Graneru

De Wikipedia
Un galpón en Wisconsin.

Denomínase graneru o tenada a una construcción relativamente grande que suel destinase al depósitu de mercaderías o maquinaries. Suelen ser construcciones rurales con una sola puerta.

Graneru
hórreu asturianu, otru tipu de graneru.

Diseñu[editar | editar la fonte]

Xeneralmente ye de diseñu senciellu, anque les dimensiones pueden enzancar el cálculu de la estructura del techu, prefiriéndose que nun tenga sofitos entemedios pa facilitar la circulación, y el cálculu de la estabilidá de los murios perimetrales, que suelen recibir l'emburrie de los materiales depositaos dientro.

Los galpones son construcciones relativamente grandes, que puede ser utilizaes en distintes situaciones, que tomen dende cuidu y orde de ferramientes, criadoriu d'animales hasta trabayos de réxime industrial.

Ente los tipos de galpones atopamos distintos tipos de construcciones, que van depender puramente del usu o solicitaciones al cual va ser sometíu. Ente ellos atópense galpones de formigón, madera, tubest y reticuláu. Cada unu d'estos puede o nun llevar accesorios adxuntos a la estructura col fin de dar una meyor estética y durabilidá a la obra.

A pesar de que los galpones son de construcción y diseñu senciellu, tán diseñaos pa soportar tou tipu de sobrecargues como cualquier construcción pesada, con esto referímonos a seísmos, fuertes carga de vientos y nieve.

Pa la construcción d'un galpón tienen de siguise dellos pasos, primero va debese realizar la cimentación, depués ver el tipu de material que se va utilizar pa la estructura, la cubierta y les parés d'ésti, tomando en considerancia la utilidá que se-y va dar, y finalmente evalúense aquellos requerimientos pal meyor equipamientu del galpón, unu de los complementos que puede resultar más importante ye'l de les instalaciones llétriques y de dalgún material o sistema que dexe la impermeabilidad y l'aislamientu térmicu col fin de faer qu'interior de la construcción seya lo más prestoso y cómodu posible.

Tipos[editar | editar la fonte]

Pueden considerase cuatro tipos de galpones:

  • Formigón
  • Madera
  • Tubest (estructura metálica)
  • Reticuláu

Dimensiones[editar | editar la fonte]

Les dimensiones del galpón surden como respuesta a les necesidaes d'espaciu/volume de la nave; ésta va quedar dafechu definida en función de les siguientes magnitúes:

a) Anchu o Lluz (L): Amplitú necesaria, capaz de cubrir l'anchu máximu presupuestáu nel diseñu.

b) Altor útil (H): Tamién llamada altor de columna, equival al altor disponible pa la instalación d'equipos, accesorios al galpón o l'altor necesariu pal pasu de vehículos, si fuera necesariu.

c) Pindiu (a): Angulo de l'aguada con al respective de la horizontal que pasa pelos estremos de les columnes. Tendrá De representar l'enclín necesariu que torgue l'efeutu plenu del vientu sobre les aguaes, evacue convenientemente #enaguar agües y esmuza la nieve acumulao nel techu.

d) Llargor (Z): Estensión, capaz de cubrir el llargor máximu presupuestada nel diseñu.

y) Separación ente Marcos (S): La esperiencia nel cálculu de galpones d'aceru, encamienta una separación ente marcos que varie ente cuatro y seis metros.

Solicitaciones[editar | editar la fonte]

Nel diseñu del métodu estremen dos clases d'esfuerzos, en función de les carauterístiques y naturaleza de la nave:

Aiciones direutes[editar | editar la fonte]

Defínense como aquelles solicitaciones sobre les cualos un usuariu va poder tener control absolutu d'elles, cuantificando la so magnitú o inorando dafechu'l so efeutu en función de les condiciones xeográfiques, forma, posición o instalación.

Ente esti tipu de cargues ye posible d'estremar:

  • Aición del vientu.
  • Nieve sobre la estructura.
  • Variación de la Temperatura.

Aiciones indireutes[editar | editar la fonte]

Defínense como aquelles solicitaciones sobre les cualos l'usuariu nun tien un control d'elles, sinón respuenden a magnitúes debidamente acutaes según les normes estructurales de diseñu, y non a condiciones de la redolada de la instalación.

Ente esti tipu de cargues, ye posible estremar:

  • Pesu Propiu.
  • Cargues sísmiques.
  • Sobrecargues de cálculu.

A la de diseñar un galón, tienen que tenese en cuenta otres variables cuando van ser animales quien tán ende. Nel casu de les aves, el galón puede tener una nave de nial pa pites ponedores.