Hôtel de Matignon

Coordenaes: 48°51′16″N 2°19′15″E / 48.8544°N 2.3208°E / 48.8544; 2.3208
De Wikipedia
Hôtel de Matignon
 Monumentu históricu
hotel particular (es) Traducir y palaciu
Llocalización
PaísBandera de Francia Francia
Organización territorial Francia metropolitana
RexónBandera de Islla de Francia Islla de Francia
Departamentu Sena (es) Traducir
Coleutividá territorial francesa con estatus especial París
Distritu municipal VII Distritu de París
Barriu alministrativu Saint-Thomas-d'Aquin (en) Traducir
Direición rue de Varenne (en) Traducir, 57
Coordenaes 48°51′16″N 2°19′15″E / 48.8544°N 2.3208°E / 48.8544; 2.3208
Hôtel de Matignon alcuéntrase en Francia
Hôtel de Matignon
Hôtel de Matignon
Hôtel de Matignon (Francia)
Historia y usu
Apertura1722
Dueñu Estado francés (es) Traducir
Comisariu Christian Louis de Montmorency-Luxembourg
Orixe del nome Matignon
Usu residencia oficial
Arquiteutura
Arquiteutu/a Jean Courtonne
Antoine Mazin
Estilu arquiteutura barroca
Patrimoniu
Mérimée ID PA00088722
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Hôtel de Matignon ye un hôtel o palacete que sirve de residencia oficial al primer ministru del Gobiernu de Francia. Ta asitiáu nel númberu 57 de la rue de Varenne nel VII Distritu de París.

Cuenta con una parte baxa, un primer pisu, un patiu y un parque qu'arrodia tol edificiu. Na parte baxa atópense cuatro salones: la galería del conseyu, el salón mariellu, el salón azul (usáu pa recibir a los visitantes pernomaos) y el salón coloráu. Na planta cimera allúguense: el despachu del Primer Ministru, una sala de xuntes, un comedor y delles dependencies privaes.

Historia[editar | editar la fonte]

Foi construyíu por orde de Christian-Louis de Montmorency-Luxembourg, príncipe de Tingry y Mariscal de Francia, quien encargó la obra al arquiteutu Jean Courtonne, en 1722, sobre un terrén adquiríu trés años antes por 91 000 Llibres. Al resultar les obres muncho más costoses de lo primeramente previsto, el príncipe viose obligáu a vendelo primero que fuera concluyíu a Jacques III de Goyon, conde de Thorigny, el 23 de xunetu de 1723. El nuevu comprador foi estremando al arquiteutu inicial de la obra hasta sustituyilo totalmente nos primeros meses de 1724 por Antoine Mazin. Aun así cuando esti fixo cargu del proyectu'l gruesu de la obra yá taba concluyida y Mazin llindar a construyir la entrada del edificiu. Al finar Jacques III de Goyon y de Matignon el 14 de xineru de 1725 la construcción foi heredada pol so fíu (Jacques IV de Goyon) el cual casóse con Luisa Hipólita de Mónacu, convirtiéndose asina en Príncipe de Mónacu y tresmitiendo l'edificiu a los descendientes de dicha casa principesca. Estos caltener hasta 1802, añu en que se vieron obligaos a vendela a la baillarina Anne Éléonore Franchi y al so amante, el banqueru Quentin Crawford.

En 1808, la pareya dexó l'edificiu a Charles Maurice de Talleyrand quien lo usó pa celebrar cenes y bailles onde se citaba l'alta burguesía europea.

En 1816, al entamu de la Restauración, Lluis XVIII intercambiar pol Palaciu del Elíseo con Batilde d'Orleans, duquesa de Borbón, quien lo dexó a una comunidá relixosa hasta'l so fallecimientu en 1822. Foi heredáu pola so sobrina nieta, Adelaida d'Orleans, hermana del futuru Lluis Felipe I de Francia quien treslladó la comunidá relixosa a la cai Picpus col propósitu de poder arrendar la residencia a un fanegueru coronel norteamericanu llamáu Herman Thorn que permaneció nella hasta 1848.

Sol Segundu Imperiu foi adquiríu por Raffaele de Ferrari, duque de Galliera. El 14 de mayu de 1886 l'edificiu sirvió de marcu a la boda de la princesa Amelia d'Orleans col herederu al tronu de Portugal. La ceremonia tomó tales proporciones que'l Presidente del Conseyu de la dómina decidió promulgar d'urxencia la conocida como Llei del exiliu, contra la casa d'Orleans, col fin d'echar del país a tolos pretendientes al tronu de Francia. Decepcionada pola decisión tomada, la duquesa de Galliera abandonó París non ensin antes dexar l'edificiu al emperador austro-húngaru por que esti utilizara la residencia como embaxada del so imperiu en Francia.

Mientres la Primer Guerra Mundial foi requisado y puestu so alministración xudicial al considerar que yera un bien del enemigu hasta qu'en 1922, l'Estáu francés optó por mercar lo. N'embaraxando dellos usos posibles, Gaston Doumergue declarar bien d'interés artísticu convirtiéndolo na residencia oficial del Presidente del Conseyu en 1935. Pierre-Étienne Flandin foi'l so primer inquilín. Un añu más tarde Léon Blum roblaría nel so interior los conocíos como alcuerdos de Matignon (onde s'afitaben les 40 hores selmanales y les vacaciones retribuidas).

Anque la Segunda Guerra Mundial supunxo un paréntesis nel so usu como residencia oficial, el xeneral Charles de Gaulle, recuperar el 25 d'agostu de 1944, axuntando'l Conseyu provisional de la República nel so interior. Recuperada como sede del Presidente del Conseyu, en 1958, cola proclamación de la V República el so inquilín pasó a llamase Primer Ministru.

Na actualidá la residencia ye ocupada por Édouard Philippe.

Parque[editar | editar la fonte]

El parque qu'arrodia l'Hotel Matignon.

L'edificiu ta arrodiáu d'un parque de tres hectárees, lo que lo convierte nel mayor parque priváu de París. Foi diseñáu en 1902 por Achille Duchêne.

Alluga más d'un centenar d'especies distintes. Dende Raymond Barre, tolos primeros ministros que pasaron por Matignon (sacante Jacques Chirac) llantaron nél un árbol a la so llegada.[1]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]