Gobiernu y política de Corea del Norte

De Wikipedia
Bandera de la República Popular Democrática de Corea.

La República Popular Democrática de Corea definir a sigo mesma como una "república popular socialista", rixéndose al traviés d'un sistema de partíu únicu o unipartidismu y una bien fuerte estatización o predominiu estatal sobre los medios de producción. El so históricu líder supremu Kim Il-sung, fináu en 1994, ostenta'l títulu de Presidente Eternu de la República. La ideoloxía Juche idea orixinal , variante coreana del leninismu, ye la llinia oficial de pensamientu del Estáu, según l'artículu 3 de la Constitución Socialista de 1972. La estructuración de los organismos de Corea del Norte siguen el principiu del denomináu centralismu democráticu, basáu orixinalmente nel modelu marxista.

Tou ciudadanu mayor de 17 años puede participar nes eleiciones y tamién puede ser candidatu nes mesmes.

Constitución[editar | editar la fonte]

La Constitución que rixe la República Popular Democrática de Corea ye la Constitución Socialista de 1972, aprobada'l 27 d'avientu de 1972, que foi revisada y completada en 1993 y enmendada en 1998.

Partíos políticos[editar | editar la fonte]

Un centru eleutoral norcoreanu.

El Partíu de los Trabayadores de Corea (dacuando conocíu poles sos sigles n'inglés, WPK), fundáu en 1945 con definiciones marxista-leninistes y darréu redefiníu como Juche, ye'l principal partíu políticu. El Partíu Social Demócrata de Corea y el Partíu Chondoista Chong-u tán xuníos nel Frente Democráticu pa la Reunificación de la Patria, creáu en xunu de 1945. Mozos y muyeres tán entamaos na Unión de la Mocedá Trabayadora Socialista y na Unión de les Muyeres Democrátiques. Hai eleiciones cada cinco años, como norma xeneral[1]

L'Asamblea Suprema del Pueblu[editar | editar la fonte]

Exerz el poder llexislativu y ta compuesta polos 641 diputaos escoyíos por aciu sufraxu xeneral. Les eleiciones pa l'Asamblea realicen cada cinco años. Ye l'organismu encargáu d'aprobar, modificar o complementar les lleis, ratificar les lleis aprobaes pol Comité Permanente, escoyer o revocar al presidente de la Comisión Nacional de Defensa de la RPDC, escoyer o revocar al Primer Ministru del Conseyu de Ministros, ente otres atribuciones.

Comité Permanente de l'Asamblea Suprema del Pueblu[editar | editar la fonte]

El so plazu de mandatu ye'l mesmu que'l de l'Asamblea Suprema del Pueblu. Tien poderes más amplios entá que l'Asamblea Suprema, anque respuende ante ella. El presidente del Comité Permanente ye'l representante del Estáu.

Conseyu de Ministros[editar | editar la fonte]

Exerz el poder executivo. Ta compuestu pol Primer Ministru, los vizprimeros ministros, los presidentes de los comités, los ministros y otros miembros. El so plazu de mandatu coincide col de l'Asamblea Popular Suprema. El Primer Ministru entama y dirixe los llabores del Conceyu de Ministros y ye el que representa al gobiernu. El Conceyu de Ministros ye responsable ante l'Asamblea Nacional Suprema.

Comisión Nacional de Defensa de Corea del Norte[editar | editar la fonte]

Ye'l máximu órganu de direición militar, ésti comanda l'Exércitu. El so actual presidente ye'l mesmu líder supremu del Estáu, Kim Jong Un.

Asamblees Populares Locales[editar | editar la fonte]

Son los órganos locales de poder. Pueden ser Asamblees Populares de Provincia, Municipales o de Distritu. Les Asamblees Populares Locales tán formaes por diputaos escoyíos por aciu sufraxu xeneral. Son escoyíes cada cuatro años. Ente'l so atribuciones atopen l'analizar y ratificar el plan de desenvolvimientu de la so respeutiva llocalidá y l'informe de la so execución; l'esaminar y ratificar el presupuestu llocal y l'informe de la so execución; adoptar midíes pa la execución de les lleis nes sos respeutives llocalidaes; escoyer o revocar a los xueces del tribunal respeutivu o bien anular les decisiones de los comités populares respeutivos.

Comités Populares Locales[editar | editar la fonte]

Tán formaos pol presidente, los vicepresidentes, el secretariu y los demás miembros. El so plazu de mandatu coincide col de les Asamblees Populares Locales. Executen les resoluciones, decretos y directives de l'Asamblea Popular Local respeutiva, amás d'executar y entamar toles xeres alministratives de la de la llocalidá respeutiva, encargar d'executar la llei.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]