Gastón d'Orleans

De Wikipedia
Gastón d'Orleans
Duque de Anjou (es) Traducir


Ducáu d'Orleans

Vida
Nacimientu Fontainebleau25 d'abril de 1608[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Castillo de Blois (es) Traducir2 de febreru de 1660[1] (51 años)
Sepultura basílica de Saint-Denis (es) Traducir
Familia
Padre Enrique IV de Francia
Madre María de Médici
Casáu con María de Borbón-Montpensier (es) Traducir (1626 – )[2]
Margarita de Lorena (es) Traducir (1632 – )[3]
Pareyes Luisa Roger (es) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Borbón en Francia (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés[6]
Oficiu aristócratapolíticu
Premios
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Gastón Xuan Bautista de Francia (25 d'abril de 1608Fontainebleau – 2 de febreru de 1660Castillo de Blois (es) Traducir), conocíu como Gastón d'Orleans, foi un príncipe francés de la caña Borbón de la Dinastía de los Capetos. Ye'l fundador de l'actual Casa d'Orleans [ensin referencies], anque los duques nun baxen direutamente d'él, sinón del so sobrín y herederu Felipe d'Orleans.

Primeros años de vida[editar | editar la fonte]

Tercer fíu d'Enrique IV (15531610), y de María de Médicis yera'l redrueyu del so hermanu Lluis XIII. Tres la muerte de Nicolás Enrique de Francia (16071611), segundu fíu d'Enrique IV, Gastón pasó a ser l'eternu segundón; col títulu de duque d'Anjou y más cercanu como herederu del tronu, llamábase-y Monsieur, como correspondía por ser hermanu del rei, más tarde (1643) pasó a ser el Gran Monsieur, por oposición al so sobrín Felipe.

Cultu y refináu, pero veleidoso ya inconstante, Gastón d'Orleans pasó la so vida intrigando, primero contra'l cardenal Richelieu y dempués contra'l cardenal Mazarino. Estes combalechadures fracasaron siempres por falta d'un bon proyeutu políticu per parte de Gastón; denunció, de cutiu, a los sos cómplices, dempués fíxo-yos executar (Ornano, Chalais, y Cinq-Mars).

Matrimonios y fíos[editar | editar la fonte]

El 6 d'agostu de 1626, tres una combalechadura fallida aceptó, mal a gustu, el casase cola perrica María de Borbón, duquesa de Montpensier que-y impunxo Richelieu; recibió entós como patrimoniu los ducaos d'Orleans y de Chartres, aumentaos col condáu de Blois. Al añu siguiente nació la so primer fía y la única d'esi matrimoniu:

  1. Ana María Lluisa d'Orleans la Gran Mademoiselle (1627 - 1693), duquesa de Montpensier, de Saint-Fergeau y de Châtellerault y delfina d'Auvernia.

La duquesa de Montpensier morrió seis díes dempués del partu dexando la so fortuna a la so fía. En 1627, Gastón intentó, en devanéu, casase con María Lluisa de Gonzaga, fía del duque de Mantua. En 1630 participó na sulevación del duque Enrique II de Montmorency, al mandu d'una armada de mercenarios, y afaló el reinu a la mesma, antes de fuxir en Castelnaudary, tres la derrota de Montmorency. En 1632 xunir a la corte del duque Carlos IV de Lorena, príncipe tan iluso como él, que s'atopaba en guerra contra Francia y casóse la nueche del 2 – 3 de xineru de 1632 cola so hermana Margarita de Lorena, de la que se namorara nuna ceremonia secreta. Por cuenta de que nun llograra l'autorización previa del so hermanu mayor, el rei unu de los sos munchos actos de desafíu - la pareya nun podía apaecer na corte francesa y el matrimoniu caltúvose de callao. En 1634 cerró, de callao, un tratáu con España. Pero en payares d'esi añu, Enrique II de Montmorency, nel so camín al cadafalsu, traicionó a Gastón, el so ex co-conspirador, y Lluis XIII y Richelieu enterar de la fuga.

El rei declarara nulu y ensin efectu'l matrimoniu del so hermanu pol Parllamentu de París en setiembre de 1634 y, a pesar de la protesta del Papa Urbanu VIII,[7] l'Asamblea del cleru francés celebró en setiembre de 1635 qu'un príncipe de sangre podía contraer matrimoniu solamente col permisu del rei consistente cola soberanía y el costume francesa. Anque Margarita y Gastón volvieren celebrar el so matrimoniu ante l'arzobispu de Mechelen, un emisariu francés convenció al Papa pa nun protestar pol asuntu públicamente, y Gastón aceptó formalmente la nulidá del so matrimoniu.

En 1638 la nacencia inesperada del delfín Lluis, quitó-y del so rangu de primer herederu de la corona; perdió'l so creitu financieru, y nun pudo prosiguir cola reconstrucción total qu'empezara nel Castiellu de Blois. En 1642, el Cincq-Mars que pretendía faer de Gastón'l teniente xeneral del reinu, fracasó.

Nun foi hasta que Lluis XIII taba nel so llechu de muerte en mayu de 1643 qu'aceptó'l pidimientu del so hermanu pol perdón y autorizó el so matrimoniu con Margarita, colo cual la pareya comprometer en nupcias per tercer vegada en xunetu de 1643 ante l'arzobispu de París en Meudon, y el duque y la duquesa d'Orleans fueron finalmente recibíos na corte.[8]

Tres la muerte de Lluis XIII, Gastón d'Orleans foi nomáu, precisamente, teniente xeneral del reinu; Ana d'Austria imponer nel Parllamentu de París y tomó les riendes del poder.

Gastón y Margarita de Lorena tuvieron cinco fíos, trés de los cualos sobrevivieron hasta la edá adulta:

  1. Margarita Lluisa d'Orleans (1645-1721), casada con Cosme III de Médici.
  2. Sabela Margarita d'Orleans (1646-1696), casada con Lluis Xosé de Lorena, duque de Guisa.
  3. Francisca Madalena d'Orleans (1648-1664), casada col duque Carlos Manuel II de Saboya
  4. Xuan Gastón d'Orleans (1650-1652)
  5. María Ana d'Orleans (1652-1656)

Gastón tenía una fía illexítima de María Porcher:

  1. María bâtarde d'Orleans (01 de xineru 1631, París).

Tamién tuvo un fíu illexítimu con Lluisa-Roger de La Marbelière:

  1. Xuan Lluis bâtard d'Orleans, conde de Charny, (1638, Tours - 1692, España).

== Últimos años de vida Gastón implicar na Fronda, y el cardenal Mazarino unvió-y al exiliu, al so castiellu de Blois en 1652 onde morrió en 1660. Foi soterráu en Saint-Denis, últimu privilexu pola so sangre real. Lluis XIV, el sobrín de Gastón, concedió entós el títulu de duque d'Orleans al so propiu hermanu Felipe.

Distinciones honorífiques[editar | editar la fonte]

Ancestros[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Enrique de Francia
Duque d'Orleans Principe de Paris
1626-1660
Socesor:
Felipe I

Cine y televisión[editar | editar la fonte]

Serie de televisión[editar | editar la fonte]

Añu Serie de televisión Actor
2016 The Musketeers Andre Flynn

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p11445.htm#i114443. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. URL de la referencia: http://genealogy.euweb.cz/lorraine/lorraine5.html. Data de consulta: 22 xineru 2016.
  4. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  5. Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 72607/manuel-de-orleans. Apaez como: Orleans, Manuel de. Duque de Cellamare (I). Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.
  6. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  7. Campagnes de Charles IV, duc de Lorraine et de Chigre, en Allemagne, en Lorraine et en Franche-Comté, 1634-1638, d'après des documents inédits, par F. des Robert, Paris, Nancy, 1883, p. 336.1
  8. Velde, François, Heraldica.org, Morganatic and Secret Marriages in the French Royal Family, Royal Consent: the case of Gaston d'Orléans,