Geositta cunicularia

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Geositta cunicularia
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Furnariidae
Xéneru: Geositta
Especie: G. cunicularia
(Vieillot, 1816)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

'Geositta cunicularia) ye una especie d'ave de la familia Furnariidae. Trátase d'una ave passeriforme que vive nel suelu alimentándose d'inseutos y viérbenes. Esisten alredor de nueve subespecies, dalgunes de les cualos pueden ser meyor trataos como especies estremaes.

Descripción[editar | editar la fonte]

Tienen ente 14 y 16 centímetros de llargu, con un picu allargáu y curváu escontra baxo. El plumaxe varia en función de la zona, pero ye básicamente marrón nel so envés y la parte inferior con un pechu pálidu rayáu, sobre'l güeyu una raya pálida, col cantu escuru de los auriculares coberteras y chigre pálidu acoloratáu al traviés de les ales. La cola ye escura con una base beige y puede llucir tonos mariellos nes plumes esteriores. Los trinos, que varien en función de la llocalización xeográfica, danse de cutiu en vuelu.

Hábitat[editar | editar la fonte]

Esta especie alcuéntrase en hábitats abiertos, como praderíes, dunes y sableres dende'l nivel del mar hasta grandes altitúes. Ta bien estendida y ye común en gran parte de Chile, Arxentina y Uruguái, zones de Perú y Bolivia y nel sur de Brasil. Pel hibiernu hai una cierta migración escontra'l norte poles aves que viven más al sur, llegando unos pocos d'ellos hasta Paraguay. La puesta suel ser de dos o tres güevos blancos qu'asitia nuna cámara a la fin d'un túnel d'unos trés metros de llongura escavada en dunes o bancos de sable.

Otres denominaciones: Caminera, Caminera Común, Mineru, Mineru arxentín.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]