Gosplán

De Wikipedia

El Gosplán (rusu: Госпла́н) yera'l comité pa la planificación económica na Xunión Soviética. La pallabra Gosplán ye una abreviatura de Gosudárstvenny Komitet po Planírovaniyu (rusu: Государственный комитет по планированию), Comité Estatal de Planificación. Una de les sos principales xeres yera la ellaboración de los planes quinquenales.

La organización foi creada'l 22 de febreru de 1921 por un decretu del Conseyu de Comisarios del Pueblu de la RSFS de Rusia so la denominación de Comisión Estatal de Planificación de la RSFSR. El prototipu del so trabayu foi'l Plan GOELRO. Cola creación de la Unión de Repúbliques Socialistes Soviétiques en 1922, el 21 d'agostu de 1923 foi establecida la Comisión Estatal de Planificación de la URSS nel Conseyu de Trabayu y Defensa. L'abreviatura Gosplán tuvo n'usu dende esi añu. Primeramente'l Gosplán tenía un papel consultivu. La so xera yera coordinar los planes de les Repúbliques de la URSS y la creación d'un plan común de la Unión. Dende 1925 el Gosplán empezó a crear planes económicos comunes, conocíos sol nome de númberos de control. El so trabayu taba coordináu col Direutoriu Estadísticu Central de la URSS, el Ministeriu de Finances y el Conseyu d'Economía Estatal de la Unión, y más tarde col Gosbank y el Gossnab.

Cola introducción de los planes quinquenales en 1928 el Gosplán convertir nel responsable principal pa la so creación y supervisión, acordies colos oxetivos marcaos pol Partíu Comunista de la Xunión Soviética. En 1930, el Direutoriu Estadísticu foi fundíu con Gosplán, y el 3 de febreru de 1931 el Gosplán foi subordináu al Conseyu de Comisarios del Pueblu.

En mayu de 1955, el Gosplán foi estremáu en dos comisiones: una de perspectives de planificación y otra de planificación corriente. El trabayu d'esta postrera taba basáu en planes quinquenales diseñaos pol Gosplán, que planiaba pa 10-15 años.

La sede del Gosplán taba nel mesmu edificiu qu'agora alluga'l Conseyu Federal de la Duma Estatal de Rusia, en Moscú.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]