Gran Premiu de Méxicu

De Wikipedia
Gran Premiu de Méxicu
Xeneral
Tipu de competición actividá deportiva periódica
Deporte Fórmula 1
País Méxicu
Organizador Fédération Internationale de l'Automobile
Historia
Fundación 1963
Últimu ganador Sergio Pérez
Competición
Periodicidá Cada añu
Cambiar los datos en Wikidata

El Gran Premiu de Méxicu ye una carrera válida pal campeonatu mundial d'automóviles de Fórmula 1 que se lleva a cabu nel Autódromu Hermanos Rodríguez na Ciudá de Méxicu. La primer vegada apostóse como eventu non válidu pal campeonatu en 1962 para depués ser incluyíu ente 1963 y 1970 y ente 1986 y 1992 (esta postrera tres la esclusión del circuitu de Nurburgring de 4,5 km).

En xunetu de 2014 anuncióse que se volvería a apostar el 1 de payares de 2015.[1][2] D'esta manera, Méxicu volvió recibir una carrera de Fórmula 1, 23 años dempués. La so vuelta al campeonatu tuvo dellos problemes organizativos, qu'incluyeron la clausura d'una grada y l'amenaza per parte de vecinos de boicotiar el Gran Premiu.[3][4]El Gran Premiu de Méxicu 2015 foi un ésitu[5] [6]siendo consideráu'l meyor eventu del añu pa la FIA. [7]

Historia[editar | editar la fonte]

Madalena Mixhuca (1962–1970)[editar | editar la fonte]

El circuitu orixinal Madalena Mixhuca utilizáu dende 1962–1970.

El Gran Premiu de Méxicu celebrar por primer vegada'l 4 de payares de 1962 nel circuitu de la Madalena Mixhuca. El circuitu foi la primer pista de carreres internacional en Méxicu y foi construyíu dientro d'un parque na parte central de la Ciudá de Méxicu. La carrera apurre retos a gran altitú (7.380 pies sobre'l nivel del mar) y un desafíu de los grandes, de 180 graos, llixeramente peraltada y rápido esquina peraltada que termina la primer vuelta, amás de ser una pista de carreres llenu de baches de los suelos, va camudar de forma activa per debaxo'l circuitu. El Gran Premiu de Méxicu d'esti periodu foi siempres el final de temporada, que se celebró a finales d'ochobre.

La primer carrera, un asuntu fora de campeonatu qu'atraxo una fuerte entrada internacional, foi ganáu pol equipu Lotus con Jim Clark teniendo sobre'l coche del so compañeru d'equipu Trevor Taylor pa reclamar la victoria; Clark marcáu dempués de recibir un emburrión d'arranque a una salida de la carrera confusa. La xunta viose avafáu pola muerte del nuevu astru mexicanu Ricardo Rodríguez que de moza yá yera un pilotu de Ferrari obres. Rodríguez morrió dempués de les mancadures recibíes estrellase un Rob Walker Lotus 24 na Peraltada. El Campeonatu Mundial de Fórmula 1 llegó al añu siguiente con Clark a ganar otra vegada, igualando'l récor de mayor númberu de victories de Juan Manuel Fangio nuna sola temporada. En 1964 se batalló tantu pa los conductores y los campeonatos de constructores. los conductores británicos Clark, John Surtees y Graham Hill llegaron cola oportunidá. Ferrari, BRM y Lotus taben na engarradiella pol campeonatu de constructores. La carrera empezó con Clark que va dende la pole, col norteamericanu Dan Gurney, italianu Lorenzo Bandini, Hill y Surtees. Bandini y Hill taben lluchando, y depués corrieron Bandini na parte posterior del coche de la llomba, lo que-y causó problemes. De siguío, na última vuelta, el motor de Clark tomó, y Gurney poner por delantre col segundu y tercer Bandini Surtees. L'equipu Ferrari señaló Bandini a dexar que'l so compañeru d'equipu Surtees al traviés, lo que fizo, y Surtees terminó segundu detrás de Gurney y ganó'l campeonatu por un puntu sobre la llomba, y Ferrari ganó'l campeonatu de constructores; Clark terminó quintu. 1965 vio norteamericanu Richie Ginther tomar la victoria pa Honda, primer victoria de Fórmula Unu de la compañía xaponesa. 1967 vio Clark ganar el so tercer Gran Premiu de Méxicu, el ganador más prolíficu de la carrera pal día de güei. 1968, una vegada más vio a tres homes entren na carrera cola oportunidá de ganar el campeonatu de pilotos. Hill, el so compatriota Jackie Stewart y el neozelandés y campeón mundial Denny Hulme. La carrera foi una llucha direuta ente Hill y Stewart; l'escocés líder mientres delles vueltes hasta la llomba pasó al so llau. Hulme foi'l tercer puestu, pero él tenía un fallu na suspensión trasera y estrellóse na vuelta 11. El suizu Jo Siffert decidíu entrar na batalla y púnxose per delantre, pero tuvo qu'entrar en boxes con un cable del acelerador rotu. Stewart volvió cayer con cuando'l so motor empezó a fallar, el manexu del so coche díbase y el coche tamién tenía un problema d'alimentación de combustible. Sicasí llevóse la victoria y el campeonatu del so segundu pilotu. La carrera siguió hasta 1970, cuando foi esaniciáu del calendariu. Un enorme ensame d'aproximao 200.000 llegó a ver a Pedro Rodríguez, pero les autoridaes esforciar por controlar al ensame y nun momentu un perru corrió al traviés de la pista y foi cutíu por Stewart.

Hermanos Rodríguez (1986–1992)[editar | editar la fonte]

Ficheru:Gran Premiu de México Logo.png
Logo del Gran Premiu de Méxicu.
El circuitu Autódromu Hermanos Rodríguez utilizáu dende 1986–1992.

Coches americanos Indy lleguen pa una curtia visita de dos años en 1980 y 1981, les carreres como'l Gran Premiu de Méxicu na pista Madalena Mixhuca agora lleva'l nome de dos héroes de carreres perdíes de Méxicu, Autódromu Hermanos Rodríguez. L'eventu foi apoderada por Rick Mears. Dellos años más tarde, empezar a trabayar na reconstrucción del circuitu Hermanos Rodríguez con muncha meyor organización. El diseñu del circuitu yera un pocu más curtiu y el circuitu yera muncho más seguro de lo que fuera. El Gran Premiu tornó en 1986 cuando la carrera foi sede de la primer victoria na carrera del austriacu Gerhard Berger nel so B186 Benetton, nuna carrera onde un enfermu Berger sobrevivió a la so oposición como problemes de neumáticos cutieron la mayor parte del campu. El circuitu yera inda bien aspru y llenu de baches, sicasí. En 1987 la carrera executar en dos partes. Detener a mediaos de la distancia cuando'l británicu Derek Warwick estrellar con fuercia que sale de la Peraltada, pilotu brasilanu Nelson Piquet ganó realmente nel camín, sinón porque'l so compañeru d'equipu Williams Nigel Mansell foi de 30 segundos per delantre cuando la primer carrera terminó, Mansell caltuvo Piquet na vista y ganó la carrera en tiempu compensáu.

La carrera de 1988, treslladar dende mediaos d'ochobre hasta finales d'una ranura de la temporada de mayu. Esta carrera vio'l francés Alain Prost apoderar nel so McLaren, y el so compañeru brasilanu Ayrton Senna Prost ganó al añu siguiente; Esto foi nun momentu nel que la rellación de los dos homes yera nun puntu baxu. En 1990 la carrera treslladar a finales de xunu, y producióse un dispositivu de baturiciu de Prost (agora nun Ferrari). El 13 calificáu francés na parrilla y condució al traviés del campu, y llevóse el segundu del so compañeru d'equipu Mansell final de la carrera. Senna, que yera líder, tenía una pinchada que se convirtió en cauchu esmagayáu y él entró en boxes por que lo camuden, pero la suspensión foi demasiáu estropiáu pal brasilanu pa siguir. Esto punxo a Prost y Mansell 1-2, pero'l so compañeru d'equipu de Senna, Gerhard Berger foi un retu pa la segunda Mansell; y Berger agresivu pasó al inglés d'entrar nes eses Moises Solana. Pero Mansell nun taba dispuestu a arrenunciar a como l'inglés sacó una maniobra d'adelantamientu valiente na mesma vuelta. Al entrar na Peraltada, Mansell foi xubiendo por tola parte posterior de Berger y pasó el austriacu alredor del esterior de la esquina. Prost ganó la carrera; Mansell y Berger terminaron segundu y terceru. En 1991 bloquióse Senna en gran midida nel Peraltada mientres la práutica; que foi declaráu aptu pa competir pola FIA médicu Sid Watkins; terminó terceru detrás de pilotos de Williams Riccardo Patrese y Mansell. El 9 d'ochobre de 1991 fontes de los medios europeos informaron que los promotores apenes feches abondos fondos pa pagar la carrera de F1 para 1991. FISA esixó meyores a la pista pal eventu de 1992. Pa la temporada 1992, la carrera movióse más palantre a marzu y el 20 de febreru d'esi añu, la contaminación del aire de la Ciudá de Méxicu algamara un nivel ensin precedentes. Les autoridaes municipales impunxeren midíes d'emerxencia que prohiben la metá de los vehículos del gobiernu y l'equipu de les cais. Esto pon tensión adicional nel comité Gran Premiu de Méxicu p'asegurar que la pista taba llistu para 1992. Delles midíes de seguridá aplicáronse a la pista; esto ye, solliviando de la banca en Peraltada, faciendo la esquina un pocu más lentu. La carrera d'esi añu adelantróse, y viose a los compañeros d'equipu Williams de Mansell y Patrese apoderar la carrera. Senna tuvo otru accidente grave, esta vegada nes Esses rápides. A pesar de que'l circuitu yera popular ente los conductores, empezaron a quexase de los golpes perdayuri nel circuitu, qu'había ablayáu entá más y l'amenorgamientu de la mesma Ciudá de Méxicu, non solo colos problemes de contaminación del aire, sinón tamién un aumentu de la población de la ciudá rápida ya inestable vieron a la Fórmula 1 ensin llicencia de nuevu.[ensin referencies]

Intentos d'Avivamientu (1993–2014)[editar | editar la fonte]

2002 vio'l resurdimientu del Gran Premiu de Méxicu na Champ Car nuna versión bien modificada del circuitu Autódromu Hermanos Rodríguez, qu'incluyó la corte de la peraltada a la metá. Esta foi una estancia de seis años, que vio Sébastien Bourdais ganar la metá de los seis carreres que siguieron.

Los rumores surdieron per primer vegada en 2003, que'l Gran Premiu de Méxicu podría volver al calendariu de la Fórmula 1 a un nuevu circuitu de $ 70 millones, moteyáu "Mantarraya", que se va construyir cerca de Cancún. En 2005, el gobernador del estáu de Quintana Roo declaró alentosamente que Méxicu tendría un Gran Premiu nel calendariu pal añu 2006. El plan detúvose, más tarde esi añu como surdió un alderique alrodiu de si'l circuitu va construyir en pertenecía afechiscamente poles persones fayadices pa faelo.

Dempués de que'l Gran Premiu de los Estaos Xuníos de 2006, Bernie Ecclestone anunció que'l Gran Premiu de Méxicu tornaría pa la temporada 2009, sicasí nun salió namás lloñe de la convocatoria.

Hermanos Rodríguez retorno (2015–)[editar | editar la fonte]

Recta principal del autódromu previu al gran premiu
L'anováu circuitu Autódromu Hermanos Rodríguez(2015-Act.)

N'agostu de 2011, Carlos Slim Domit revela planes pa una carrera. N'agostu de 2013, suxurir por "fontes de nivel altu" que'l Gran Premiu de Méxicu podría tar na provisional 2014 calendariu del Campeonatu Mundial. Un anteproyectu calendariu pa la temporada 2014, distribuyíu a principios de setiembre de 2013, asignada 9 de payares de 2014 pal Gran Premiu de Méxicu, pero nun especificó un circuitu y señalaron que l'eventu foi "suxetu a la confirmación". sicasí, el 5 d'avientu de 2013, la FIA llanzó nel 2014 el calendariu de Fórmula 1 oficial de la temporada, y el Gran Premiu de Méxicu nun taba nel calendariu; de siguío, la FIA anunció que'l Gran Premiu de Méxicu aplazar hasta 2015 por cuenta de la falta d'abondu tiempu de preparación p'actualizar el daqué deterioráu circuitu Autódromu Hermanos Rodríguez a les normes de trabayu de Fórmula 1. En xunetu de 2014, Ecclestone confirmó que roblara una ufierta de 5 años pa la pista Hermanos Rodríguez p'acoyer el Gran Premiu de Méxicu, a partir de 2015. El 3 d'avientu de 2014, la FIA publicó un calendariu confirmáu nel 2015 qu'amuesa'l Gran Premiu de Méxicu 2015 el 1 de payares de 2015.

Gran Premiu de Méxicu 2016[editar | editar la fonte]

El Gran Premiu de Méxicu del añu 2016 llevar a cabu nel Autódromu Hermanos Rodríguez, na Ciudá de Méxicu, del 28 al 30 d'ochobre del mesmu añu. El ganador de la carrera foi'l británicu Lewis Hamilton, ente que Nico Rosberg ocupó la segunda posición y Daniel Ricciardo quedar col tercer puestu,[8] quien coles mesmes marcó la vuelta más rápida.[9]

Gran Premiu de Méxicu 2017[editar | editar la fonte]

El Gran Premiu de Méxicu 2017 tuvo llugar del 27 al 29 d'ochobre nel Autódromu Hermanos Rodríguez de la Ciudá de Méxicu. Los primeros trés puestos de la carrera fueron ocupaos por Max Verstappen, Valtteri Bottas y Kimi Räikkönen.[10] A pesar de rematar la carrera na novena posición, Lewis Hamilton proclamóse ganador del Campeonatu Mundial de Pilotos de Fórmula 1, por cuenta que'l so competidor más cercanu, Sebastian Vettel, remató nel cuartu puestu.[11]

Ganadores del Gran Premiu de Méxicu[editar | editar la fonte]

Pilotos[editar | editar la fonte]

Victories Conductor Años
3 Bandera del Reinu Xuníu Jim Clark 1962*, 1963, 1967
2 Bandera de Francia Alain Prost 1988, 1990
Bandera del Reinu Xuníu Nigel Mansell 1987, 1992
1
Bandera del Reinu Xuníu Trevor Taylor 1962*
Bandera de Estaos Xuníos d'América Dan Gurney 1964
Bandera de Estaos Xuníos d'América Richie Ginther 1965
Bandera del Reinu Xuníu John Surtees 1966
Bandera del Reinu Xuníu Graham Hill 1968
Bandera de Australia Denny Hulme 1969
Bandera de Bélxica Jacky Ickx 1970
Bandera de Austria Gerhard Berger 1986
Bandera de Brasil Ayrton Senna 1989
Bandera del Reinu Xuníu Ricardo Patrese 1991
Bandera d'Alemaña Nico Rosberg 2015
Bandera del Reinu Xuníu Lewis Hamilton 2016
Bandera de Países Baxos Max Verstappen 2017
  • Fondu rosado indica que nun yera parte del campeonatu de F1.
  • *Victoria compartida.

Constructores[editar | editar la fonte]

Los conductores tán compitiendo na Fórmula Unu campeonatu na temporada actual.
Un fondu rosado indica un acontecimientu que nun yera parte de la Fórmula Unu Campeonatu Mundial .

# de Victories Constructor Añu
2 Bandera del Reinu Xuníu Lotus-Climax 1962, 1963
Bandera del Reinu XuníuBandera de Estaos Xuníos d'América Lotus-Ford 1967, 1968
Bandera del Reinu XuníuBandera de Xapón McLaren-Honda 1988, 1989
Bandera d'Italia Ferrari 1970, 1990
Bandera del Reinu XuníuBandera de Francia Williams-Renault 1987, 1991, 1992
Bandera d'Alemaña Mercedes 2015, 2016
1 Bandera del Reinu Xuníu Brabham-Climax 1964
Bandera de Xapón Honda 1965
Bandera del Reinu XuníuBandera d'Italia Cooper-Maserati 1966
Bandera del Reinu XuníuBandera de Estaos Xuníos d'América McLaren-Ford 1969
Bandera del Reinu XuníuBandera d'Alemaña Benetton-BMW 1986
Bandera del Reinu XuníuBandera de Xapón Williams-Honda 1987
Bandera de Austria Red Bull-TAG Heuer 2017

Per Añu[editar | editar la fonte]

Añu Pilotu Equipu Circuitu Resultaos
1962 Bandera del Reinu Xuníu Jim Clark
Bandera del Reinu Xuníu Trevor Taylor
Bandera del Reinu Xuníu Lotus-Climax Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1963 Bandera del Reinu Xuníu Jim Clark Bandera del Reinu Xuníu Lotus-Climax Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1964 Bandera de Estaos Xuníos d'América Dan Gurney Bandera del Reinu Xuníu Brabham-Climax Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1965 Bandera de Estaos Xuníos d'América Richie Ginther Bandera de Xapón Honda Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1966 Bandera del Reinu Xuníu John Surtees Bandera del Reinu Xuníu Cooper-Maserati Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1967 Bandera del Reinu Xuníu Jim Clark Bandera del Reinu Xuníu Lotus-Ford Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1968 Bandera del Reinu Xuníu Graham Hill Bandera del Reinu Xuníu Lotus-Ford Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1969 Bandera de Nueva Zelanda Denny Hulme Bandera del Reinu Xuníu McLaren-Ford Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1970 Bandera de Bélxica Jacky Ickx Bandera d'Italia Ferrari Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1971-
1985
Nun s'apostó.
1986 Bandera de Austria Gerhard Berger Bandera d'Italia Benetton-BMW Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1987 Bandera del Reinu Xuníu Nigel Mansell Bandera del Reinu Xuníu Williams-Honda Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1988 Bandera de Francia Alain Prost Bandera del Reinu Xuníu McLaren-Honda Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1989 Bandera de Brasil Ayrton Senna Bandera del Reinu Xuníu McLaren-Honda Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1990 Bandera de Francia Alain Prost Bandera d'Italia Ferrari Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1991 Bandera d'Italia Riccardo Patrese Bandera del Reinu Xuníu Williams-Renault Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1992 Bandera del Reinu Xuníu Nigel Mansell Bandera del Reinu Xuníu Williams-Renault Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
1993-
2014
Nun s'apostó.
2015 Bandera d'Alemaña Nico Rosberg Bandera d'Alemaña Mercedes Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
2016 Bandera del Reinu Xuníu Lewis Hamilton Bandera d'Alemaña Mercedes Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos
2017 Bandera de Países Baxos Max Verstappen Bandera de Austria Red Bull-TAG Heuer Autódromu Hermanos Rodríguez Resultaos

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Notimex (27 de setiembre de 2013). «Méxicu calez motores: apaez en calendariu provisional de Fórmula Unu 2014». Animal Políticu. Consultáu'l 23 de xunetu de 2014.
  2. «Gran Premiu de Méxicu va tener inversión de 360 MDD» (castellanu). L'Informador (23 de xunetu de 2014). Consultáu'l 23 de xunetu de 2014.
  3. «arranque-del-gp-de-mexico Cierren grada previu al arranque del GP de Méxicu» (castellanu). Fox Sports (30 d'ochobre de 2015).
  4. «Si nun hai agua, nun va haber Fórmula Unu» (castellanu). Motor.as (30 d'ochobre de 2015).
  5. '[1]', BBC Mundo, 'La impresionante agua d'afalagos a Méxicu que certificó l'ésitu del so Gran Premiu de Fórmula Unu', 2.11.2015
  6. 'Mexican GP 2015 - best F1 event ever -', Lifestyle Magazin 'en Vogue' NAANII GLOBAL, 2.11.2015
  7. http://www.elfinanciero.com.mx/after-office/gp-de-mexico-ye-el-meyor-eventu-del anu-fia.html
  8. «FORMULA 1 GRAN PREMIU DE Méxicu 2016 - RACE RESULT» (inglés). Consultáu'l 24 de payares de 2017.
  9. «FORMULA 1 GRAN PREMIU DE Méxicu 2016 - FASTEST LAPS» (inglés). Consultáu'l 24 de payares de 2017.
  10. «FORMULA 1 GRAN PREMIU DE Méxicu 2017 - RACE RESULT» (inglés). Consultáu'l 24 de payares de 2017.
  11. «Hamilton conquista'l so cuartu Mundial de Fórmula 1» (castellanu). El País (29 d'ochobre de 2017). Consultáu'l 24 de payares de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]