Gottlieb Daimler

De Wikipedia
Gottlieb Daimler
fundador (es) Traducir Daimler-Motoren-Gesellschaft, Reich alemán (es) Traducir


cofundador (es) Traducir Deutz AG, Alemaña (es) Traducir

Vida
Nacimientu Schorndorf17 de marzu de 1834[1]
Nacionalidá Alemand
Muerte Bad Cannstatt (es) Traducir6 de marzu de 1900[1] (65 años)
Sepultura Uff-Kirchhof (es) Traducir
Familia
Casáu con Emma Daimler (es) Traducir
Lina Schwend (en) Traducir
Fíos/es
Estudios
Estudios Universidá de Stuttgart
Llingües falaes alemán
Oficiu inxenieru, inventor, industrialentamador
Premios
Miembru de Corps Stauffia (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Gottlieb Wilhelm Daimler (en realidá Däumler) (17 de marzu de 1834Schorndorf – 6 de marzu de 1900Bad Cannstatt (es) Traducir) foi unu de los inxenieros, constructores ya industriales más importantes d'Alemaña. Foi unu de los pioneros de la industria automotriz mundial.

La so vida[editar | editar la fonte]

Nació en 1834 na ciudá de Schorndorf, asitiada a unos 20 quilómetros al este de Stuttgart. Fíu del panaderu Johannes Däumler y la so esposa Frederika. En 1867 casóse con Emma Kurtz y tuvo cinco fíos.

Estudió na Escuela Politéunica de Stuttgart. Dempués de graduase, Daimler dedicar a la fabricación d'armes, pero más tarde, inclinar pola inxeniería mecánica. Fixo entós estudios en Francia, Bélxica, ya Inglaterra. Cuando tornó a Alemaña, trabayó en diverses empreses alemanes rellacionaes cola inxeniería mecánica, nes que foi adquiriendo esperiencia en materia de motores, hasta ser designáu en 1872 direutor téunicu de la firma presidida por Nikolaus A. Otto, l'inventor del motor de cuatro tiempos.

Tando ellí, diose cuenta de la potencialidá p'aplicar el motor que fabricaben na planta de Deutz pa la tracción de vehículos. Sicasí, al nun atopar sofitu pa desenvolvese, Daimler retirar d'esta ya instaló el so propiu taller.

En 1882 abandonó la firma de Otto y fundó, xunto con Wilhelm Maybach, la so propia industria, dedicada a la construcción de motores de combustión interna. Tres años dempués patentaron unu de los primeros motores capaces d'impulsar un vehículu con cierta velocidá, y desenvolvieron el primer carburador que dexó l'empléu de gasolina como combustible.

El nuevu motor foi montáu nuna bicicleta, lo cual constituyóse na primer motocicleta de la historia. Siguiendo colos sos esperimentos mecánicos, al poco tiempu construyó un automóvil de cuatro ruedes, con una palanca de direición, correa de tresmisión y caxa de cuatro velocidad. Con este algamaba a desenvolver dieciocho quilómetros per hora, y pa comercializalo, Daimler abrió la so propia fábrica.

En 1890 fundaron la Daimler Motoren Gesellschaft, en Cannstatt, industria que, nueve años más tarde, construyó'l primer coche de marcar Mercedes.

Apurras[editar | editar la fonte]

Primer motocicleta llamada "Reitwagen" por Gottlieb Daimler y Wilhelm Maybach (1885)

Ente los sos mayores inventos, xunto a Wilhelm Maybach, atópase la "Reitwagen" ("vehículu montable"), que puede ser considerada como la primer motocicleta del mundu.

Al pie de Maybach desenvolvió'l motor de combustión interna. Amás del desenvolvimientu d'otros automotores, que taben nos primeros términos de competición naquellos tiempos. Él ye'l padre de la marca Mercedes-Benz, nacida de la fusión de la so empresa "Sociedá de motores Daimler", cola de Karl Benz, "Benz & Cie".

Tamién foi'l primeru en montar un motor nun vehículu de cuatro ruedes (Benz lo fixera n'unu de trés ruedes). Considerar tamién l'inventor del camión. Trabayó al par de dalgunos de los inxenieros más importantes de la industria automotriz, como Nikolaus Otto (creador del motor Otto) y los yá mentaos Benz y Maybach, amás d'otru inxenieru llamáu Ferdinand Porsche. Morrió en 1900, en Cannstatt y foi soterráu nel Uff-Kirchhof.

Nel mesmu añu de la so muerte, la compañía produció un automóvil y púnxolu como marca Mercedes y dempués de fundise cola fábrica de Carl Benz (como yá se mentó), conocer nel mundu como Mercedes Benz.

En 1895 inventóse'l primer motor de gasolina llamáu "Mundu Daimler", muséu de la empresa Mercedes-Benz, allugáu en Cannstatt, xunto al estadiu de Stuttgart "Gottlieb-Daimler-Stadion". Nel muséu puede percorrese la historia de la empresa, de los sos fundadores y del automóvil al par de la historia de la humanidá.

Referencies[editar | editar la fonte]

"<o>Personaxes de Méxicu y del mundu</o>". Editorial Reymo. 2002. páxs. 260

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. URL de la referencia: https://www.invent.org/inductees/gottlieb-daimler.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]