Gaetano Vestris

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Gaetano VestrisPicto infobox character.png
Thomas Gainsborough - Gaëtan Vestris.jpg
Vida
Nacimientu Florencia18  d'abril de 1729
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Fallecimientu París1808
Sepultura Cementerio de Montmartre Traducir
Familia
Casáu/ada con ‎Rose Vestris‎
Hermanos/es
Alumnu/a de Louis Dupré
Profesor/a de Auguste Vestris
Oficiu
Oficiu baillarín de balé, coreógrafu y maestru de balé
Llugares de trabayu Viena
Cambiar los datos en Wikidata

Gaetano Apolline Baldassarre Vestris (1729-1808), foi un baillarín de ballet francés que nació en Florencia, que fixo'l so debú na ópera en 1749.

Fíu d'una familia teatral italiana, estudió danza con Louis Dupré na Real Academia de París, pa xunise más tarde a la Ópera de París, onde trabayu como maestru de baille de Lluis XVI. Vestris foi'l primer baillarín que se quitar la mázcara p'actuar, usando la so cara como mimu.

En 1751, el so ésitu y vanidá crecieren hasta tal puntu que s'afirmaba que dicía: "hai trés grandes homes n'Europa: el rei de Prusia, Voltaire y yo". Foi un escelente mimu y baillarín. De 1770 a 1776 foi un maestru y compositor de ballets, retirándose con una pensión en favor de Jean Georges Noverre.

Vestris casóse con una baillarina d'orixe alemán, Anna Heinel (1753-1808), que tuvo un gran ésitu na ópera. Vestris remaneció n'escena con setenta y un años con motivu del debú del so nietu.

Gaetano tuvo dellos fíos que tamién se convirtieron en baillarinos. Marie Auguste Vestris Allard, que fixo'l so debú a los dolce años cola Ópera de París. El nietu, Armand Auguste Vestris, que tuvo'l mesmu oficiu, debutó na ópera en 1800, pero dexó París pa colar a Italia y nunca remaneció en Francia. L'hermanu de Gaetano, Angiolo Vestris (1730-1809), casóse con Marie Rose Gourgaud, la hermana del actor Jean-Henry Gourgaud. La so hermana Teresa foi más conocida polos sos amantes que pol so baille.

Referencies[editar | editar la fonte]



Gaetano Vestris