Guerra y paz

De Wikipedia
Guerra y paz
obra lliteraria
Datos
Autor León Tolstói
Fecha 1869
Xéneru ficción romántica (es) Traducir, ficción histórica (es) Traducir, guerra de ficción (es) Traducir y ficción filosófica (es) Traducir
Títulu orixinal Война и мир (Voyná i mir)
Llingua de la obra rusu y francés
Editorial orixinal El mensajero ruso (es) Traducir
País orixinal Bandera de Rusia Imperiu Rusu
Personaxes
Llugar de la narración Imperiu Rusu y Imperiu austriacu
Formáu por Q117285997 Traducir
Q117285998 Traducir
Q117285999 Traducir
Q117286000 Traducir
Q117286001 Traducir
Obres derivaes War and Peace, Guerra y paz (es) Traducir, Guerra y paz (es) Traducir, Guerra y paz (es) Traducir, War and Peace, Natasha, Pierre and the Great Comet of 1812 (en) Traducir, War and Peace y War and Peace (en) Traducir
Testu completu https://www.projekt-gutenberg.org/tolstoi/kriegfri/kriegfri.html
Los cosacos (es) Traducir Guerra y paz Ana Karenina
Cambiar los datos en Wikidata

Guerra y paz (en rusu Война и мир, Voiná i mir), tamién conocida como La guerra y la paz, ye una novela del escritor rusu Lev Tolstói (18281910) qu'empezó a escribir nuna dómina de convalecencia en rompiéndose el brazu al cayese d'un caballu nuna partida de caza en 1864. Primero publicóse como fascículos de revista (18651869). Guerra y Paz ye considerada como la obra cume del autor xunto col so otru trabayu posterior, Anna Karénina (18731877).

La publicación de Guerra y Paz empezó nel Ruski Viéstnik (El mensaxeru rusu), nel númberu de xineru de 1865. Les dos primeres partes de la novela publicar en dicha revista nel intre de dos años y pocu dempués apaecieron editaes aparte col títulu Añu 1805. A fines de 1869 la obra entera quedó impresa y en 2009 formó parte de la llista de los 100 Llibros Más Vendíos.

Ye una de les obres cumes de la lliteratura rusa y ensin batura a duldes de la lliteratura universal. Nella, Tolstói quixo narrar les vicisitúes de numberosos personaxes de too tipu y la condición a lo llargo d'unos cincuenta años de la hestoria rusa, dende les guerres napoleóniques hasta más allá de mediaos del sieglu XIX.

Una parte de la crítica afirma que'l sentíu orixinal del títulu sería Guerra y mundu. Ello ye que les pallabres «paz» y «mundu» son homónimes en rusu y escríbense igual a partir de la reforma ortográfica rusa de 1918. Sicasí, Tolstói mesmu tradució'l títulu al francés como La Guerre et la Paix. Dio tardíamente con esti títulu definitivu inspirándose na obra del teóricu anarquista francés Pierre Joseph Proudhon (La Guerre et la Paix, 1861), al qu'atopó en Bruxeles en 1861 y escontra el cual sentía un fondu respetu.

Argumentu[editar | editar la fonte]

La trama desenvuélvese fundamentalmente mientres la invasión napoleónica de Rusia siguiendo la hestoria enxareyada de cuatro families:

  • La familia Bezújov (esencialmente Pierre)
  • La familia Bolkonsky (el vieyu príncipe Nikolái Andréievich, el príncipe Andréi [o Andrés, dependiendo de la traducción] y la princesa María)
  • La familia Rostov (el conde Iliá Andréievich, Natasha y Nikolái)
  • La familia Kuraguin (Elena y Anatoly)

Al pie de los personaxes de ficción, a los que se considera tradicionalmente como auténticos sostenes de la trama, apaecen numberosos personaxes históricos, menos definíos y quiciabes menos «humanos»: l'emperador Napoleón I, l'emperador rusu Alexandru I y el xeneral Kutúzov.

Nesta novela hai tres personaje centrales, incluyendo: el príncipe Andréi Bolkonsky, intelixente y eruditu anque descontentu; el conde Pierre Bezújov, que ye l'herederu d'una fortuna vasta y qu'acarreta los problemes de ser una persona importante na sociedá rusa amás d'un amigu del príncipe Andréi; y la condesa Natasha Rostova, una moza bellísima y simpática, d'una familia con munches deldes.

Hai delles partes en Guerra y Paz, incluyendo: la introducción al llector sobre los personaxes principales; l'exércitu rusu n'Europa (y la batalla d'Austerlitz); la paz; la guerra de Rusia de 1812 y la derrota de los exércitos franceses dempués de la ocupación de Moscú; y la paz postnapoleónica. Describe amás los bailles y les xuntes que se daben en casa de les families d'aristócrates de Rusia nes cualos la tema de conversación yera la guerra y la invasión napoleónica. Rellátense tamién la forma por aciu la cual les families ruses venceyar por aciu los compromisos matrimoniales y l'importancia qu'estos teníen pa la sociedá.

Tolstói amás escribe abondosamente les sos propies opiniones sobre la hestoria, la guerra, la filosofía y la relixón.

Resume de la trama[editar | editar la fonte]

Guerra y paz tien un ampliu repartu de personaxes, la mayoría de los cualos son introducíos nel primer llibru. Dalgunos son personaxes históricos reales, como los emperadores Napoleón y Alexandru I. L'algame de la novela ye bien ampliu, anque se centra na vida de cinco families aristocrátiques ruses. La trama y l'interaición de los personaxes tienen llugar alredor de 1812, nel contestu de les Guerres Napoleóniques, mientres la invasión napoleónica de Rusia poles tropes franceses.

Volume Uno[editar | editar la fonte]

La novela empieza en xunetu de 1805 en San Petersburgu, nuna velada entamada por Ana (Annette) Pávlovna Scherer, dama d'honor y confidente de reinar madre María Fiódorovna. Dalgunos de los principales personaxes y families aristocrátiques de la novela son presentaos al entrar nel salón Ana Pávlovna. Pierre (Piotr Kirílovich) Bezújov ye'l fíu illexítimu d'un ricu conde, Kiril Bezújov, un home mayor que los sos díes acabar. Pierre ta a puntu d'engardise nuna llucha pol so heriedu; educáu nel estranxeru por cuenta del so padre tres la muerte de la so madre, ye esencialmente bondosu, pero socialmente cabileñu, y debíu en parte a la so abierta naturaleza benévola, tien dificultaes pa introducise na sociedá petersburguesa. Ye conocíu mientres la velada que Pierre ye'l fíu favoritu d'ente tolos illexítimos que tien el conde Kiril Bezújov.

Tamién garrasti a la velada un amigu de Pierre, l'intelixente y sarcásticu Príncipe Andréi Nikoláievich Bolkonsky, home de Lisa. Atopa la vida na sociedá de San Petersburgu untuosa y desilusionante al afayar en casándose, que la so esposa ye vacida y superficial: toma la decisión de ser ayudante de campu del Príncipe Mijaíl Kutúzov na próxima guerra contra Napoleón.

La trama treslládase entós escontra Moscú, l'antigua ciudá y capital de Rusia, oldeando les sos costumes más provincianes coles d'alta sociedá de San Petersburgu. Preséntase entós a la familia Rostov. El conde Ilyá Andréivich Rostov tien cuatro fíos adolescentes. La fía menor, Natasha (Natalia Ilyínichna), de trece años, cree tar namorada de Borís Drubetskóy, un mozu disciplináu que ta a puntu d'entrar nel exércitu como oficial. Nikolái Ilyich, de venti años d'edá, promete'l so amor a la so prima de quince años, Sonia (Sofía Alexándrovna), güérfana que se crió cola familia Rostov. La mayor de los fíos de la familia Rostov, Vera Ilyínicha ye fría y un tanto sobeyosa, pero con bones perspectives de matrimoniu con un oficial rusu-alemán, Adolf Kárlovich Berg. Petya (Piotr Ilyich), el menor de nueve años, al igual que'l so hermanu mayor, ye impetuosu y desea entrar nel exércitu cuando la so edá dexar. Les cabeces de familia, el conde y la condesa, son una pareya cariñosa, pero siempres esmolecíos poles sos desordenáu finances.

En Lýsyie Gory, la finca de los Bolkonsky, el príncipe Andréi colar a la guerra y dexa a la so esposa Lisa embarazada y sola cola so excéntrico padre, el príncipe Nikolái Andréievich Bolkonsky y la so devota fía, María Nikoláievna Bolkónskaya.

La segunda parte empieza cola descripción de los preparativos pa la guerra ente l'Imperiu rusu y les tropes napoleóniques. Na batalla de Schögrabern, Nikolái Rostov, reclutado como alférez nun escuadrón de húsares, tien la so primer esperiencia de combate na cual atópase col príncipe Andréi, a quien falta nun arranque de impetuosidad. Nikolái atópase fondamente atraíu pol carisma del zar Alexandru I, más inclusive que'l restu de mozos soldaos. Xuega y rellaciónase col so oficial Vasily Dmítrich Denísov, y faise amigu del despiadáu, y seique psicópata Fiódor Ivánovich Dolójov. Bolkonsky, Rostov y Denisov tán arreyaos na desastrosa Batalla d'Austerlitz, na cual Andrei ye mancáu al intentar rescatar un estandarte rusu.

Volumen Dos[editar | editar la fonte]

El llibru segundu empieza cola curtia torna a casa de Nikolái Rostov. Atopa a la so familia na ruina financiera por cuenta de la mala xestión del so patrimoniu. Nikolái pasa na so casa un iviernu llenu d'acontecimientos en compañía del so amigu Denísov, l'oficial del reximientu de Pavlogrado a quien sirve. Natasha convirtióse nuna formosa nueva y Denísov namorar d'ella. Propón-y matrimoniu, pero ye refugáu: la so madre ruégalu a Nikolái qu'atope pa sigo una bona perspeutiva matrimonial qu'ayude a la familia, pero esti nun apuerta al so pidimientu y promete casase cola so novia de la infancia, Sonia.

Escena na Plaza Roja, Moscú, 1801. Pintura de Fiódor Alekséiev.

Pierre Bezújov, en recibiendo'l so gran heriedu, pasa de ser un mozu cabileñu a ser unu de los solteros más ricos y acobiciaos del Imperiu Rusu. Quier contraer matrimoniu cola formosa ya inmoral Helene, fía del príncipe Kuraguin (Elena Vasílyevna Kuráguina), pola cual siéntese atraíu superficialmente, a pesar de saber que la so decisión nun ye correuta. Helene, que se rumorea que ta arreyada nuna rellación incestuosa col so hermanu, el non menos encantador ya inmoral Anatol, cúntalu a Pierre que nunca va tener fíos con él. Se rumorea amás que Helene tien un romance con Dólojov, que búrllase de Pierre en públicu. Este pierde entós los estribos y desafía a Dólojov, un duelista esperimentáu y asesín despiadáu, a un duelu. Inesperadamente, Pierre manca a Dólojov. Helene niega'l so romance, anque Pierre ta convencíu de la so culpabilidá, y dempués de portase de manera violenta con ella, abandonar. Metanes la so confesión moral y espiritual, Pierre xunir a la sociedá masónica y vese envueltu por consiguiente na so política interna y manera de vida. Gran parte d'esti segundu volume trata les pasiones y conflictos espirituales de Pierre por convertise nun home meyor. Abandona'l so antiguu comportamientu despreocupado de ricu aristócrata y entra nel particular viaxe filosóficu de Tolstói: ¿Cómo llevar una vida de moral aceptable nun mundu éticamente imperfectu? La entruga asorar y confunde de cutio. Intenta lliberar y ameyorar la vida de los sos siervos, pero finalmente nun consigue llogros importantes.

Pierre ye un claru contraste col intelixente y ambiciosu príncipe Andréi Bolkonsky. Mientres la batalla d'Austerlitz, Andréi inspirar na visión de la gloria de conducir una carga al ver a les sos tropes recular, pero sufre una firida casi mortal por causa de la artillería. Cerca de la muerte, Andréi dase cuenta de que toles sos anteriores ambiciones escarecen de sentíu vital y el so antiguu héroe, Napoleón (quién lo rescata nuna posterior reconocencia a caballu del campu de batalla), ye aparentemente tan baldíu como él mesmu.

El príncipe Andréi recuperar de les sos firíes nun hospital militar y torna a casa pa guardar la muerte de la so esposa Lisa mientres el partu del so fíu. La culpabilidá de la so propia conciencia machúca-y por nun tratar meyor a la so esposa cuando esta entá vivía, y escuérrelu pola espresión murnia de la so cara. El so fíu Nikólienka llogra sobrevivir al partu.

Aforfugáu pola desilusión nihilista, el príncipe Andréi decide nun tornar al exércitu, sinón que prefier permanecer na so finca trabayando nun proyeutu sobre'l comportamientu militar en vistes de solucionar los problemes de desorganización responsables de la perda de tantes vides nel bandu rusu mientres el conflictu. Pierre visítalu con nueves entrugues, ¿ú Dios nesti mundu amoral? Ta intensamente interesáu nel panteísmu y la posibilidá d'una vida tres la muerte.

La esposa de Pierre, Helene, ruéga-y a esti que torne con ella, y en contra del so xacíu y de les lleis masóniques, facer. A pesar de la so superficialidá insípida, Helene establecer a si mesma como una anfitriona influyente na sociedá peterburguesa.

El príncipe Andréi siente l'impulsu de llevar les sos nueves idees militares a San Petersburgu, esperando ingenuamente exercer dalguna influencia tantu sobre l'emperador como sobre les persones más cercanes a este. La moza Natasha, tamién en San Petersburgu, atópase atrapada na emoción de vistise pal so primer baille, onde se va atopar col príncipe Andréi al que va encantar col so encantu viviegu. Andréi cree entós atopar de nuevu un propósitu na so vida y, dempués de visitar delles vegaes a los Rostov, propón matrimoniu a Natasha. Sicasí, el vieyu príncipe Bolkonsky, padre de Andréi, desaconseya esti enllaz, pos los Rostov nun son familia de la so presto, y aportuna que retrase un añu l'enllaz. El príncipe Andréi parte al estranxeru pa recuperase de les sos firíes, dexando a Natasha sumida nuna fonda congoxa. Llueu va recuperar l'ánimu y el conde Rostov va llevar a ella y a Sonia pa pasar un tiempu en Moscú con un amigu.

Natasha visita la ópera de Moscú, onde va conocer a Helene y el so hermanu Anatol. Entá casáu con una muyer polaca qu'abandonara'l so país natal, siéntese fuertemente atraíu por Natasha: decidir a seducila. Helene y Anatol conspiren xuntos pa llevar a cabu esti plan. Anatol besa a Natasha y escribir apasionaes cartes, estableciendo finalmente un plan pa fugase xuntos. Natasha ta convencida d'amar a Anatol asina que lu escribe a la princesa María, la hermana de Andréi, rompiendo'l so compromisu. Nel últimu momentu, Sonia afaya los sos planes de fuga. Pierre primeramente espántase pol comportamientu de Natasha, pero da cuenta de que ta namoráu d'ella. Cuando'l Gran Cometa de 1811 derruempe'l cielu, la vida paez empezar de nuevu pa Pierre.

El príncipe Andréi acepta fríamente la rotura del compromisu con Natasha. Él diz-y a Pierre que'l so arguyu nun-y dexará anovar la so propuesta. Avergoñada, Natasha fai un intentu de suicidiu y cai gravemente enferma.

Volume Trés[editar | editar la fonte]

La batalla de Borodinó ye unu de los principales acontecimientos históricos en redol a los que xira gran parte de la novela y ye detallada minuciosamente por Tolstói. Tuvo llugar el 7 de setiembre de 1812 y nella envalórase que tomaron parte más de 250.000 homes y qu'hubo alredor de 70000 baxes y foi un acontecimientu fundamental nel fallíu intentu de Napoleón por tomar Rusia. Pintura de Louis-François Lejeune, 1822

Cola ayuda de la so familia, especialmente Sonia, y l'espertar de la fe relixosa, Natasha permanez en Moscú mientres esti difícil periodu. Mentanto, el conxuntu de Rusia vese afeutada pol enfrentamientu ente les tropes de Napoléon y l'exércitu rusu. Pierre convencer a sigo mesmu al traviés de la gematría de que Napoleón ye'l Anticristu del Apocalipsis. El vieyu príncipe Bolkonsky fina por causa de un infartu mientres trataba de protexer los sos bienes de los saquiadores franceses. Nun esiste ayuda entamada del exércitu rusu pa los Bolkonsky, pero Nikolái Rostov apaez a tiempu na so propiedá pa echar embaxo una revuelta llabradora incipiente. Nikolái siéntese amás atraíu pola princesa María, pero recuerda la so promesa con Sonia.

De regresu a Moscú, Petya, consigue arrampuñar un pequeñu cachu de galleta del zar nes contornes de la Catedral de la Dormición, y consigue finalmente convencer a los sos padres por que-y dexen apuntar se.

Napoleón ye'l personaxe principal d'esta parte de la novela y preséntase con gran detalle, tantu la so faceta de pensador como la d'estratega. La so vistimienta, según les sos actitúes habituales y mentalidá son representaes minuciosamente. Tamién se describe la fuercia de más de 400.000 homes del exércitu francés (anque solo 140.000 yeren francófonos) que cola con celeridad al traviés del campu ruso a finales del branu y que consigue algamar les contornes de la ciudá de Smolensk. Pierre decide abandonar Moscú y dir guardar la batalla de Borodinó dende un mirador xunto a un equipu d'artillería ruso. En reparando la batalla mientres un tiempu, empieza a participar nella al llevar munición pal exércitu. Metanes el tracamundiu, esperimenta de primera esquito la muerte y la destrucción propia de la guerra. La batalla convertir nun horrible masacre pa dambos exércitos y termina nun caleyón ensin salida. Los rusos, sicasí, llograron una victoria moral el defendese del exércitu supuestamente invencible de Napoleón. Por razones estratéxiques y por causa de les sos graves perdes, l'exércitu rusu retírase a otru día. Ente les víctimes atópense Anatol Kuraguin y el príncipe Andréi. Anatol pierde una pierna y Andréi sufre una grave mancada nel abdome por causa de una granada. Dambos son declaraos muertos, pero les families nun van recibir la notificación pola mor del desorde imperante.

Napoleón retirándose de la quema de Moscú.

Los Rostov esperaron hasta l'últimu momentu p'abandonar Moscú, inclusive a sabiendes de que Kutúzov reculó más allá de Moscú. Los moscovitas reciben órdenes contradictories, de cutiu de calter propagandísticu, yá seya na forma de fuxir o lluchar. El conde Fiódor Rostopchín publica cartelos qu'encamienten a la población a lluchar con horca si ye necesariu. Antes de fuxir, Rostopchín da orde d'amburar dellos edificios de la ciudá, magar el quema de Moscú de 1812 tuvo de la mesma otres causes tal que rellata Tolstói na novela. Los Rostov tienen de decidir qué llevar con ellos na so fuxida de Moscú, pero a la fin, Natasha convéncelos pa cargar los carros con mancaos de la batalla de Borodinó. El príncipe Andréi atopar ente estos mancaos, anque Natasha nun va ser consciente d'ello hasta más palantre.

Cuando'l gran exércitu de Napoleón finalmente ocupa un Moscú abandonáu y quemáu, Pierre decide llevar a cabu una misión quijotesca: asesinar a Napoleón. Convertir nun home anónimu dientro de tol caos, dexando les sos responsabilidaes como noble y vistiendo como un llabrador, refugando de la mesma los sos deberes y estilu de vida anterior. Les úniques persones a quien ve mientres visti de tal manera son a Natasha y parte de la so familia mientres parten de Moscú. Natasha reconocer y sonri-y, y él, de la mesma dase cuenta del algame del so amor por ella.

Pierre salva la vida d'un oficial francés que lluchó en Borodinó, pero tómenlu como prisioneru'l franceses en retirada mientres el so intentu d'asesinatu de Napoleón, dempués de salvar a una muyer de ser violada por soldaos del exércitu francés.

Volume Cuatro[editar | editar la fonte]

Pierre faise amigu d'un compañeru de prisión, Platón Karatáiev, un llabrador con un comportamientu de santu, que ye incapaz de realizar el mal. Pierre atopa finalmente en Karatáiev lo qu'andaba buscando: una persona íntegramente honesta (a diferencia de los aristócrates de la sociedá de San Petersburgu), qu'escarez totalmente de pretensiones. Pierre afaya'l significáu de la vida a cencielles por vivir ya interactuar con Karatáiev. En siendo testigu del saquéu de Moscú y del fusilamiento de civiles rusos por soldaos franceses, Pierre vese obligáu a colar col gran exércitu francés mientres la so desastrosa retirada de Moscú nel duru y fríu iviernu rusu. Tres meses de pruebes y moliciones -mientres los cualos Karatáiev ye mancáu por un disparu d'un soldáu francés- Pierre queda lliberáu por un grupu d'asaltu del imperiu rusu tres una pequeña escaramuza coles tropes franceses. Mientres esta guerra'l mozu Petya va perecer.

Mentanto, Andréi, mancáu mientres la invasión napoleónica, atopa por casualidá cola familia Rostov, que va curiar d'él mientres fuxen de Moscú a Yaroslav. Axuntar con Natasha y la so hermana María antes del final de la guerra. Perdiendo toa voluntá por vivir, perdona nel so últimu intre a Natasha antes de morrer.

A midida que la novela llega a la so final, la esposa de Pierre, Helene, muerre d'una sobredosis d'una medicación albortiva (Tolstói nun lo establez explícitamente, pos l'eufemismu qu'utiliza ye daqué ambiguu). Pierre axuntar con Natasha, ente que la Rusia victoriosa reconstruyi Moscú. Natasha fala de la muerte de Andréi y Pierre de Karatáiev. Dambos son conscientes d'un venceyu cada vez mayor ente ellos. Cola ayuda de la princesa María, Pierre atopa l'amor y, en siendo lliberáu pola muerte de la so ex esposa, casóse con Natasha.

Epílogu en dos partes[editar | editar la fonte]

La primer parte del epílogu empieza cola boda de Pierre y Natasha en 1813. Ye l'últimu acontecimientu feliz pa la familia Rostov, que traviesa un periodu de transición. El conde Rostov fina pocu dempués, dexando al so fíu mayor Nikolái encargáu de la finca empeñada.

Nikolái atopar cola xera de caltener a la familia en cantu de la quiebra. El so iñerizu a la idea de casase por riqueza casi s'interpon nel so camín, pero finalmente cásase cola princesa María Bolskónskaya, salvando asina a la so familia de la ruina financiera.

Nikolái y María treslladar a Lýsyie Gory cola so madre y Sonia, a quién va sofitar el restu de la so vida. Gracies a la fortuna de la so esposa, Nikolái paga toles deldes de la so familia. Tamién acueyen al fíu güérfanu del príncipe Andréi, Nikolái Andréievich (Nikólienka) Bolskonsy.

Como en tou bon matrimoniu, esisten tracamundios, pero tantu Pierre y Natasha como Nikolái y María permanecen fieles y sollertes a los sos cónyuges. Pierre y Natasha visiten Lýsyie Gory en 1820, ante l'allegría de tolos comenenciudos. Esiste nesta parte de la novela nicios de que tanto Pierre como'l mozu idealista Nikólienka van formar parte de la revuelta decembrista. El primer epílogu conclúi que Nikólienka, promete llevar a cabu una aición cola qu'inclusive'l so difuntu padre taría satisfechu (presumiblemente como un revolucionariu na revuelta de los decembristas).

La segunda parte del epílogu ye una crítica de Tolstói a toles formes esistentes de la Historia convencional. Ente que la Teoría del Gran Home afirma que los acontecimientos históricos son la resultancia de les aiciones de los héroes” y otros grandes personaxes, Tolstói afirma qu'esto ye imposible, por cuenta de la poca frecuencia cola qu'estes aiciones resulten en grandes acontecimientos históricos. Más bien, según Tolstói, los grandes acontecimientos históricos son la resultancia de munchos pequeños actos impulsaos peles miles de persones que participen nellos (compara esto col Cálculu, y la suma d'infinitesimales). De siguío, argumenta qu'estos eventos más pequeños son la resultancia d'una rellación inversa ente la necesidá y el llibre albedríu. La necesidá basar na razón y poro, ye esplicable por aciu l'analís históricu y el llibre albedríu qu'esta ta basada na conciencia, y polo tanto ye inherentemente impredicible.

Personaxes principales[editar | editar la fonte]

Munchos de los personaxes de Tolstói basar en persones reales qu'él conoció. Por casu, Nikolái Rostov y María Bolkónskaya son un reflexu de les alcordances de Tolstói alrodiu de los sos padres, ente que Natasha ye un amiestu de la so esposa y la so cuñada. Pierre y el príncipe Andréi tienen traces de la personalidá del autor, coles mesmes que munchos datos autobiográficos son emplegaos na hestoria de dambos personaxes.

Significáu de pallabres pocu avezaes[editar | editar la fonte]

  • Húsar: soldáu de caballería vistíu a la húngara.
  • Ulano: nos exércitos austriacu, alemán y rusu, soldáu de caballería llixera armáu de llanza.
  • Izbá: vivienda de madera.
  • Verstá: midida llinial rusa, equival a 1067 metros.
  • Mir (comunidá): comunidá rural na dómina zarista.
  • Troika: na novela, trinéu tiráu por trés caballos dispuestos paralelamente ente ellos.

Adautaciones cinematográfiques y ópera[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource. (pero tratar d'una versión embrivida)