Gangs of New York

De Wikipedia
Gangs of New York
Datos
Títulu orixinal Gangs of New York (en)
Xéneru cine de crímenes (es) Traducir[1], cine dramáticu[2], cine históricu y película basada nun llibru
País d'orixe Estaos Xuníos, Italia, Países Baxos, Alemaña y Reinu Xuníu
Estrenu 20 avientu 2002 (Estaos Xuníos)
17 xineru 2003 (Suecia)
20 febreru 2003 (Alemaña)
2002
Idioma orixinal inglés
Duración 160 min
Llugar de la narración Nueva York
Rodaxe Cinecittà (es) Traducir
Color en color
Ficha téunica
Direición Martin Scorsese[2]
Producción Alberto Grimaldi, Harvey Weinstein, Bob Weinstein (es) Traducir y Graham King
Guión Jay Cocks
Steven Zaillian
Kenneth Lonergan
Música Howard Shore
Fotografía Michael Ballhaus
Edición Thelma Schoonmaker
Diseñador de producción Dante Ferretti
Repartu Leonardo DiCaprio[2], Daniel Day-Lewis[2], Cameron Diaz[2], Jim Broadbent[2], Henry Thomas[2], Liam Neeson[2], Brendan Gleeson[2], John C. Reilly[2], Gary Lewis[2], Stephen Graham[2], Eddie Marsan[2], David Hemmings[2], Barbara Bouchet[7], Roger Ashton-Griffiths[2], Cara Seymour[6], Tim Pigott-Smith[6], Richard Graham[6], Michael Byrne[6], Massimo Vanni[6], Martin Scorsese[6], John Sessions[6], Peter Berling[6], Seán McGinley (es) Traducir[6], Leo Burmester[6], Giovanni Lombardo Radice[6], Salvatore Billa[6], Sean Gilder[6], Trevor Cooper[6], Alec McCowen[6], Lawrence Gilliard Jr (es) Traducir[6], Ford Kiernan[6], Angela Pleasence[6], Katherine Wallach[6] y Marcello Fonte[6]
Ver llista completa
Compañíes
Productora Intermedia (en) Traducir y Miramax
Distribuidora Miramax y Netflix
Costu 97 000 000 $
Recaldación 193 772 504 $
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC prohibido para menores de 12 años (es) Traducir[8]
FSK FSK 16 (es) Traducir
JMK llibre dende los 14 años[9]
Medierådet pa mayores de 15 años[10]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Gangs of New York ye una película histórica del añu 2002 dirixida por Martin Scorsese y escrita por Jay Cocks, Steven Zaillian y Kenneth Lonergan. Ambientada mientres la metá del sieglu XIX nel barriu de Five Points de Nueva York, la película ta en parte inspirada nel llibru The Gangs of New York (1928) de Herbert Asbury. Foi realizada en Cinecittà, Roma, distribuyida por Miramax Films y nomada a múltiples premios, incluyendo diez premios Óscar, ente ellos el de meyor película, meyor direutor y meyor guión orixinal.

La trama del filme empieza en 1846 y rápido salta escontra 1862, onde les principales problemátiques de la dómina yeren la inmigración irlandesa a la ciudá y la Guerra de Secesión en cursu. La cinta narra la hestoria del enfrentamientu ente dos pandilla rivales: los "Nativos" lideraos por Bill "The Butcher" Cutting (Daniel Day-Lewis) y los "Coneyos muertos", un grupu d'inmigrantes recién llegaos lideraos por Amsterdam Vallon (Leonardo DiCaprio). La llucha ente dambos bandos coincide colos Disturbios de Reclutamiento de 1863 en Nueva York, conocíos como Draft Riots.

Argumentu[editar | editar la fonte]

En 1846 nos Five Points del baxu Manhattan, una guerra territorial ente los "Nativos" (conformaos por aquellos d'ascendencia británica nacíos n'Estaos Xuníos) y los inmigrantes irlandeses católicos recién llegaos ta a puntu de desamarrase en Paradise Square. Los Nativos tán lideraos por William "Bill the Butcher" Cutting (Daniel Day-Lewis), un norteamericanu protestante opuestu a la recién inmigración. El líder de los inmigrantes irlandeses, los "Dead Rabbits" (Coneyos muertos), ye'l padre Vallon (Liam Neeson), quien tien un fíu, Amsterdam. Cutting y Vallon enfrentar coles sos respeutives peaes nuna sangrienta batalla, que termina cuando Bill matu al padre Vallon, situación de la cual el mozu Amsterdam ye testigu. Cutting declara la disolución de los Dead Rabbits y ordena que'l cuerpu de Vallon seya soterráu, Amsterdam garra'l cuchiellu que mató al so padre, escapa y soterrar antes de ser atopáu y lleváu a un orfanatu n'Hellgate.

Dieciséis años más tarde, yá siendo un home, Amsterdam (Leonardo DiCaprio) torna a Nueva York nel segundu añu de la guerra de Secesión. Ye setiembre de 1862, díes dempués de la batalla d'Antietam y del anuncia de la Proclamación d'Emancipación. Cuando llega a los Five Points ("Cinco puntos"), realcontrar con un vieyu amigu, Johnny Sirocco (Henry Thomas). Johnny, agora miembru d'una cla de carteristas y lladrones, presénta-y Amsterdam a Bill the Butcher, pa quien roba'l grupu. Amsterdam afaya que munchos de los lleales compañeros del so padre tán agora sol control de Bill, incluyendo Happy Jack Mulraney (John C. Reilly), agora un policía corruptu, y McGloin (Gary Lewis), agora unu de los secuaces de Bill. Amsterdam avérase rápido al círculu cercanu a Bill y entérase que cada añu, nel aniversariu de la batalla onde morrió'l so padre (16 de febreru), Bill lleva a cabo festejo na ciudá pola victoria sobre los Dead Rabbits. Amsterdam fai planes pa matar a Bill mientres dicha ceremonia, frente a tola comunidá de los Cinco Puntos, pa tomar revancha en públicu. Amsterdam conoz a Jenny Everdeane (Cameron Diaz), una carterista y estafadora, de quien se siente atraíu (al igual de Johnny), pero'l so interés mengua cuando afaya que Jenny tuvo una vegada sol tutelaje de Bill ya inda esfruta del so ciñu. Amsterdam gánase l'enfotu de Bill y ésti vuélvese'l so mentor. Arreyar nel imperiu semicriminal de William M. Tweed (Jim Broadbent), tamién conocíu como "Boss" Tweed, un políticu corruptu que dirixe'l Tammany Hall, un aparatu políticu local. La influencia de Tweed ta espardida a lo llargo del baxu Manhattan, dende engarradielles de boxéu y servicios sanitarios hasta'l control de quemes. Mientres Tammany Hall y los sos oponentes lluchen pol control de la ciudá, el clima políticu ta en ebullición. Inmigrantes, na so mayoría irlandeses, son enlistados nel Exércitu de la Xunión.

Mientres una obra de La cabaña del tíu Tom, Amsterdam evita un asesinatu que dexa mancáu a Bill. Dambos retírense a un chamizu, onde Jenny curia a Bill. Amsterdam confronta a Jenny con al respeutive de Bill, tienen un discutiniu que depués s'eslee cuando tienen rellaciones. Más tarde esa nueche, Amsterdam despierta y atopa a Bill sentáu nuna siella al llau de la so cama envolubráu a una raída bandera d'Estaos Xuníos. Bill fala sobre la ruina de la civilización y cómo caltuvo'l so poder a lo llargo de los años per mediu de la violencia y el "espectáculu d'apavoriantes actos". Diz que'l padre Vallon foi'l postreru enemigu col qu'engarró que ye merecedor de respetu, y que Vallon vencer una vegada dafechu y dexar vivir na vergüenza en cuenta de matalo. Bill atribúye-y a esi incidente la so fuercia de voluntá y el calter pa volver y lluchar pola so propia autoridá. Almite implícitamente que llegó a curiar d'Ámsterdam como si fora'l fíu que nunca tuvo. La tarde de la ceremonia llega. Johnny, quien ta namoráu de Jenny, revéla-y la verdadera identidá d'Ámsterdam a Bill nun ataque de celos y amás revéla-y los planes d'Ámsterdam p'asesinalo. Bill fai morder l'anzuelu a Amsterdam nuna actuación de llanzamientu de cuchiellos onde manca superficialmente nel pescuezu a Jenny. Mientres Bill brinda como ye costume, Amsterdam llanza un cuchiellu a Bill, quien lo esvia fácilmente y contraataca llanzando otru cuchiellu, algamando a Amsterdam nel abdome. Bill cutir repitíes vegaes mientres la ensame festexar. Bill proclama que lo dexará vivir con vergüenza (un destín peor que la muerte) como un "fenómenu dignu del muséu de maravíes de Barnum" antes de quemar la so mexella con una chuchilla caliente.

Más tarde, Jenny y Amsterdam escuéndense y ella curiar hasta que se recupera. Aportunar por que se una a ella nun escape a San Francisco. Reciben la visita de Walter "Monk" McGinn (Brendan Gleeson), un barberu que trabayara como mercenariu pal padre Vallon na batalla de Five Points. McGinn da-y a Amsterdam una navaya d'afaitar que perteneció al so padre. Amsterdam anuncia la so torna asitiando un coneyu muertu nuna valla en Paradise Square. El coneyu llega a Bill, quien manda a Happy Jack a encargase de quien mandaren el mensaxe. Jack alluga a Amsterdam y escorrer ente les catacumbes de la ilesia llocal, Amsterdam lo embosca y esgañar. Cuelga'l cuerpu de Paradise Square por que toos lo vean. Como represalia, Bill traviesa a Johnny coles valles d'en la mesma plaza, Amsterdam atopar morrebundu y acaba col so sufrimientu. Los Nativos colen escontra la ilesia católica onde'l irlandeses, xunto al arzobispu, esperar. Bill promete volver cuando tean llistos y l'incidente provoca cobertoria na prensa. Boss Tweed averar a Amsterdam con un plan pa ganar a Bill y acabar cola so influencia: Tweed va sofitar la candidatura de Monk McGinn como alguacil a cambéu del votu de los irlandeses. El día de la eleición, Bill y Amsterdam obliguen a la xente a votar, dalgunos d'ellos más d'una vegada, y la resultancia ye la victoria de Monk por más cantidá de votos que votantes. Humildáu, Bill enfrentar a Monk, quien se niega a responder de forma violenta y suxure qu'alderiquen l'asuntu democráticamente. Colo cual Bill algama con una cuchiella'l llombu de Monk antes de rematalo col so propiu shillelagh. Mientres el posterior funeral de Monk, Amsterdam desafía a Bill a una llucha tradicional, que acepta.

Los Disturbios de Reclutamiento de Nueva York (Draft Riots) empiecen xusto cuando les peaes preparar pa engarrar. Munchos ciudadanos, incluyendo la clase alta y afroamericanu, son atacaos por quien protesten en contra de l'Acta de Reclutamiento de 1863. Soldaos de la Unión colen al traviés de les cais de la ciudá tratando de controlar a los alborotadores. Sicasí, pa Bill y Amsterdam lo importante ye iguar les sos cuentes. Cuando les peaes atopar en Paradise Square, son atayaes por cañonazos de barcos navales de la Xunión que disparen dende'l puertu direutamente a la ciudá. Munchos muerren polos disparu y una enorme nube de polvu y escombros cubren l'área. La destrucción ye sofitada por una fola de soldaos de la Xunión, que maten a dellos miembros de les peaes, incluyendo a McGloin y Shang (Stephen Graham). Solos, Amsterdam y Bill intercambien golpes ente'l fumu, y depués son baltaos por otru españíu de cañón. Cuando'l fumu esténase, Bill afaya que foi mancáu nel abdome por un cachu de metralla. Declara: "Gracies a Dios, muerro como un verdaderu americanu". Bill saca un cuchiellu de la so bota primero que Amsterdam apuñalar.

Los muertos son recoyíos pa ser soterraos. El cuerpu de Bill ye soterráu en Brooklyn, dende onde se ve la figura de Manhattan, al llau de la tumba del padre Vallon. Amsterdam sotierra la navaya del so padre. Depués la figura va camudando rápido pos la escena remontar a los próximos cientu cuarenta años, ufiertando una vista moderna de Nueva York, dende la Ponte de Brooklyn a les Torres Ximielgues, y les tumbes de Bill y Vallon fueron cubiertes gradualmente por arbustos y vexetación.

Repartu[editar | editar la fonte]

.

Producción[editar | editar la fonte]

"El país taba disponible pa quien lo tomara y Nueva York yera un barril de pólvora. Este yera l'Estaos Xuníos non del Oeste colos sos espacios abiertos, sinón el de la claustrofobia, onde tol mundu taba apertáu. Per un sitiu, teníes la primera gran fola d'inmigrantes, los irlandeses, que yeren católicos, falaben gaélicu y yeren lleales al Vaticanu. Per otru llau, taben los nativistas, que sentíen que yeren quien llucharen, arramáu sangre y muertu pola nación. Vieron a los irlandeses baxándose de los botes y dixeron: '¿Qué tán faciendo equí?'. Yera un caos, caos tribal. Gradualmente, hubo un entendimientu democráticu a midida que la xente aprendía de dalguna manera a convivir xuntos, cai per cai, mazana per mazana. Si la democracia nun se daba en Nueva York, nun se diba dar en nengún llau."
— Martin Scorsese sobre cómo vio la hestoria de Nueva York como'l campu de batalla de la democracia moderna d'Estaos Xuníos.[11]

El cineasta Martin Scorsese creció nel barriu de Little Italy del distritu de Manhattan na ciudá de Nueva York mientres los años 1950. Nesa dómina, notó qu'había partes del barriu que yeren muncho más antiguos que'l restu, incluyendo llábanes de los años 1810 na antigua Catedral de San Patriciu, cais empedradas y pequeños suétanos allugaos debaxo de grandes edificios más recién; esto espertó l'interés de Scorsese alrodiu de la historia de la zona: "D'a pocu di cuenta que los italianos nun fueren los primeres en llegar, qu'otra xente tuviera ende primero que nós. A midida que empezaba a entender eso, estelábame. Siguía preguntándome: ¿Cómo se vía Nueva York? ¿Cómo yera la xente? ¿Cómo caminaben, comíen, trabayaben, vistíen?".[11]

En 1970, Scorsese lleó The Gangs of New York: An Informal History of the Underworld (1928) de Herbert Asbury, avera del baxu mundu de la ciudá nel sieglu XIX y resultó-y una revelación. Nes semeyes de los criminales de la ciudá, Scorsese vio potencial pa una hestoria épica sobre la batalla pola democracia moderna d'Estaos Xuníos. Nesi entós, Scorsese yera un direutor nuevu ensin dineru nin influencies; escontra'l final de la década, dempués del ésitu de cintes criminales como Mean Streets (1973), sobre'l so antiguu barriu, y Taxi Driver (1976), volvióse una estrella emerxente. En 1979, llogró los derechos del llibru de Asbury, sicasí llevó-y venti años poner en marcha la producción. Surdieron dificultaes a la de reproducir el monumental panorama de la Nueva York del sieglu diecinueve col estilu y detalles que Scorsese quería; cuasi nada na ciudá permanecía como se vía naquellos tiempos y filmar n'otru allugamientu nun yera una opción. Finalmente, en 1999, Scorsese llogró acomuñar con Harvey Weinstein, productor y presidente de Miramax Films.[11]

Pa crear los escenarios que Scorsese imaxinara, la producción foi filmada nos grandes estudios Cinecittà en Roma, Italia. El diseñador de producción Dante Ferretti recreó cuasi una milla d'edificaciones neoyorquines de mediaos del sieglu diecinueve, que consistía nun área de cinco manzanes de Lower Manhattan, incluyendo'l suburbiu de los Cinco puntos, una seición de la mariña del Ríu Este con dos barcos pesqueros de tamañu real, trenta edificios del baxu Broadway, una casona aristócrata y retruques del hall de Tammany, una ilesia, una tabierna, un teatru chinu y un casino d'apuestes.[11] Pa los Cinco Puntos, Ferretti recreó les pintures del área de George Catlin.[11]

Emprestóse especial atención a la fala de los personaxes, por cuenta de que los grupos de cutiu definíense polos sos acentos. L'instructor de voces de la película, Tim Monich, negar a usar un acentu irlandés xenéricu y nel so llugar enfocar en distintos dialeutos d'Irlanda y Gran Bretaña. Por cuenta de que el personaxe de DiCaprio nació n'Irlanda pero se crió n'Estaos Xuníos, el so acentu foi diseñáu pa ser un amiestu d'acentos típicos metá americanizados. Pa desenvolver los únicos acentos perdíos de los nativistas neoyorquinos como'l personaxe de Daniel Day-Lewis, Monich estudió antiguos poemes, balaes, artículos del periódicu —los cualos dacuando asonsañaben el dialeutu faláu como forma d'humor— y el Rogue's Lexicon, un llibru d'espresiones de los baxos fondos que'l comisionado de la policía de Nueva York arrexuntó por que los sos homes pudieren identificar de que falaben los criminales. Un importante afayu foi una grabación en cilindru de fonógrafu de Walt Whitman recitando cuatro llinies d'un poema onde pronunciaba la pallabra "world" como "woild". Monich llegó a la conclusión de que los nativos neoyorquinos del sieglu diecinueve sonaben paecíu al conocíu estereotipu de taxista de Brooklyn de mediaos del sieglu venti.[11]

Por cuenta de la fuertes personalidaes y distintos puntos de vista del direutor y el productor, los trés años de producción volvióse una historia aparte.[11][12][13][14] Scorsese defendía firmemente la so visión artística tocantes a la estética y duración, ente que Weinstein lluchaba por una versión más simplificada y comercial. Mientres les demorances, actores de sonadía como Robert De Niro y Willem Dafoe tuvieron qu'abandonar la producción por cuenta de conflictos con otros proyeutos. Los costos devasaron un 25% el presupuestu orixinal, algamando un costu de más de 100 millones de dólares.[12] L'eleváu presupuestu fizo que fuera vital pa Miramax Films un ésitu comercial al curtiu plazu.[13][15] Dempués de que la postproducción foi rematada en 2001, la película retrasar por más d'un añu. La xustificación oficial foi que, tres los atentaos del 11 de setiembre, ciertos elementos del filme podríen cafiar al públicu; la postrera toma de la cinta ye una vista contemporánea de la ciudá de Nueva York, col World Trade Center, a pesar de que les Torres Ximielgues fueren baltaes nos ataques faía más d'un añu antes del estrenu de la película.[16] Sicasí, esta esplicación foi desmentida por Scorsese, quien afirmó que la producción inda s'atopaba filmando dalgunes curties tomes inclusive n'ochobre de 2002.[13][17]

Weinstein siguió esixendo cortes na duración de la película, y dalgunos d'ellos fueron fechos finalmente. N'avientu de 2001, Jeffrey Wells —nesi entós del sitiu de Kevin Smith— reseñó una copia de lo que yera'l filme hasta esi momentu. Wells reparó qu'a esi trabayu faltábalu narración, yera de 20 minutos más llargu y yera "distintu a la versión de los cines" y que la socesión d'escenes yera "esautamente la mesma" en dambes versiones. A pesar de les semeyances, Wells atopó que la copia del trabayu yera más rica y satisfactoria que la versión de los cines. Coles mesmes, Scorsese afirmó que la versión exhibida nos cines ye'l so final cut, anque declaró que-y pasó la versión alternativa de más de tres hores d'a dellos amigos y almitió: "Dexando de llau les mios obligaciones contractuales p'apurrir una versión más curtia de dos hores y cuarenta minutos a Miramax, ésta ye la versión cola que toi más contentu".[16]

Nuna entrevista con Roger Ebert, Scorsese esclarió los verdaderos problemes cola corte de la película. Ebert dixo:

Les sos conversaciones con Weinstein, dixo, fueron siempres buscando la duración cola que la película funcionara. Cuando eso llegó a la prensa, foi traducíu n'engarradielles. La película dura anguaño 168 minutos, dixo, y esa ye la duración correuta, y ye por eso que nun va haber nenguna corte del direutor, porque ésta ye la corte del direutor.[18]

Exactitú histórica[editar | editar la fonte]

Scorsese recibió tanto crítiques como aponderamientos pola so descripción histórica na película. Nuna entrevista na PBS pa la History News Network, el profesor Tyler Anbinder de la Universidá George Washington faló sobre los aspeutos históricos del filme.[19] Anbinder dixo que la recreación visual del ambiente de metá del sieglu diecinueve de Nueva York y los Five Points "nun podría ser meyor".[19] Tolos escenarios fueron construyíos nos esteriores de los estudios Cinecittà en Roma.[20] Anbinder tamién emponderó la representación de la persecución y la discriminación a los inmigrantes d'esa dómina, particularmente los irlandeses. Escontra 1860, la ciudá de Nueva York tenía 200.000 irlandeses,[21] dientro d'una población total de 800.000.[22] La revuelta que da entamu a la película, anque ficticia, foi "razonablemente fiel a la hestoria" d'engarradielles d'esi tipu, sacante pola cantidá de muertes n'engarradielles ente peaes y disturbios ciudadanos.[19]

El llibru de Asbury describe a los Bowery Boys, Plug Uglies, True Blue Americans, Shirt Tails y Dead Rabbits ("Coneyos muertos"), quien fueron nomaos debíu al coneyu muertu qu'usaben nuna pica como bandera de batalla.[11] El llibru tamién describe a William Poole, la inspiración pa William "Bill the Butcher" Cutting, un miembru de los Bowery Boys, boxeador a puñu llimpiu y líder del movimientu políticu Know Nothing. Poole nun yera de los Five Points y foi asesináu cuasi una década antes de los Draft Riots. Dambos Bill, el real y el ficticiu, teníen carniceríes, pero nun se conoz que Poole matara a naide.[23][24] El llibru amás fala sobre otros gangsters famosos d'esa dómina como Red Rocks Farrell, Slobbery Jim y Hell-Cat Maggie, quien llimaba los sos dientes delanteros y usaba uñes de metal, interpretada por Cara Seymour na película.[11]

Según Paul S. Boyer "el periodu dende 1830 hasta 1850 fueron tiempos de desorde cuasi continuu y baturiciu ente los probes de la ciudá. Ente los años 1834 y 1844 viéronse más de 200 importantes guerres ente peaes solo na ciudá de Nueva York, y n'otres ciudaes el patrón yera similar".[25] En 1839, l'alcalde Philip Hone declaró: "Esta ciudá ta infestada por peaes embravecíos desdichaos" quien "patrullen les ciudaes faciendo de la nueche abominable y faltando a tou aquel que nun tien la fuercia abondo como pa defendese".[26] La gran engarradiella ente bandes de 1846 retratada na película ye ficticia, anque hubo una ente Bowery Boys y Dead Rabbits nos Five Points el 4 de xunetu de 1857 que nun foi mentada nel filme.[27] L'historiador Vincent DiGirolamo conclúi que "Gangs of New York vuélvese una epopeya histórica ensin cambeos a lo llargo del tiempu. L'efeutu ye conxelar les rivalidaes etnoculturales sobre'l cursu de tres décades y retratales como odios ancestrales non alteriaos por cambeos demográficos, ciclos económicos y realineamientos políticos".[28]

Na película, los Draft Riots, o disturbios de reclutamiento, fueron representaos mayoritariamente como actos de destrucción, sicasí, hubo muncha violencia mientres esa selmana de xunetu de 1863. La violencia resultó en más de cien muertos, dalgunos d'ellos afroamericanos. Los negros fueron oxetu de violencia de les bandes irlandeses, en parte pola competencia llaboral que más esclavos llibres podríen causar na ciudá.[29]

La película fai referencia al Antiguu Palaciu de Xusticia del Condáu de Nueva York cuando "Boss" Tweed fálase sobre los planes "modestos" y "económicos" de la estructura.

Na película, la inmigración china yera lo suficientemente común na ciudá como pa tener la so propia comunidá y llugares públicos. Sicasí, la inmigración significativa de chinos a Nueva York nun empezar hasta 1869 (anque los primeros chinos empezaron a llegar a América a partir de los años 1840), dómina na cual la construcción del primer ferrocarril transcontinental d'Estaos Xuníos foi rematada. El teatru chinu de la cai Pell tampoco foi termináu hasta los años 1890.[30]

The Old Brewery, l'atarraquitáu edificiu d'apartamentos qu'apaez na película en 1846 y 1862-63, foi en realidá baltáu en 1852.[31]

Estrenu[editar | editar la fonte]

Entamábase que la película fora estrenada'l 21 d'avientu de 2001, a tiempu pa los Premios Óscar d'esi añu, sicasí la producción pasar de llargu por cuenta de que Scorsese inda s'atopaba filmando.[13][17] Una meyora de venti minutos foi proyeutáu nel Festival de Cannes de 2002 nun eventu nel Palaciu de Festivales y Congresos con Scorsese, DiCaprio, Diaz y Weinstein ente los asistentes.[17]

Una vegada filmada, Harvey Weinstein quería que la película llegara a los cines el 25 d'avientu de 2002, pero un potencial conflictu con otra cinta protagonizada por Leonardo DiCaprio, Catch Me If You Can, producida por DreamWorks, obligar a mover l'estrenu a una fecha anterior. Dempués de negociaciones ente delles partes, incluyendo DiCaprio, Weinstein y Jeffrey Katzenberg de DreamWorks, la decisión tomóse considerando razones económiques: DiCaprio nun quería enfrentase al conflictu de promocionar dos estrenos engarraos; Katzenberg llogró convencer a Weinstein que la violencia y el conteníu adulto de Gangs of New York non necesariamente diba atraer a les families na Navidá. La mayor esmolición de tolos arreyaos yera maximizar los resultaos del día del estrenu, una parte importante de la economía de la industria del cine.[13]

Depués de trés años en producción, la película foi estrenada'l 20 d'avientu de 2002, un añu dempués de la fecha orixinal entamada.[17]

Ente que la película foi llanzada en DVD y Blu-ray, nun hai planes pa editar una versión del direutor. "Marty nun cree n'eso", dixo la montajista Thelma Schoonmaker. "Él cree n'amosar solo la película terminada".[16]

Recibimiento[editar | editar la fonte]

Taquilla[editar | editar la fonte]

Leonardo DiCaprio, Martin Scorsese y Cameron Diaz nel Festival de Cannes, 2002.

La película recaldó 77.812.000 dólares n'Estaos Xuníos y Canadá, 23.763.699 dólares en Xapón y 16.358.580 dólares nel Reinu Uníu. Los ingresos totales fueron de 193.772.504 dólares.[32]

Crítica[editar | editar la fonte]

Les crítiques del filme fueron mayoritariamente positives. El sitiu web Rotten Tomatoes arrexuntó un 75% de crítiques positives, basáu en 202 reseñes.[33] El sitiu Metacritic dio-y un puntaje de crítiques favorables de 72 sobre 100.[34]

El críticu Roger Ebert emponderó la película anque nun la calificó ente los meyores de Scorsese, ente que'l so compañeru de At the Movies Richard Roeper llamar "una obra maestra" y declarar una firme competidora pal Oscar a la meyor película.[35] Paul Clinton de la CNN llamar "una gran epopeya d'Estaos Xuníos".[36] En Variety, Todd McCarthy escribió que la cinta "quédase un pocu corta tocantes a películes grandioses, pero aun así ye impresionante y tan densamente trabayada que puxantemente te abre los güeyos y la mente con al respeutive de aspeutos de la historia d'Estaos Xuníos que nun fueron enseñaos". McCarthy resaltó l'atención meticulosa a los detalles históricos y al diseñu de producción.[37]

Premios[editar | editar la fonte]

La película recibió un total de diez nominaciones pa los premios pa la 75ª edición de los premios Óscar, incluyendo'l Óscar a la meyor película, anque nun llogró llevase nenguna estauína. Coles mesmes, la cinta foi incluyida n'ente los diez meyores películes del añu según National Board of Review. Tocantes a los Globu d'Oru, el filme recibió cinco nominaciones, de les cualos llogró'l premiu nes categoríes de meyor direutor (Scorsese) y meyor cantar orixinal ("The Hands That Built America"). Pela so parte, Daniel Day-Lewis recibió candidatures a numberosos premios y ganó los premios BAFTA y SAG como meyor actor.[38]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0217505/. Data de consulta: 26 mayu 2016.
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 2,10 2,11 2,12 2,13 2,14 URL de la referencia: http://www.filmaffinity.com/es/film478154.html. Data de consulta: 26 mayu 2016.
  3. URL de la referencia: http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=gangsofnewyork.htm.
  4. URL de la referencia: http://www.sfi.se/sv/svensk-filmdatabas/Item/?itemid=52272&type=MOVIE&iv=Basic.
  5. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 14 abril 2017.
  6. 6,00 6,01 6,02 6,03 6,04 6,05 6,06 6,07 6,08 6,09 6,10 6,11 6,12 6,13 6,14 6,15 6,16 6,17 6,18 6,19 6,20 6,21 6,22 Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  7. URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0217505/fullcredits. Data de consulta: 26 mayu 2016.
  8. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/106945. Data de consulta: 3 febreru 2023.
  9. URL de la referencia: https://jmkextern.bmb.gv.at/app/detail.aspx?FILID=15878.
  10. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.
  11. 11,0 11,1 11,2 11,3 11,4 11,5 11,6 11,7 11,8 Fergus M. Bordewich (Avientu de 2002). «Manhattan Mayhem». Smithsonian Magacín. Consultáu'l 24 de mayu de 2016.
  12. 12,0 12,1 «2 Hollywood Titans Brawl Over a Gang Epic». The New York Times. 7 d'abril de 2002. http://www.nytimes.com/2002/04/07/business/2-hollywood-titans-brawl-over-a-gang-epic.html. Consultáu'l 25 de mayu de 2016. 
  13. 13,0 13,1 13,2 13,3 13,4 Laura M. Holson, Miramax Blinks, and a Double DiCaprio Vanishes, The New York Times, October 11, 2002, Accessed July 15, 2010.
  14. «It's Harvey Weinstein's Turn to Gloat». The New York Times. 12 de febreru de 2003. http://www.nytimes.com/2003/02/12/movies/it-s-harvey-weinstein-s-turn-to-gloat.html. Consultáu'l 15 de xunetu de 2010. 
  15. «Miramax, Scorsese gang up». Variety. 15 de mayu de 2001. http://www.variety.com/article/VR1117867307.html. Consultáu'l 25 de mayu de 2016. 
  16. 16,0 16,1 16,2 Jeffrey Wells. «Hollywood Elsewhere: Gangs vs. Gangs». Archiváu dende l'orixinal, el 26 d'ochobre de 2007. Consultáu'l 20 d'avientu de 2010.
  17. 17,0 17,1 17,2 17,3 «Gangs of the Palais». Variety. 20 de mayu de 2002. http://www.variety.com/article/VR1117867307.html. Consultáu'l 15 de xunetu de 2010. 
  18. Gangs all here for Scorsese. 15 d'avientu de 2002. http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20021215/PEOPLE/212010305. Consultáu'l 6 de setiembre de 2010. 
  19. 19,0 19,1 19,2 History News Network Archiváu el 9 d'avientu de 2003 na Wayback Machine.
  20. Mixing Art and a Brutal History Archiváu el 17 d'agostu de 2007 na Wayback Machine.
  21. The New York Irish, Ronald H. Bayor and Timothy Meagher, eds. (Johns Hopkins University Press, 1996)
  22. "19th century AD." Adolescence, Summer, 1995 by Ruskin Teeter.
  23. Herbert Asbury website Archiváu el 16 d'abril de 2007 na Wayback Machine. Gangs of New York
  24. Herbert Asbury website Archiváu el 25 d'agostu de 2007 na Wayback Machine. Bill the Butcher
  25. Paul S. Boyer (1992). "Urban Masses and Moral Order in America, 1820-1920". Harvard University Press. ISBN 0674931106
  26. Gangs, Crime, Smut, Violence. The New York Times. 20 de setiembre de 1990.
  27. Virtual New York City, CUNY VNY: Riots
  28. Vincent DiGirolamo. "Such, Such Were the B'hoys", Radical History Review Vol. 90 (2004), pp. 123–41.
  29. Johnson, Michael."The New York Draft Riots". Reading the American Past, 2009 p. 295.
  30. Hamill, Pete. "Trampling city's history." New York Daily News. Consultáu'l 4 d'ochobre de 2009.
  31. R. K. Chin, "A Journey Through Chinatown."
  32. «Gangs of New York». Consultáu'l 25 de mayu de 2016.
  33. Gangs of New York – Rotten Tomatoes
  34. «Gangs of New York». metacritic.com (7 de febreru de 2003). Consultáu'l 10 de xunetu de 2011.
  35. Roger Ebert and Richard Roeper. «At the Movies: Gangs of New York». Consultáu'l 20 d'avientu de 2002. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  36. «Review: Epic 'Gangs' Oscar-worthy effort». CNN. 19 d'avientu de 2002. http://archives.cnn.com/2002/SHOWBIZ/Movies/12/19/sproject.ca02.gangs.review/index.html. Consultáu'l 19 d'avientu de 2002. 
  37. «Review: Gangs of New York Review». Variety. 5 d'avientu de 2002. http://www.variety.com/review/VE1117919499.html?categoryid=31&cs=1. Consultáu'l 5 d'avientu de 2002. 
  38. 38,0 38,1 Awards. IMDb. https://www.imdb.com/title/tt0217505/awards?ref_=tt_awd. Consultáu'l 29 de mayu de 2016. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]