Héctor Trujillo

De Wikipedia
Héctor Trujillo
Presidente de la República Dominicana

Vida
Nacimientu San Cristóbal6 d'abril de 1908[1]
Nacionalidá Bandera de República Dominicana República Dominicana
Muerte Miami19 d'ochobre de 2002[1] (94 años)
Familia
Padre José Trujillo Valdéz
Madre Altagracia Julia Molina Chevalier
Hermanos/es Rafael Leónidas Trujillo
Oficiu políticu
Premios
Graduación Xeneralísimu
Creencies
Partíu políticu Partido Dominicano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Héctor Bienvenido Trujillo Molina (6 d'abril de 1908San Cristóbal – 19 d'ochobre de 2002Miami) alies Negro, foi un políticu dominicanu, presidente de la República Dominicana por dos causes, la primera como presidente Interín dende'l 1 de marzu de 1951 al 1 d'ochobre de 1951. y como Presidente de la República dende'l 16 d'agostu de 1952 hasta'l 3 d'agostu de 1960. Foi hermanu del ex-presidente del país Rafael Trujillo.

Biografía[editar | editar la fonte]

Héctor Bienvenido nació n'en la ciudá de San Cristóbal en 1908. Los sos padres fueron don José Trujillo Valdés y doña Julia Altagracia Molina Chevalier, esta postrera d'ascendencia francu-haitiana.[3][4] Yera hermanu del dictador de Rafael Leónidas Trujillo Molina. Héctor "El Negru", como yera llamáu y conocíu popularmente, mientres el mandatu'l dominiu de Trujillo, aportó a Secretariu de Guerra, de Marina y Aviación y dende el 1 de marzu de 1951 al 1 d'ochobre de 1951 foi presidente interín. Tamién tuvo la oportunidá de ser presidente de la república, anque seya como disfraz o títere del so hermanu mientres los 31 años de dictadura de Trujillo. El so mandatu produzse "Supuestamente" el 16 d'agostu de 1952 hasta'l 3 d'agostu de 1960, foi xubíu a Xeneralísimu por orde de Trujillo el cual dexába-y usar l'uniforme de dichu rangu como amuesen delles fotografíes..

Mientres el mandatu d'Héctor Trujillo, celebróse la llamada "Feria de la Paz y la Confraternidad del Mundu Llibre", cola cual buscábase dar una bona imaxe del país a los demás países del mundu, polos asesinatos asocedíos mientres la dictadura de Trujillo.

Pa les eleiciones de 1957, Trujillo volvió refugar la presidencia, pero sicasí volvió proponer al so hermanu Héctor como presidente, y tamién s'encargó de modificar la constitución, cola cual créase'l cargu de vicepresidente. Les coses salieron tal como Trujillo entamar, Héctor Trujillo ganó nuevamente la presidencia y Joaquín Balaguer, nel 1960, tratando d'anidiar les sanciones de la OEA, y a los Estaos Xuníos, fai renuciar al so hermanu "Negru" y el xurista Joaquín Balaguer quedó como presidente títere, anque en 1961, tres la cayida de Trujillo, Balaguer queda como Presidente y home fuerte encargáu de dirixir la República a la democracia y extirpar el Trujillismo.

Llegada a la presidencia del país[editar | editar la fonte]

Según dellos periodistes de la dómina, los pidimientos por que Rafael Trujillo reelixérase vinieron de toes partes, principalmente de los sos siguidores y hasta del Senáu, d'onde se llegó inclusive a dictar una resolución considerando de "Alta conveniencia nacional" la reelección presidencial. Trujillo nun quixo aspirar a otru mandatu presidencial, polo que recurrió al so hermanu, quién ganó les eleiciones ensin un votu en contra. D'esta forma apuerta a presidente de la república, anque seya como títere del so propiu hermanu.

Foi xubíu al rangu de Xeneralísimu pol so hermanu Rafael nel 1959.

Muerte[editar | editar la fonte]

Muerre'l 19 d'ochobre de 2002 en Miami, a los 94 años d'edá [1].

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Munzinger Personen. Identificador Munzinger: 00000005966. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Apaez como: Hector Trujillo Molina. Llingua de la obra o nome: alemán.
  2. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-1954-11048.
  3. Antonio José Ignacio Guerra Sánchez (12 d'abril de 2008). «Trujillo: Descendiente de la Oligarquía Haitiana (1 de 2)». Institutu Dominicanu de Xenealoxía. Archiváu dende l'orixinal, el 1 de mayu de 2014. Consultáu'l 1 de mayu de 2014.
  4. Antonio José Ignacio Guerra Sánchez (24 d'abril de 2008). Institutu Dominicanu de Xenealoxía editorial=Güei (ed.): «Trujillo, descendiente d'oligarquía haitiana (2 de 2)». Cápsules Xenealóxiques. Archiváu dende l'orixinal, el 1 de mayu de 2014. Consultáu'l 1 de mayu de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Rafael Leónidas Trujillo Molina
Presidente de la República Dominicana
19521960
Socesor:
Joaquín Balaguer