Guerra de la Franxa de Agacher

Coordenaes: 14°54′N 0°24′W / 14.9°N 0.4°O / 14.9; -0.4
De Wikipedia
Guerra de la Franxa de Agacher
Fecha 14 avientu 1985 → 30 avientu 1985
Llugar Frontera ente Malí y Burkina Fasu (Alto Volta hasta 1984)
Coordenaes 14°54′N 0°24′W / 14.9°N 0.4°O / 14.9; -0.4
Conflictu Apuesta pola soberania de la zona fronteriza "Franxa de Agacher"
Belixerantes
cantu Mali cantu Alto Volta (1974)
Bandera de Burkina Fasu Burkina Fasu (1985)
Comandantes
Bandera de Malí Moussa Traoré cantu Aboubacar Sangoulé Lamizana (1974)
Bandera de Burkina Fasu Thomas Sankara (1985)
[editar datos en Wikidata]

La Guerra de la Franxa de Agacher foi un conflictu estremáu en dos partes que tuvo llugar ente 1974 y 1985 ente Mali y Burkina Fasu. La Franxa de Agacher ye una franxa de tierra de 160 km. de llargor asitiáu nel nordeste de Burkina Fasu. El territoriu, que se cree que contién considerables reserves de gas natural y recursos minerales, foi'l centru d'una llarga disputa ente Alto Volta (antiguu nome de Burkina Fasu hasta 1984) y Mali, llegando al enfrentamientu armáu en 1974 y 1985.

Conflictu[editar | editar la fonte]

La principal razón ye la esistencia de recursos naturales. Dambes partes pensaben que la esplotación de dichos recursos podría ameyorar les tarrecibles condiciones económiques de los sos países.

Dellos observadores suxuren que la disputa pudo ser causada pa distrayer l'atención de los problemes domésticos causaos pola vuelta a un gobiernu militar en Alto Volta y la baxa popularidá del réxime militar de Moussa Traoré en Mali.

La primer “guerra” (1974)[editar | editar la fonte]

La disputa de Agacher derivó en conflictu militar per primer vegada'l 25 de payares de 1974. En realidá nun hubo demasiada llucha, namái incidentes fronterizos con daqué de fueu procedente d'armes curties. Les baxes fueron mínimes en dambes partes.

Mediación rexonal[editar | editar la fonte]

Los esfuercios de los presidentes Gnassingbé Eyadéma de Togu y Seyni Kountché de Níxer pa resolver el conflictu fueron inútiles, y los incidentes siguieron esporádicamente hasta principios de 1975. Al amontase les tensiones, asocedieron incidentes con ciudadanos malienses en Alto Volta. La Organización pa la Unidá Africana (OUA) creó una comisión pa mediar na crisis, qu'encamentó la creación d'una comisión neutral pa demarcar la frontera. El 18 de xunu de 1975, tres una xunta en Lomé, la capital de Togu, dambes partes aceptaron la propuesta.

A partir de 1977, Alto Volta y Mali aceptaron la mediación política d'un grupu africanu occidental conocíu como ANAD (Alcuerdu de non agresión y d'ayuda a la defensa).

La guerra de Navidá de Agacher (1985)[editar | editar la fonte]

En 1985 dambos países llevaben dellos años de seca. Les agües de dichu añu llevar per delantre carreteres, y enzancaron la distribución de comida y medicines na zona. Mientres esti periodu, el gobiernu de Burkina Fasu entamó un censo del so país, que por error causó la visita de dellos campos fula en Mali. Esto foi vistu nel país como una violación de la so soberanía. Dambos países aumentaron la confrontación.

El 25 d'avientu de 1985 l'Exércitu de Malí llanzó dellos ataques contra puestos fronterizos y comisaríes de policía en Burkina Fasu y dende Uagadugú contraatacóse. Esta vegada foi Libia el país africanu que trató, ensin ésitu, axustar un altu'l fueu'l 26 d'avientu. La guerra tuvo'l so momentu álgido nun ataque aereu de la Fuercia Aérea maliense contra un mercáu d'Ouahigouya, provocando la muerte d'unos 100 civiles. El 30 d'avientu la AND consiguió imponer una tregua, qu'acabó definitivamente cola guerra.

Posguerra[editar | editar la fonte]

A mediaos de xineru de 1986, nun cume de la ANAD en Costa de Marfil los presidentes Moussa Traoré, de Mali, y Thomas Sankara, de Burkina Fasu, aceptaron retirar les sos tropes al statu quo anterior a la guerra. Esi mesmu mes intercambiáronse prisioneros de guerra y en xunu volver# a entamar les rellaciones diplomátiques. A pesar d'estos fechos, la disputa sigue ensin resolvese. El casu foi lleváu a la Corte Internacional de Xusticia.

Una sentencia de 22 d'avientu de 1986 estremó les 1.150 milles cuadraes en disputa a partes iguales. Mali recibió la parte occidental y Burkina Fasu la oriental. El presidente Traoré calificó l'alcuerdu de "bien satisfactoriu", y una victoria pa dambos "pueblos hermanos".

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]