Fundación Padre Vinjoy

De Wikipedia
Fundación Padre Vinjoy
fundación (es) Traducir
Direición España
Historia
Fundación1876
Fundador Domingo Fernández Vinjoy
Cambiar los datos en Wikidata

La Fundación Padre Vinjoy de la Sagrada Familia ye una organización d'Asturies creada en 1876 por Domingo Fernández Vinjoy y constituyida como fundación en 1923. Les actuales instalaciones actuales de la fundación, allugaes na falda del Monte Naranco, fueron inauguraes el 4 d'ochobre de 2000[1] y compónense de 16.500 metros cuadraos nos que s'atopen los sos cinco edificios. Dende setiembre de 1997 el so direutor xerente ye Adolfo Rivas Fernández.

Foi nes sos anteriores dómines Asilu de Güérfanos, el Colexu de Sordos y el Centru de Recursos d'Intervención Integral de la Sordera. Anguaño la so actividá enceta amás de l'atención integral a la sordera y la comunicación, la intervención socioeducativa con persones con discapacidá intelectual, psicosocial o problemática de salú mental, y l'intervención socioeducativa avanzada con menores y nueves en situación de riesgu o conflictu social, amás del desenvolvimientu comuñal, orientación ya insertamientu llaboral y de la propuesta d'alternatives socioeducativas y de tresformación social.

Anguaño la Fundación articula la so actividá en tres llinies d'intervención y diez Centro ya Institutos que, de la mesma, se estructuran en programes y centros dependientes, variando'l so númberu y actividá en función de les necesidaes.

El so órganu máximu de gobiernu, el Patronatu, atópase representáu pol Gobiernu del Principáu d'Asturies, la Xunta Xeneral del Principáu y l'Arzobispáu d'Uviéu.

Historia[editar | editar la fonte]

Podemos asitiar los antecedentes de la hestoria de la Fundación Vinjoy[2] nel añu 1876 cuando Domingo Fernández Vinjoy empieza a realizar llabores d'ayuda al coleutivu de güérfanos/as y desvalíos/as, por aciu la solicitú de llimosna y la recoyida d'estos as neños/as na so propia casa.

En 1906 llógrase la institucionalización del proyeutu por aciu la construcción d'un edificiu na avenida del Cristu de les Cadenes (Uviéu), cola aportación del dineru sobrante na equipación del Batallón Principáu de Voluntarios que fuera recaldáu pola Xunta del Principáu pa la defensa de Cuba. El 14 de xunetu de 1923 constitúyese llegalmente la Fundación como institución benéfica.[3] Tres la Guerra Civil Española y la destrucción del edificiu los as neños/as pasaron a integrase na Residencia Provincial de Neños.

En marzu de 1959 modificáronse los sos Estatutos, pasando a ser los sos oxetivos la enseñanza de neños/as sordomudos/as y ciegos/as, abriendo en 1962 la Escuela de Sordomudos o Centru d'Audición y Llinguaxe.

A partir de 1982, añu de la Llei d'Integración, que va tender a escolarizar a los as alumnos/as con dalgún defectu dientro de la escuela ordinaria, el númberu d'alumnos/as mengua drásticamente. El cursu 1992/93, ante'l mala traza de les instalaciones, ye'l postreru celebráu nel edificiu históricu.

Nel añu 1997 empieza una nueva dómina de la Fundación, empecipiándose un proyeutu d'intervención integral de la sordera que va convertir a la Fundación en referente nacional nesti ámbitu.

Nel añu 2000 inaugúrase'l nuevu complexu de la Fundación, unu de los equipamientos afechos más importantes del Estáu. Unu de los centros de referencia de la Fundación, l'Institutu Cimeru de la Llingua de Signos, naz cola misión de desenvolver esta llingua na nuesa comunidá, d'estendela y de formar afechiscamente a profesionales, tanto intérpretes oficiales (titulaos y especializaos) como otros profesionales venceyaos a les persones sordes. El Ciclu Formativu de Grau Cimeru d'Interpretación de la Llingua de Signos y Guíes de persones sordociegas empecipióse en setiembre de 2001. Pela so parte, la Escuela Nacional de Audioprótesis empieza la so actividá en 2003, sofitada por toles entidaes d'ámbitu estatal venceyaes a la audioprótesis, llogopedia y otorrinolaringoloxía, pretendiendo ser una respuesta calidable a una necesidá.

En marzu de 2005 modifíquense los Estatutos, afaciéndolos a la nueva realidá ya incluyendo nel patronatu a un Direutor Xeneral de la Conseyería de Salú y Servicios Sanitarios, completando, con esta incorporación, la presencia nel órganu de gobiernu de la Fundación de los trés conseyeríes venceyaes a l'actividá de la mesma: Salú y Servicios Sanitarios, Educación y Ciencia y Vivienda y Bienestar Social.

En xunetu de 2006 queda definida una nueva llinia de trabayu: persones en situación de grave conflictu personal y social (trestornos de comportamientu, conducta). A lo último, en marzu de 2007, apruébase'l desenvolvimientu d'esti nuevu Proyeutu Xeneral d'Intervención, qu'inclúi los dos nueves llinies, y encárgase al direutor xerente de la entidá que lidere operativamente tamién esta nueva dómina.

En 2007 constitúyese'l Centru de Recursos pa la Intervención Socioeducativa, a partir de la Escuela d'Animación Especializada, dedicada principalmente a formación del voluntariáu, completándose la so actividá colos Programes de Formación n'Intervención Socioeducativa y Consultoría, Asistencia Téunica y Acompañamientu a Proyeutos. El Centru d'Intervención Socioeducativa con Menores, empieza la so actividá n'ochobre de 2006, col Programa Trampolín (unidaes combinaes p'alumnos de secundaria con graves trestornos de comportamientu, dependiente de la Conseyería d'Educación y Ciencia), que tien vocación de ser modelu y referencia de respuesta orixinal y eficaz pa un coleutivu de menores que quedaba escluyíu “de fechu” del sistema educativu, amosando, a día de güei, unes resultaos sorprendentes y esperanzadores. Amás, esti Centru cunta col Programa Ponte (mediación socioeducativa y acompañamientu a menores en situación de riesgu social o conflictu social), funcionando dende'l segundu semestre de 2009 y el Programa de Formación Ocupacional, PCPIs y Sofitu Formativu, empezando'l primera PCPI d'esta llinia en setiembre de 2013.

Reconocencies[editar | editar la fonte]

Ente les reconocencies recibíes pola xera realizada pola Fundación Vinjoy atópense la Cruz d'Oru de la Orde Civil de la Solidaridá Social,[4] que foi apurrida na Zarzuela en 2005,[5] y la Medaya d'Asturies,[6] apurrida nel actu institucional del Día d'Asturies n'Uviéu.[7]

Actividá Actual[editar | editar la fonte]

Na actualidá los trés llinies que vertebren l'actividá de la Fundación y qu'arrexunten los diez Centros ya Institutos nos que s'articula son:

  • Llinia d'Intervención Integral cola Sordera y Comunicación.
  • Llinia d'Intervención Socioeducativa con Persones con Discapacidá Intelectual, Psicosocial o Problematica de Salú Mental .
  • Llinia d'Intervención Socioeducativa Avanzada con Menores y Nueves en situación de Riesgu o Conflictu Social.

Los diez Centros ya Institutos de la mesma estrémense en centros dependientes y programes en desenvolvimientu, nun intentu d'ordenar operativamente un Proyeutu Xeneral d'Intervención que, per una parte, básase nel pensamientu estratéxicu de tresformamientu de la realidá y, por otra, trata de dar una respuesta socioeducativa eficaz y calidable a la situación y necesidaes actuales.

Los diez Centros ya Institutos nos que s'estructura la Fundación son:

  • Institutu d'Atención Temprana y Siguimientu (IATYS)[8]
  • Centru de Recursos Sociales y Educativos[9]
  • Institutu Cimeru de la Llingua de Signos[10] y Mediación Comunicativa[11]
  • Escuela Nacional de Audiología Protésica[12]
  • Centru de Sofitu a la Integración Vinjoy (CAI Vinjoy)[13]
  • Centru de Normalización al traviés del Arte[ensin referencies]
  • Centru d'Intervención Socioeducativa con Menores y Moces[ensin referencies]
  • Centru de Recursos pa la Intervención Socioeducativa[ensin referencies]
  • Centro de Desarrollu Comuñal.
  • Institutu d'Alternatives Socioeducativas[ensin referencies]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. La nueva era de la Fundación Vinjoy.. La Nueva España.. 4 d'ochobre de 2000. 
  2. España, La Nueva. «Fundación Vinjoy, pola dignidá humana - La Nueva España - Diariu Independiente d'Asturies». Consultáu'l 26 de xunetu de 2017.
  3. España, La Nueva. El legáu del padre Domingo Vinjoy. https://www.lne.es/oviedo/2013/06/22/mandáu-padre-domingu-vinjoy/1431750.html. Consultáu'l 26 de xunetu de 2017. 
  4. «ORDE TAS/677/2005, de 28 de febreru, pola que se concede la Cruz d'Oru de la Orde Civil de la Solidaridá Social a la Fundación Padre Vinjoy.». https://www.boe.es/boe/dias/2005/03/18/pdfs/A09622-09622.pdf. 18 de marzu de 2005. https://www.boe.es/boe/dias/2005/03/18/pdfs/A09622-09622.pdf. 
  5. La Reina apurre na Zarzuela la Cruz d'Oru de la Solidaridá Social a la Fundación Vinjoy.. El Comercio. 25 de mayu de 2005.  p. 9. 
  6. «BOLETÍN OFICIAL DEL PRINCIPÁU D'ASTURIES». https://see.asturias.es/bopa/2013/08/08/2013-15267.pdf. 8 d'agostu de 2013. https://see.asturias.es/bopa/2013/08/08/2013-15267.pdf. 
  7. Coraxe contra la resignación y la crisis.. La Nueva España. 7 de setiembre de 2013.  p. Pág. 21-23. 
  8. Vinjoy, el futuru de los sordos.. La Nueva España. 15 d'avientu de 2002.  p. 50-51. 
  9. Signo acertaos na Universidá. La Nueva España. 14 d'avientu de 2013.  p. 31. 
  10. Un bon signu d'educación. 18 de mayu de 2010.  p. 64. 
  11. Mediador comunicativu, un oficiu de futuru. La Nueva España. 12 de xunu de 2015.  p. 44. 
  12. Nueva escuela de audioprotesistas n'Asturies. Revista ANA: Asociación Nacional de Audioprotesistas. Nº67. Avientu de 2003.  p. 10-13. 
  13. Arte ensin barreres na Xunta Xeneral. La Nueva España. 19 d'agostu de 2014.  p. 6. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]