Güevos encapotaos

De Wikipedia
Güevos encapotaos
Nome Güevos encapotaos
Detalles
Más información
[editar datos en Wikidata]
Bandera de los carlistes

Los güevos carlistes (denominaos tamién güevos a la carlista y tamién güevos a la navarra dacuando como güevos encapotados[1]) ye una preparación de güevos fritos que s'anubren d'un mueyu bexamel y empanense, de forma similar a una croqueta, pa ser vueltos tostar hasta doralos. Esta preparación ye orixinaria de la cocina navarra.[2]

Historia[editar | editar la fonte]

La primer referencia escrita d'esta preparación atopase nel Almanaque de Conferencies Culinaries de 1874 d'una carta empobinada a Ángel Muro procedente del periodista de Blanco y Negru Andrés Miralles. Según autores el nome puede debese a los colores de la bandera carlista. Ye posible qu'esistieren antes d'esta fecha y la denominación «güevos con capota», faciendo alusión al recubrimientu de la segunda fritura como una capota o cubierta.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Esta preparación consiste nuna doble fritura de güevos, na primera consíguese un simple güevu estrelláu llixeramente crudu, lo suficiente por que cuaye la yema nel aceite ferviendo. Ye habitual faelo nuna especie de presilla (o molde) en ficies de que quede redondu. Tres el so primera fritura estremar nun papel secante en ficies de que pierdan l'aceite de la so superficie. Cuando s'esfrecieron anubrir d'un mueyu (ye habitual una beschamel llixeramente caliente) por que pueda empanarse y dar en una segunda fritura n'aceite ferviendo hasta que llogren dorase. Les recetes que menten a los güevos como encapotados describen al mueyu de la segunda fritura como «mueyu de encapotar» (pasta de tostar ).[1] Pueden presentase solos o nun mueyu de tomate. Sábese que tán bien ellaboraos si queden con forma de croqueta y al rompese sale esparnada la yema.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Emilia Pardo Bazán, (1926), La cocina española moderna, entrada: Huevos encapotados
  2. Ángel Muro, (1874), Almanaque de Conferencias Culinarias, Madrid, Carta de Andrés Mirralles.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

  • Tortas de chanchigorri
  • Soldaos de Pavia