Gelasio de Cízico

De Wikipedia
Gelasio de Cízico
Vida
Nacimientu sieglu de V
Nacionalidá Bandera de Imperiu bizantín Imperiu Bizantín
Muerte 475[1]
Estudios
Llingües falaes griegu antiguu[2]
Oficiu historiador de la Ilesia, escritorhistoriador
Cambiar los datos en Wikidata

Gelasio de Cízico (sieglu de V – 475) foi un escritor eclesiásticu del sieglu V. El nome "Gelasio" foi-y errónemanete atribuyíu por Focio y pol editor de la editio princeps; l'autor anónimu enxamás mentó'l so nome.[3]

Vida y obres[editar | editar la fonte]

L'autor anónimu yera fíu d'un sacerdote de Cízico y escribió na provincia romana de Bitínia, n'Asia Menor, alredor de 475, pa probar a los eutiquianos que'l Primer Conciliu de Nicea nun enseñaba'l monofisismu. Amás d'esto, namás sábese sobre él.

El so Syntagma d'actos del concílio de Nicea yera, hasta un tiempu tras, vista como a obra d'un compilador desastráu. Investigaciones recién, sicasí, indiquen que tien dalguna importancia. Los actos son dividos en tres llibros: el llibru I trata de la vida de Constantino hasta 323 d.C.; el llibru II, de la historia del concílio en trenta y seis capítulos; sobre'l llibru III, apenes fueron publicaos dellos fragmentos.

El llibru III completu foi afayáu pol Cardeal Mai na Biblioteca Ambrosiana y el so conteníu foi descritu por Oehler. Puede dicise que los estudios serios de les fontes de Gelasio empezaron cola identificación por Turner de llargos pasaxes citaos de Rufino (X, 1-5) nel llibru II. Un analís completu de les fontes (ente otres, a Historia Eclesiástica, d'Eusebio de Cesarea; Rufino - na traducción griega de Gelasio de Cesarea; Sócrates Escolásticu, un tal "Juan", Dalmacio y Teodoreto) ta en Löscheke, que los sos esfuercios recolocaram a Gelasio ente los historiadores serios de la Ilesia, daqué que fuera inxustamente negáu a Gelasio. Amás d'esto, el trabayu dio pasu a la idea, hasta entós polo xeneral refugada, de que'l concílio de Nicea llevaría un rexistru oficial de los actos, d'onde Dalmacio pue derivar el discursu d'apertura de Constantino, la confesión d'Osio, el diálogu con Fedon y los nueve constituciones dogmátiques, que Hefele afirmó ser "cuasi verdaderamente espurias".

El "Juan", que Gelasio cita como un precursor de Teodoreto, tampoco foi identificáu. D'él derivaram les porciones yá publicaes del llibru III, les cartes de Constantino para Ário, pa la Ilesia de Nicomedia y para Teódoto de Ancira, que Löschcke defendi ser auténtiques. El tamién prueba qu'una comparanza de la carta de Constantino pal Concílio de Tiru (335), como editaes por Gelasio y por Atanasio de Alexandria (Apologia ad Constantium 86[4]), amuesa que Gelásio en dar la versión orixinal y completo, ente que a de Atanásio ye una versión embrivida.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: https://en.wikisource.org/wiki/Catholic_Encyclopedia_(1913)/Gelasius_of_Cyzicus.
  2. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 3 mayu 2020.
  3. Hansen, Günther Christian (2002). Gruyter: Anonyme Kirchengeschichte Gelasius Cyzicenus, CPG 6034.
  4. «86», Apologia ad Constantium I (n'inglés).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]