Gavdos

Coordenaes: 34°50′00″N 24°05′00″E / 34.8333°N 24.0833°E / 34.8333; 24.0833
De Wikipedia
Gavdos
Situación
PaísBandera de Grecia Grecia
Alministración descentralizada Alministración Descentralizada de Creta
Rexón Periferia de Creta
Unidaes perifériques Unidá periférica de La Canea
Municipio (es) Traducir municipio de Gavdos (es) Traducir
Tipu islla
Asitiáu en mar Mediterraneu
Coordenaes 34°50′00″N 24°05′00″E / 34.8333°N 24.0833°E / 34.8333; 24.0833
Gavdos alcuéntrase en Grecia
Gavdos
Gavdos
Gavdos (Grecia)
Datos
Altitú media 98 m
Superficie 27 km²
Población 208
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Gavdos (en griegu, Γαύδος) ye la islla más meridional de Grecia, y allúgase al sur de la islla de Creta. Alministrativamente, ye un conceyu que forma parte de la unidá periférica de La Canea. Gavdos ye'l llugar más meridional d'Europa.

La islla atópase coneutada con Creta per llinies regulares de barcos que parten y apuerten ente Gavdos y Creta (en concretu, los puertos de Sfakia, Sougia y Paleochora).

Gavdos na mitoloxía[editar | editar la fonte]

Creíase que Gavdos yera'l llugar d'orixe Calypso, que tuvo con Odiseo siete años. tres esos siete años, Calypso tornó a Gavdos. Tres eso, los dioses decidieron retrasar la llegada d'Odiseo a la so Itaca natal. La lleenda cunta que tamién contribuyó notablemente al creciemiento demográficu de la islla, yá que dexó a los sos cuatro fíos (Llatinos, Nafsizos, Nafsinos y Afson) na islla.

Hai una cueva que puede ser visitada polos turistes y que se cree que ye la cueva de Calypso, pero los habitantes nativos dicen que la orixinal foi enllenada de sable va tiempu.

Gavdos na actualidá[editar | editar la fonte]

Anguaño, Gavdos cuenta con 40 habitantes permanentes na capital, otros tantos nos otros pueblos y turistes. La islla cunta con cinco nucleos de población: Gavdos, Ampelos, Karave, Vatsiana y Kastri. Onde ta asitiáu'l puntu más meridional d'Europa hai una siella d'unos dos metros con un cartelu nel que puede lleese: "Tas nel llugar más meridional d'Europa" n'inglés. Les proyeiciones de población na islla son daqué inciertes, anque bien probablemente baxe.

Relieve[editar | editar la fonte]

La islla de Gavdos ye bien montascosa. La mariña sur son tou cantiles, ente que'l norte tien delles sableres y menos cantiles. Nel sur hai una cadena montascosa con montes de 119, 214, 227, 230, 233, 340 y 364 metros. Nel puntu más altu de los cantiles atopa'l faru. La parte norte ye igualmente montascosa, pero más baxa y abrupta.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]