Germán Vargas Lleras

De Wikipedia
Germán Vargas Lleras
Vicepresidente de Colombia

7 agostu 2014 - 21 marzu 2017
Angelino Garzón - Óscar Naranjo
Ministro de Vivienda, Ciudad y Territorio de Colombia (es) Traducir

17 mayu 2012 - 22 mayu 2013
Ministro del Interior de Colombia (es) Traducir

11 agostu 2011 - 17 mayu 2012
Ministro del Interior de Colombia (es) Traducir

7 agostu 2010 - 11 agostu 2011
presidente del Senado de Colombia (es) Traducir

2003 - 2004
Ministro del Interior de Colombia (es) Traducir


senador de Colombia

Vida
Nacimientu Bogotá19 de febreru de 1962 (62 años)
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Familia
Padre Germán Vargas Espinosa
Estudios
Estudios Universidad del Rosario (es) Traducir
Georgetown Preparatory School (en) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu abogáupolíticu
Premios
Creencies
Partíu políticu Partido Cambio Radical (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Germán Vargas Lleras (19 de febreru de 1962Bogotá) ye un políticu y abogáu colombianu, graduáu de la Universidá del Rosario. Foi Senador de la República de Colombia, cargu qu'ocupó por eleición popular dende 1994 a 2008, llegando a llograr la votación más alta del país nes eleiciones llexislatives de 2006. Foi amás presidente del Senáu de la República, xefe del Partíu Cambéu Radical, candidatu a la Presidencia de la República en 2010, Ministru del Interior y de Xusticia y Ministru de Vivienda, Ciudá y Territoriu. En xineru de 2014, el presidente Juan Manuel Santos escoyó a Vargas Lleras como'l so candidatu vicepresidencial pa les eleiciones presidenciales de 2014, nes cualos la so fórmula resultó ganadora. Ocupó'l cargu de Vicepresidente de Colombia dende'l 7 d'agostu del 2014 hasta'l 21 de marzu de 2017, cuando'l Senáu aceptó'l so arrenunciu.

Vida personal[editar | editar la fonte]

Familia[editar | editar la fonte]

La so única fía, Clemencia, frutu del so anterior matrimoniu con María Beatriz Umaña Sierra, ye baillarina profesional y estudió alministración d'empreses y negocios nos Estaos Xuníos. Vargas Lleras ta casáu cola politóloga pereirana, expresentadora de televisión y líder gremial Luz María Zapata, con quien formalizó la so rellación en Miami, en 2010. Vargas Lleras ye miembru d'una de les families polítiques más tradicionales del país, siendo nietu maternu del ex-presidente de Colombia Carlos Lleras Restrepo.

Educación[editar | editar la fonte]

Vargas Lleras, depués de pasar por dellos colexos, como'l Llicéu Francés de Bogotá y el Ximnasiu Campestre,[1] terminó los sos estudios nel Ximnasiu José Joaquín Cases, institución empobinada por Jaime Leal González y familia. Al llograr el títulu de bachiller, Vargas Lleras estudió na preparatoria de Georgetown, en Washington, realizó los sos estudios universitarios na Facultá de Xurisprudencia de la Universidá del Rosario onde se recibió d'abogáu, y nel Institutu Ortega y Gasset de la Universidá Complutense de Madrid n'España onde realizó estudios en Gobiernu y Alministración Pública.

Trayeutoria política[editar | editar la fonte]

Vargas Lleras empecipió la so vida política a los 19 años nel conceyu de Bojacá, Cundinamarca, en 1981, onde foi escoyíu conceyal, pol Nuevu Lliberalismu, movimientu fundáu primeramente por Luis Carlos Galán. Galán nomar coordinador políticu de la llocalidá de Los Mártires en Bogotá. La esperiencia adquirida nesti cargu motivar a aspirar al Conceyu de Bogotá en 1988. Dempués del asesinatu del so mentor, en 1989, Vargas Lleras, que nesi entós desempeñábase como secretariu priváu del Ministeriu d'Agricultura de Colombia, integrar al lliberalismu oficialista.

Dende'l Partíu Lliberal retomó'l llabor fechu na zona de Los Mártires y conformó un equipu de trabayu que'l so desempeñu ayudó-y a ser escoyíu conceyal nos dos periodos consecutivos de 1990 a 1994.

Senador de la República[editar | editar la fonte]

En 1994 retirar del Conceyu pa buscar una curul nel Senáu de la República. Un cargu pal cual sería escoyíu por cuatro (4) periodos consecutivos y dende onde llogró impulsar delles lleis.

Nel periodu del 1998 Vargas Lleras convertir n'unu de los líderes opositores al gobiernu d'Andrés Pastrana, especialmente pol atayáu procesu de paz coles Fuercies Armaes Revolucionaries de Colombia (FARC-EP). N'ochobre de 2001, el, nesi entós senador convocó a un fuerte alderique onde amosó pruebes sobre los abusos de la guerrilla na zona de distensión.[2] Nesti alderique denunció la presencia de campos de concentración de secuestraos, cultivos ilícitos, construcción de pistes clandestines y ensayamientu de terroristes. Por esti fechu Vargas Lleras recibió sofitu de la opinión pública nun país onde la mayoría de los sos habitantes taben desesperanzados polos continuos ataques y secuestros d'un grupu armáu que dicía escorrer la paz.[3] Esta oposición al procesu de paz cola guerrilla terminó per averar a Vargas Lleras y a Álvaro Uribe Vélez, candidatu disidente lliberal a la Presidencia de 2002 y principal contradictor de la zona de distensión. Foi según pa les eleiciones de 2002 Vargas Lleras tomó la decisión de sofitar la candidatura de Uribe y abandonar el Partíu Lliberal que la so postulación taba nesi entós en manes de Horacio Serpa.

En 2002 llanzar por tercer vegada al Senáu de la República sol aval del Movimiento Colombia Siempres, una disidencia al Lliberalismu oficialista que sofitó la Política de Seguridá Democrática impulsada [ensin referencies] mientres tola so carrera por Vargas Lleras y nesi momentu, propuesta como política bandera del candidatu presidencial Álvaro Uribe Vélez, quien foi escoyíu Presidente. Nesta ocasión llogró dos curules y la tercer votación más alta del país.

Cinco meses dempués de la so posesión, el senador foi víctima d'un atentáu con un llibru bomba, que llegara como un regalu. Vargas Lleras sobrevivió a la esplosión, pero perdió dellos deos na so manzorga. Pasada la so recuperación Vargas Lleras tornó al Congresu en 2003 y consolidóse entós como unu de los líderes de la bancada uribista.

N'ochobre de 2003, dempués de la derrota de Juan Lozano na guerra pola alcaldía de Bogotá col so partíu Colombia Siempres, Vargas Lleras decidió xunise al movimientu políticu Cambéu Radical. L'ascensu del senador sicasí Radical foi vertixinosu. El partíu escoyó a Vargas Lleras como'l so direutor y presidente a mediaos de 2004 y el movimientu pasó a ser unu de los grupos uribistas con mayor poder nel Congresu.

Darréu, un grupu de uribistas lideráu por Juan Manuel Santos creó'l Partíu de la O y convidó públicamente a Vargas Lleras a fundir los sos movimientos pa buscar les mayoríes nes próximes eleiciones. Esti postreru negóse alegando que los dos partíos representaben distintos sectores políticos. Más palantre saldría a la lluz público la infiltración paramilitar del Partíu de la O, fechu que causó la indignación de munchos colombianos.[4]

N'ochobre de 2005, el senador sufrió un nuevu atentáu, esta vegada con un carru bomba. Vargas Lleras resultó ilesu pero varios de los sos escoltes resultaron gravemente mancaos. L'atentáu enfrentó al senador col presidente Uribe porque ésti atribuyó'l fechu a les Fuercies Armaes Revolucionaries de Colombia (FARC-EP), ensin poner atención a informaciones que tenía'l senador qu'apuntaben a una posible alianza de políticos y paramilitares. Sobre esti procesu la Fiscalía entá nun conclúi la so investigación, pero lo cierto ye que l'atentáu dar en momentos nos que'l Senador Vargas Lleras denunciaba nel Congresu l'alianza criminal ente paramilitares, políticos y narcotráficu.

Nes eleiciones del 2006 el Partíu Cambéu Radical consolidóse como una alternativa política al llograr 15 Senadores y 22 Representantes a la Cámara. Coles mesmes, nestos mesmos comicios Germán Vargas Lleras llogró la mayor votación (223.330 votos) con un marxe de diferencia de la segunda de cerca del 50%.

Mientres estos periodos llexislativos tramitó delles iniciatives d'importancia pal país, como l'Actu Llexislativu que restableció'l Fueru Militar, el que tipifica crímenes como la desapaición forzada, el xenocidiu, el desplazamientu forzáu y la masacre; impulsó l'Estatutu Anticorrupción, el Códigu Disciplinariu Únicu, el proyeutu qu'alica la Estradición y el que dexa la espropiación per vía alministrativa. Toes estes yá son lleis de la República y suministráron-y ferramientes importantes al Gobiernu colombianu que resultaron claves na llucha contra les organizaciones criminales.

A principios de 2008, retiróse temporalmente del Senáu p'adelantrar estudios n'Europa, siendo reemplazáu por Rodrigo Lara Restrepo. Sicasí, en xunu del mesmu añu, retiróse definitivamente, col propósitu de salvar el trámite de la reforma política nel congresu, yá que Lara Restrepo taba torgáu pa votar. El so reemplazu correspondió-y a Elsa Gladys Cifuentes. A pesar del arrenunciu de Vargas Lleras, la reforma nun pasó'l trámite nel Senáu.[5]

Candidatu a la Presidencia de Colombia (2010)[editar | editar la fonte]

El 25 de xunu de 2009, llanzó la so campaña presidencial pal periodu del 2010-2014, llogrando la tercera mayor votación del país, con cerca d'un millón y mediu de votos. Ellí, Vargas Lleras oficializó la so intención de caltenese na competencia, ensin importa-y si'l presidente Álvaro Uribe Vélez llanzar a una segunda reelección.[6] El mensaxe del ex senador siempres foi bien claro nel sentíu de que quería siguir les polítiques de Uribe, pero ensin Uribe.

Vargas Lleras percorrió Colombia y visitó 30 de los 32 departamentos de Colombia. A pesar de la ufierta que-y fixeron dellos partíos por que se xunieren a ellos, prefirió esperar a que s'esclariara'l panorama políticu del país. Sicasí, foi enfáticu en que llegáu'l momentu fadría parte d'una gran consulta interpartidista.[7]

Ministru d'Interior y Xusticia[editar | editar la fonte]

En xunetu de 2010, Vargas Lleras foi nomáu ministru del Interior y de Xusticia por Juan Manuel Santos. El 30 de xunetu, axuntar cola sala de gobiernu de la Corte Suprema de Xusticia de Colombia, la primer xunta protocolaria tres la so designación. Tres dos hores de diálogu, les principales conclusiones fueron qu'esistía un “bon ambiente” pa l'harmonía de los dos poderes, dempués de que na anterior alministración del presidente Álvaro Uribe y l'ex-ministru Fabio Valencia Cossio fueron conflictives.[8] Vargas Lleras tomó posesión del so cargu'l 7 d'agostu de 2010. Dientro de la so xestión, tuvo al so cargu la creación del nuevu Ministeriu de Xusticia,[9] y la reubicación de la sede del Ministeriu del Interior na casona colonial "La Giralda", que dende 1977 fuera la sede del Muséu del Sieglu XIX, entidá del Fondu Cultural Cafeteru en La Candelaria.[10] Tamién foi l'autor de la llamada Llei Lleras, que buscaba regular la responsabilidá de los Provisor de servicios d'Internet#Dellos ISP per países provisores de servicios d'internet frente a les infracciones de derechos d'autor de los usuarios,[11] y la llei de víctimes y restitución de tierres.[12]

En 2012, foi designáu Ministru de Vivienda, pa liderar la puesta en marcha d'un programa de cases y apartamentos gratis.[13] Tomó posesión del cargu'l 17 de mayu de 2012, mientres el Ministeriu del Interior quedó en manes de Federico Renjifo.

N'abril de 2016, la Universidá del Rosario diseñó un Alderique sobre l'Estáu de la Nación, col propósitu de que los ministros de la nación rindieren cuntes ante la ciudadanía dende cada unu de los sectores, Germán Vargas Lleras, Vicepresidente de la República de Colombia participó nel alcuentru, onde declaró que “Con inversiones nunca antes vistes per cerca de 60 billones de pesos colombianos n'infraestructura, xeneramos emplegu y progresu nel país. Y trabayamos arduamente pa superar l'arrezago nel que s'atopa Colombia. Col ambiciosu plan del Gobiernu Nacional qu'adelantramos en carreteres, aeropuertos, puertos y ferrocarriles vamos pasar del puestu 18 al terceru na Rexón”.

Atentaos[editar | editar la fonte]

Hasta xineru de 2018 sufrió trés atentaos. El 13 avientu de 2002, siendo Senador, recibió como correspondencia un llibru bomba qu'españó nes sos manes al abrir, causandole la perdida de dos deos y mediu de la so manzorga; l'atentáu foi efectuáu poles guerrilles de les Fuercies Armaes Revolucionaries de Colombia (FARC-EP). Siendo Senador, el 10 d'ochobre de 2005 sufre un atentáu con un carru bomba. En xunetu de 2005, la Revista Selmana publicó un informe nel cual la Fiscalía Xeneral de la Nación señalaba a Joaquín Vergara Mojica, ex guerrilleru del Exércitu de Lliberación Nacional (ELN), como autor del atentáu. Según la Fiscalía, Vergara, xunto a dos reinsertados de les FARC-EP, unvió esplosivos a dellos personaxes públicos, ente ellos el senador, pa depués buscar pagos de la estauxunidense Axencia Central d'Intelixencia (CIA) sollertando sobre estos eventuales atentaos. Nel casu de Vargas Lleras, según Vergara, el llibru bomba españó primero que llegara al so destín.

Distinciones y reconocencies[editar | editar la fonte]

El Ministru Germán Vargas Lleras recibió múltiples condecoraciones per parte d'organizaciones y d'altos mandos a lo llargo de la so trayeutoria política:

Tuvo les siguientes reconocencies:

  • La Universidá del Rosario rindió un homenaxe como egresado pernomáu.[14]
  • Canal RCN y RCN Radio meyor políticu del 2010.[15]
  • Medaya ‘Servicio Distinguíos Clase Escepcional Primer Vegada' Policía Nacional.[16]
  • Orde de la Democracia Simón Bolívar nel Grau de Gran Cruz, Congresu de la República.[17]
  • Orde del Sal en Zipaquirá.[18]
  • Cruz de Boyacá.[19]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «VAGOS TRIUNFADORES». Consultáu'l 15 de marzu de 2017.
  2. El Farcometro de Germán Vargas Lleras cuando era "Enemigo de la Paz". 10 de xunu de 2015. http://www.copolitica.co/2015/06/el-farcometro-de-german-vargas-lleras.html. Consultáu'l 10 de xunu de 2015. 
  3. El proceso de paz en Colombia: un proceso en agonía. Americas.Net. http://www.americasnet.net/Commentators/Martha_Pinzon/pinzon_48_spa.pdf. 
  4. Carta abierta a presidente Partido de la U. Gina Parody. 14 d'agostu de 2007. http://www.ginaparody.com/comunicados/carta-abierta-presidente-partido-u. 
  5. Renuncia de Vargas Lleras marcará el camino de la reelección y de la reforma política. Terra. 4 de xunu de 2008. http://www.terra.com.co/actualidad/articulo/html/acu11973.htm. Consultáu'l 11 de mayu de 2008. 
  6. Caracol Radio (26 de xunu de 09). «Vargas Lleras afirma que aspirará a la presidencia sin importar si Uribe busca o no una segunda reelección». Consultáu'l 27 de xunu de 09.
  7. Vargas Lleras retó a los liberales a cumplir consulta interpartidista. El Tiempo. http://www.eltiempo.com/elecciones2010/ARTICULO-WEB-PLANTILLA_NOTA_INTERIOR-6557927.html. 
  8. Revista Semana: Los mensajes de Vargas Lleras a la Corte
  9. «Vargas Lleras entrega instalaciones del Ministerio de Justicia». El Heraldo (26 de setiembre de 2011). Consultáu'l 6 de febreru de 2012.
  10. «Cien años de historia en una bodega». El Espectador (15 de setiembre de 2011). Consultáu'l 6 de febreru de 2012.
  11. «Se regulan los derechos de autor en Internet». Ministerio del Interior (4 d'abril de 2011). Archiváu dende l'orixinal, el 4 d'agostu de 2011. Consultáu'l 6 de febreru de 2012.
  12. «Gobierno reiteró su apoyo a la marcha en pro de la ley de víctimas en Urabá». Caracol radio (30 de xineru de 2012). Consultáu'l 6 de febreru de 2012.
  13. Germán Vargas Lleras, de ministro del Interior a ministro de Vivienda
  14. Homenaje de la Universidad del Rosario a Germán Vargas Lleras, 30 de payares de 2010, http://www.youtube.com/watch?v=oHLhm4Kb1ZA, consultáu'l 15 de marzu de 2017 
  15. German Vargas Lleras Figura del Año, 1 d'avientu de 2010, http://www.youtube.com/watch?v=fMHnT_I5KO0, consultáu'l 15 de marzu de 2017 
  16. Presidente Santos condecora a Vargas Lleras por sus logros en el Ministerio de Vivienda (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  17. «CM& la noticia». Consultáu'l 15 de marzu de 2017.
  18. www.iprc.org.co Nuestro municipio en Internet · Colombia, Equipo de Internet para la Rendición de Cuentas -. «Ministro del Interior recibió “Orden de la Sal” en Zipaquirá.». Archiváu dende l'orixinal, el 11 de mayu de 2017. Consultáu'l 15 de marzu de 2017.
  19. El vicepresidente de Colombia deja el cargo en medio de un clima preelectoral. www.efe.com. http://www.efe.com/efe/america/politica/el-vicepresidente-de-colombia-deja-cargo-en-medio-un-clima-preelectoral/20000035-3207806. Consultáu'l 7 de xunu de 2017. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Angelino Garzón
Vicepresidente de Colombia

7 d'agostu de 2014 - 21 de marzu de 2017
Socesor:
Óscar Naranxal
Predecesor:
Beatriz Uribe Botero
Ministeriu de Vivienda, Ciudá y Territoriu

17 de mayu de 2012 - 22 de mayu de 2013
Socesor:
Luis Felipe Henao
Predecesor:
Nengunu
Ministeriu del Interior

11 d'agostu de 2011 - 23 d'abril de 2012
Socesor:
Federico Rengifo
Predecesor:
Nengunu
Ministru de Xusticia

7 d'agostu de 2010 - 11 d'agostu de 2011
Socesor:
Juan Carlos Esguerra Portocarrero
Predecesor:
Fabio Valencia Cossio
Ministru d'Interior y Xusticia

7 d'agostu de 2010 - 11 d'agostu de 2011
Socesor:
Separación de Ministerios d'Interior y Justicia
Predecesor:
Luis Alfredo Ramos
Presidente del
Senáu de la República de Colombia

20 de xunetu de 2003 - 20 de xunetu de 2004
Socesor:
Luis Humberto Gómez Gallu