Fujian Tulou

De Wikipedia
Fujian Tulou
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Zhencheng lou.
Llugar  China
Criterios Cultural: iii, iv, v
Referencia 1113
Inscripción 2008 (XXXII Sesión)
Área Asia y Oceanía
Cambiar los datos en Wikidata
Chengqilou.

Fujian Tulou (chinu: 福建土楼chinu tradicional: 福建土樓, pinyin: Fújiàn Tǔlóu) ye una construcción de tapial china única de los hakka y otros pueblos nes rexones montascoses del suroeste de rexón de Fujian, China. Tán construyíes na so mayor parte ente los sieglos XII y XX.[1] Un «tulou» ye de normal una cortil zarrada, rectangular o circular na so configuración con una paré de tierra bien gruesa (hasta 6 pies) que soporta'l pesu y estructures de madera, de trés a cinco pisos d'altu, qu'alluga hasta 80 families. Estos edificios de tierra tienen de normal un solu accesu, guardáu per puertes de madera de 4-5 pulgaes de grosez reforzaos con un pulgu esterior d'una llámina de fierro. El nivel cimeru d'estos edificios de tierra tienen furacos de cañones pa la defensa contra los bandíos.

Esti llugar Patrimoniu de la Humanidá dende 2008 inclúi 46 llugares, ente ellos el grupu de tulous de Chuxi, Tianluokeng, Hekeng, Gaobei, Dadi, Hongkeng, y los lou de Yangxian, Huiyuan, Zhengfu y Hegui. Según la Unesco son «exemplos escepcionales d'una traducción constructiva y funcionalidad ejemplificando un tipu particular de residencia comunal y organización defensiva y, en términos de la so rellación harmoniosa cola so redolada».[1]

Terminoloxía[editar | editar la fonte]

Nos ochenta, Fujian Tulou recibió diverses denominaciones como «Hakka tulou», «viviendes de tierra», «cases-fuertes redondes» o a cencielles «tulou». Dende los noventa, los estudiosos de l'arquiteutura china usaron primordialmente el términu Fujian Tulou. Ye incorreutu asumir que tolos residentes del tulou yeren xentes hakka, por cuenta de que tamién hai una serie de pueblos meridionales de Fujian que viven en tulous. Fujian Tulou ye'l nome oficial adoptáu pola Unesco.

Parte de los tulou hakka pertenecen a la categoría de Fujian Tulou. Tolos Fujian Tulou meridionales pertenecen a la categoría Fujian Tulou, pero nun pertenecen a los «Hakka tulou».

Amás, «Fujian Tulou» nun ye un sinónimu de «tulou», sinón más bien un subgrupu especial d'estos postreros. Hai más de 20.000 tulous en Fujian, ente qu'hai namái trés mil «Fujian Tulou».

Los tulous de Fujian defínense como: «Un gran edificiu de dellos pisos nos montes de la rexón montascosa del sureste de Fujian por qu'habiten y deféndanse grandes comunidaes, construyíes con estructures de madera y parés de tapial».[2]

Hai alredor de 3.000 tulous de Fujian allugaos na rexón suroccidental de la provincia de Fujian, na so mayor parte nes rexones montascoses del condáu de Yongding de la ciudá de Longyan y el condáu Nanjing de la ciudá de Zhangzhou.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Fujian Tulou. UNESCO World Heritage Centre
  2. Huang Han-ming, Fujian Tulou, chapter 3, Definition of Fujian Tulou Concept

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]