Grabación y reproducción de soníu

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Grabador de la Segunda Guerra Mundial de cinta magnética plástica, esti aparatu foi'l más usáu pal rexistru y reproducción de soníu.

La reproducción y grabación de soníu ye la inscripción eléctrica o mecánica y la recreación de onda sonoras, como la voz, el cantar, la música instrumental o efectos sonoros. Los dos clases principales de teunoloxíes de grabación de soníu son la grabación analóxica y la grabación dixital. La grabación analóxica acústica llograr con un pequeñu micrófonu de diafragma que puede detectar cambeos na presión atmosférica (ondes de soníu acústiques) y grabales como ondes de sónido gráfiques nun mediu como un fonógrafu (nel qu'un estilete fai riegos helicoidales sobre un cilindru de fonógrafu) o una cinta magnética (na que la corriente eléctrica del micrófonu ye convertíes a fluctuaciones electromagnétiques que modulan una señal eléctrica). La reproducción de soníu analóxicu ye'l procesu inversu, nel qu'un altavoz de diafragma de mayor tamañu causa cambeos na presión atmosférica pa formar ondes de soníu acústiques. Les ondes de soníu xeneraes por eletricidá tamién pueden ser grabaes direutamente por aciu dispositivos como los altavoces d'una guitarra eléctrica o un sintetizador, ensin l'usu d'acústica nel procesu de grabación, más que la necesidá de los músicos d'escuchar que tan bien tán tocando mientres les sesiones de grabación.

La reproducción y grabación dixital usa les mesmes teunoloxíes analóxiques, col agregu de la digitalización de los datos y señales fonográfiques, dexando qu'éstos sían almacenaos y tresmitíos nuna mayor variedá de medios. Los datos numbéricos binarios dixitales son una representación de los puntos de vector periódicos nos datos analóxicos a una frecuencia de muestreo la mayoría de les vegaes demasiáu frecuente por que el oyíu humanu estreme diferencies na calidá. Les grabaciones dixitales nun tienen que tar necesariamente a una frecuencia de muestreo mayor, pero polo xeneral considerar de mayor calidá pol so menor interferencia por polvu o interferencia electromagnética na reproducción y un menor deterioru mecánicu por escomiu o mal manexu del mediu d'almacenamientu.

Teunoloxíes[editar | editar la fonte]

Mientres la grabación, realízase un procesu de transducción nel cual la señal d'audiu ye tresformada en variaciones de voltaxe que pueden almacenase de distintes maneres. Les fontes pregrabadas utilicen soportes bien distintos onde almacenar la señal d'audiu, tou va depender de la modalidá de grabación de soníu emplegada.

En principiu, reparar la esistencia de dos tipos de grabación diametralmente opuestes: l'analóxica y la dixital. Lo que determina la presencia d'una grabación analóxica o dixital nun ye'l soporte usáu, sinón el tipu de señal grabada nél.

Les señales analóxiques denominar asina porque son "análogues" a la forma de la señal orixinal. Esto ye, si reparáramos la señal acústica orixinal, ésta sería equivalente a la señal resultante (yá sía mecánica, magnética o óptica) na so forma.

Otra manera, la señal dixital traducir en códigos binarios que yá nun tienen forma, sinón que son una mera socesión de ceros y unos (valores discretos) que, yá nada tienen que ver cola señal que los anició, anque puedan reproducila.

Pa realizar una grabación dixital ye necesariu un procesu previu de conversión Analóxica a Dixital, que convierte la señal analóxica nesa socesión de ceros y unos.

Una vegada realizada la codificación dixital, la señal va quedar grabada sobre un soporte ópticu o magnéticu, tal como asocede cola señal analóxica.

Nel casu de los formatos dixitales, nun hai formatu mecánicu. Sicasí, esiste un formatu magnéticu-ópticu que graba de forma magnética, pero reproduz de forma óptica (ye'l casu del minidisc o de los CD regrabables).

Dientro de cada unu d'estos dos grupos, dependiendo del tipu de grabación de soníu que faigamos, van intervenir unos transductores o otros:

L'audiu procesáu digitalmente impúnxose poles ventayes que tien con respectu al analóxicu:

  • L'audiu analóxicu nun soporta la multigeneración. Cada nueva copia (copia de copia) produz perdes, de forma que, la señal resultante cada vegada, tien más ruiu y paezse menos a la orixinal.
  • L'audiu analóxicu degradar con facilidá. Les cintes se desmagnetizan si avérase-yos un imán, los riegos de los discos de vinilu sufren alteraciones col pasu constante de l'aguya, etc.

Ente que los soportes dixitales tán en plena espansión, los analóxicos escayeron de forma esponencial. Por casu, l'usu del software informáticu pa grabar y programar la programación condergó al magnetófonu de bobina abierta práuticamente a un meru papel d'oxetu de cultu testimonial. A la llarga, va tar confináu en museos. Igualmente, son menos frecuentes de topar los discos en formatu de Llarga Duración.

Sía como quier el soporte de la señal, grabada o direuta, estes señales eléctriques (en que foi tresformáu l'audiu), por aciu cableaxe, son introducíes n'otros equipos pa procesar la señal o amplificala. Estos equipos son les meses de soníu, preamplificadores o etapa de potencia amplificadores. Yá procesada y amplificada la señal, a la fin de la cadena d'audiu, atópase'l altavoz o altavoces.

Nel altavoz, (que ye un transductor electroacústicu), la señal eléctrica ye convertida nuevamente en variaciones de presión sonora (esto ye, en soníu).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Grabación y reproducción de sonido