, y primero d'una triloxía d'episodios qu'espanden la saga.

Half-Life 2: Episodio Dos[editar | editar la fonte]

Anque nun principiu la fecha de llanzamientu yera a finales de 2006, dempués de dellos retrasos la fecha de salida foi'l 10 d'ochobre de 2007. Salió a la venta nun pack llamáu The Orange Box, qu'inclúi: Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One, Portal, Half-Life 2: Episode Two y Team Fortress 2, pero anguaño puede mercase independientemente, al igual que'l restu de los xuegos del pack.

Téunicamente Half-Life 2: Episode Two diba salir en dos packs, la orange box (hl2:ep2, hl2:ep1, hl2, portal y team fortress 2) y black box (hl2: ep2, portal y team fortress 2) pero atayóse black box, yá que diba tener un preciu igual a la de la orange box (49,99 $) y vendríen menos xuegos, asina que valve incluyó en orange box pases d'invitáu, que yera como una segunda copia de hl2 y hl2:ep1, aun así los fans de la saga de valve Half-Life creíen que tendría de salir a la venta la black box, pero a la fin afayóse que orange box yera la black box col hl2 y hl2: ep1 regalaos.

Half-Life 2: Sobrevivencia[editar | editar la fonte]

Dos máquines Half-Life 2: Survivor.

Ye'l videoxuegu en modalidá arcade que salió al mercáu'l 28 de xunu de 2006 nun sistema Taito Type X+ con una pantalla LCD de 32" d'alta definición, corriendo a un resolución de 1360x768. El xuegu controlar con joysticks y pedales y ufierta tres modos de xuegu: Hestoria, Batalla y Misiones, cada unu con distintos oxetivos.

Half-Life 2: Episodiu trés[editar | editar la fonte]

Un tercer episodiu establecer pa ser editáu nun futuru, completando la triloxía.[1] En xunu de 2006, nuna entrevista con Eurogamer, Gabe Newell reveló que los "episodios" de Half-Life 2 yeren en escencia el Half-Life 3.[2] Él argumentó qu'en llugar de faer esperar a los fans un tiempu bien llargu pa tener la secuela completa, Valve Corporation llanzaría'l xuegu n'episodios.[2] Newell declaró qu'un títulu más exactu pa estos episodios sería "Half-Life 3: Episode One" y asina socesivamente, refiriéndose a los episodios como Half-Life 3 repetidamente mientres la entrevista.[2] Nuna entrevista en mayu de 2011 con Develop, Newell declaró que'l modelu d'episodios foi reemplazáu por ciclos de desenvolvimientu entá más curtios y actualizaciones continues al traviés de Steam.[3]

Premios[editar | editar la fonte]

El 7 d'avientu de 2012, Half Life 2 consiguió'l Premiu a Meyor Xuegu de la Década nos VGA (Spike Video Game Awards).[4]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Half-Life 2: Episode One gold, Two dated, Three announced». GameSpot. Consultáu'l 25 de mayu de 2006.
  2. 2,0 2,1 2,2 «Interview — Opening the Valve». Eurogamer. Consultáu'l 7 de xunu de 2006.
  3. «The Valve manifesto, interview by Develop». Develop. Consultáu'l 27 de xunu de 2011.
  4. Ganadores de los Video Game Awards 2012