Gran Salón del Pueblu

Coordenaes: 39°54′12″N 116°23′15″E / 39.903333333333°N 116.3875°E / 39.903333333333; 116.3875
De Wikipedia
Gran Salón del Pueblu
edificiu gubernamental
Llocalización
PaísBandera de la República Popular China República Popular China
Ciudá Beixín
Direición Plaza de Tiananmén
Coordenaes 39°54′12″N 116°23′15″E / 39.903333333333°N 116.3875°E / 39.903333333333; 116.3875
Gran Salón del Pueblu alcuéntrase en República Popular China
Gran Salón del Pueblu
Gran Salón del Pueblu
Gran Salón del Pueblu (República Popular China)
Historia y usu
Apertura1959
Arquiteutura
Arquiteutu/a Bo Zhang (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

El Gran Salón del Pueblu ye un edificiu asitiáu nel llau oeste de la Plaza de Tiananmén de Beixín, usáu p'actividaes llexislatives y ceremoniales pol gobiernu de la República Popular China y el Partíu Comunista de China. El Gran Salón funciona como llugar de celebración de les sesiones del parllamentu chinu, l'Asamblea Popular Nacional, que se realicen cada añu mientres el mes de marzu xunto cola sesión nacional de la Conferencia Consultiva Política del Pueblu Chinu, un órganu políticu consultivu. Tamién ye'l llugar de xunta del Congresu Nacional del Partíu Comunista de China, que dende 1982 realizóse una vegada cada cinco años.

El Gran Salón tamién s'usa pa munchos eventos especiales, incluyíes xuntes a nivel nacional de delles organizaciones social y políticu, grandes celebraciones d'aniversariu, según los servicios conmemorativos d'antiguos líderes. El Gran Salón del Pueblu tamién ye una atraición popular de la ciudá frecuentada polos turistes que la visiten.

Historia[editar | editar la fonte]

El Gran Salón del Pueblu foi diseñáu por Zhang Bo.[1] Foi inauguráu en setiembre de 1959, y foi unu de los «Diez Grandes Edificios» construyíos pal 10º aniversariu de la República Popular China. La estructura foi construyida en diez meses por trabayadores de la construcción y voluntarios.[2]

Descripción[editar | editar la fonte]

L'edificiu tien una superficie de 171 801 metros cuadraos, 356 metros de llargor, 206,5 metros d'anchor y un altor máximu de 46,5 metros. Nos bistechos de la puerta principal cuelga l'emblema nacional de la República Popular China.

El Gran Salón del Pueblu componer de tres seiciones:

  1. La seición central contién principalmente'l Gran Auditoriu, l'Auditoriu Principal, el Salón del Congresu, el Salón Central, el Salón Doráu y otros salones.
  2. La seición norte componer del Salón de Llacuaes del Estáu, la Sala d'Invitaos del Estáu, el Salón Norte, el Salón Este, el Salón Oeste y otros salones.
  3. La seición sur alluga les oficines del Comité Permanente de l'Asamblea Popular Nacional.

Cada provincia, rexón alministrativa especial y rexón autónoma de China tien el so propiu salón nel edificiu, como'l Salón de Beixín, el Salón de Hong Kong y el Salón de Taiwán. Cada unu d'ellos tien les carauterístiques distintives de la provincia que-y da nome y ta amobláu según l'estilu local.[3]

El Gran Auditoriu tien un volume de 90 000 metros cúbicos, 3693 asientos nel auditoriu baxu, 3515 nel palcu, 2518 na galería y ente 300 y 500 nel estráu. Los líderes del gobiernu dan los sos discursos equí; y los representantes faen gran parte del so trabayu. Tien capacidá p'allugar simultáneamente a unos diez mil representantes. El techu ta decoráu con una galaxa de lluces con una gran estrella colorada nel centru, y un patrón de foles d'agua cerca representa al pueblu. Les sos instalaciones tán forníes con audiovisuales y otros sistemes adaptables a una variedá de tipos y tamaños de xuntes. Tamién hai un sistema d'interpretación simultánea con cabina de traducción.

El Salón de Llacuaes del Estáu tien una superficie de 7000 metros cuadraos y puede allugar a 7000 invitaos, y hasta 5000 persones pueden cenar al empar (como se fixo con ocasión de la visita de Richard Nixon a China en 1972). Pueden celebrase xuntes más pequeñes nel Auditoriu Principal, ente que los grupos más grandes usen una o delles sales de conferencies, como'l Salón Doráu y el Salón Norte, y les asamblees más pequeñes tán agospiaes n'unu o dellos de los más de trenta salones de conferencies que tán nomaos n'honor a provincies y rexones de China.

Usu[editar | editar la fonte]

La fachada del Gran Salón del Pueblu pela nueche.
El techu del auditoriu principal.

El Gran Salón del Pueblu ye'l centru políticu de Beixín y la sede de l'Asamblea Popular Nacional. Cada añu, en marzu, el Gran Salón del Pueblu alluga los liang hui (lliteralmente «dos reunión»), nes que tanto la Conferencia Consultiva Política del Pueblu Chinu como l'Asamblea Popular Nacional axuntar mientres dos o tres selmanes nel Gran Auditoriu. El Partíu Comunista de China tamién celebra'l so Congresu Nacional cada cinco años nel Gran Salón del Pueblu.

El Gran Salón usóse pa xuntes con dignatarios estranxeros en visites d'Estáu, según para grandes celebraciones d'aniversariu a les qu'asisten los principales líderes. El Gran Salón usóse pa los funerales d'Estáu y servicios conmemorativos de dellos líderes. L'antiguu presidente Liu Shaoqi foi purgado mientres la Revolución Cultural y morrió por causa de les males condiciones que sufría en prisión. Foi rehabilitáu póstumamente dempués de 1978. En 1982 conceder a Liu un funeral d'Estáu que se celebró nel Gran Salón. Tamién se celebró nel Gran Salón el funeral del Secretariu Xeneral Hu Yaobang en 1989, mientres les protestes de la Plaza de Tiananmén, según el de Deng Xiaoping en 1997. El funeral de Mao Zedong nun se celebró nel Gran Salón, sinón na Plaza de Tiananmén.

L'edificiu y el so Gran Auditoriu tán abiertos al públicu como una atraición turística cuando nun tán n'usu. N'años recién, tamién se realizaron delles convenciones non polítiques y conciertos nel Gran Salón. En xineru de 2009, el tríu de country Lucy Angel consiguió la distinción de ser el primer grupu occidental convidáu a actuar nel Gran Salón del Pueblu, faciéndolo delantre d'una audiencia de dignatarios y funcionarios del gobiernu.[4]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Rowe, Peter G.; Kuan, Seng (2002) Architectural Encounters With Essence and Form in Modern China (n'inglés). MIT Press. ISBN 0-262-68151-X.
  2. «Great Hall of the People» (inglés). Asian Historical Architecture. Consultáu'l 2 de xineru de 2018.
  3. Andrews, Julia F. (1995). Painters and Politics in the People's Republic of China, 1949-1979 (n'inglés). University of California Press.
  4. «Country Visits Unusual Places» (inglés). Scripps Networks. LLC. Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'abril de 2012. Consultáu'l 3 de xineru de 2018.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]