Fuesa d'Hikurangi

Coordenaes: 39°44′S 178°38′E / 39.74°S 178.64°E / -39.74; 178.64
De Wikipedia
Fuesa d'Hikurangi
Situación
Tipu fuexa oceánica
Coordenaes 39°44′S 178°38′E / 39.74°S 178.64°E / -39.74; 178.64
Fuesa d'Hikurangi alcuéntrase en Nueva Zelanda
Fuesa d'Hikurangi
Fuesa d'Hikurangi
Fuesa d'Hikurangi (Nueva Zelanda)
Datos
Cambiar los datos en Wikidata
Mapa de Nueva Zelanda.

La fuesa d'Hikurangi ye una fuesa llineal nel océanu Pacíficu cerca de la mariña este de la islla Norte de Nueva Zelanda, ente l'estremu sur del estrechu de Cook y l'elevación de Chatham. Anque ye muncho menos fondu, ye la continuación sur de la fuesa de Kermadec y forma parte de la Zona de Subducción de Kermadec-Tonga.

Representa la parte de la zona de subducción onde'l gruesu pandu de Hikurangi se subduce so la corteza continental de la placa Indoaustraliana.

Pol contrariu, les fueses de Kermadec y Tonga representen partes de la zona de subducción onde la corteza oceánica de la placa del Pacíficu s'esta subduciendo per debaxo de la corteza oceánica de la placa Indoaustraliana.

Magar que ye menos fonda que les fueses al norte d'ella, la fuesa de Hikurangi algama fondures de 3.000 metros a una distancia d'hasta tan solo 80 kilómetros de la mariña. La so máxima fondura ye de 3.750 metros.[1]

Nel extremo sur de la fosa, cerca de la marina de Marlborough, Nueva Zelanda, el lecho marinu elevase estrepitosamente, y debido a los constantes vientos y marees de esta zona, muchas especies de aguas profundes pueden alcontrase cerca de la costa. Esta fuente de alimentos atrae ballenas, por las cuales es famoso el pueblo de Kaikoura.

La llende de la placa sigue hasta tierra firme a lo llargo de la falla de Hope. Ellí, les plaques xúntense en forma muncho más oblicua, exhibiendo transpresión en llugar de subducción.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]