Fuercies Armaes Soviétiques

De Wikipedia
Fuercies Armaes Soviétiques
Вооружённые Силы Союза Советских Социалистических Республик
Vooruzhónnyye Sily SSSR
Fundada 15 de xineru de 1918
Disuelta 25 d'avientu de 1991
Cuerpos Red Army flag Exércitu Soviéticu
Flag of the Soviet Air Force Fuercia Aérea Soviética
Naval Ensign of the Soviet Union Armada Soviética
Voyská PVO
Tropes de misiles estratéxicos
Base Bandera de la Xunión Soviética Moscú; Xunión Soviética
Gastos
% PIB 8.4%

Les Fuercies Armaes soviétiques , tamién llamaes el Fuercies Armaes de la Unión de Repúbliques Socialistes Soviétiques o Fuercies Armaes de la Xunión Soviética (en rusu: Вооружённые Силы Союза Советских Социалистических Республик Vooruzhónnyie Sily Soyuza Sovétskij Sotsialistícheskij Respúblik, Вооружённые Силы Советского Союза) referir a les fuercies armaes de la República Socialista Federativa Soviética de Rusia (1917-1922), y la Xunión Soviética (1922-1991) dende los sos entamos nes remortines de la Guerra civil rusa a la so disolución n'avientu de 1991.

Acordies cola llei del serviciu militar de tola Unión, dictada en setiembre de 1925, les Fuercies Armaes soviétiques constaben de cinco componentes: El Exércitu Soviéticu, la Fuercia Aérea Soviética, l'Armada , la Direición Política del Exércitu coloráu (ru:Политическое управление Красной армии), y les Tropes del Ministeriu del Interior (ru:Внутренние войска МВД СССР). Dempués de la Segunda Guerra Mundial añadiéronse los siguientes cuerpos armaos: les Tropes de misiles estratéxicos (1959), les Fuercies de defensa antiaérea (1948) y les Tropes de Proteición Civil (1970).

Historia[editar | editar la fonte]

Oríxenes[editar | editar la fonte]

esquierda

El Exércitu Coloráu foi'l primeru que se creó.

El Conseyu de Comisarios del Pueblu entamó al Exércitu Coloráu al traviés d'un decretu'l 15 de xineru de 1918 (según el calendariu Xulianu; 28 de xineru de 1918) sobre la base de la Guardia Colorada yá esistente. El 23 de febreru de 1918; empecipia un reclutamiento masivu na ciudá de Petrográu y Moscú y produzse el primer actu de guerra, contra les tropes imperiales alemanes, por eso'l 23 de febreru ye decretáu como'l Día del Exércitu soviéticu. Anguaño inda se celebra en Rusia como'l Día de los defensores de la patria.

El títulu del creador del Exércitu Coloráu foi confiada a León Trotsky, Comisariu del Pueblu pa la Guerra 1918-1924. De primeres de la so esistencia, l'Exércitu Coloráu yera un cuerpu voluntariu ensin graos o insinies, los oficiales fueron escoyíos de manera democrática, esto hasta qu'un decretu'l 18 de mayu de 1918, qu'impunxo'l serviciu militar obligatoriu pa los homes de 18 a 40 años.

Guerra Civil[editar | editar la fonte]

Guerra polacu-soviética[editar | editar la fonte]

La guerra polacu-soviética representó la primer campaña estranxera del Exércitu Coloráu. La contraofensiva soviética que siguió a la invasión polaca d'Ucraína en 1920 tuvo ésitu primeru, pero les fuercies polacu detuviéronlo na desastrosa Batalla de Varsovia (en 1920).

Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

La Campaña de Polonia[editar | editar la fonte]

Articulo principal; Invasión soviética de Polonia de 1939.

El 17 de setiembre de 1939 l'exércitu coloráu coló coles sos tropes nos territorios del este de Polonia (agora parte de Belarús y d'Ucraína), usando la sida oficial de venir n'ayuda de los ucraínos y de los bielorrusos amenaciaos per Alemaña; l'exercito atacó Polonia'l 1 de setiembre de 1939. La invasión soviética abrió un segundu frente pa los polacos y obligar a abandonar los planes de defensa na zona de cabeza de ponte rumana, acelerando asina la derrota polaca. La meyora soviética y alemán detúvose sópito na llinia Curzon.

Desfile de la victoria.

El Pactu Ribbentrop-Mólotov, qu'incluyera un protocolu secretu que delimitaba les zones d'influencia de cada nación, sentó les bases pa la partición de Polonia ente Alemaña y la URSS. El territoriu anexáu pasó a formar parte de les repúbliques socialistes soviétiques d'Ucraína y de Bielorrusia.

A pesar de que les barreres d'agua dixebraben la mayoría de les zones de control o influencia, les tropes soviétiques y alemanes axuntar en delles ocasiones. L'acontecimientu más notable d'esti tipu asocedió en Brest-Litovsk el 22 de setiembre de 1939. El 19er Cuerpu Panzer alemán sol mandu de Heinz Guderian ocupara Brest-Litovsk, que taba dientro de la zona d'interés soviética. La 29a Brigada de Tanques soviéticos sol mandu de Semión Krivoshéin averar a Brest-Litovsk, los comandantes axustaron que les tropes alemanes retiraríense y les tropes soviétiques entraríen na ciudá saludándose, sicasí, les partes tendríen un alcuentru más dañosu cerca de Lviv, cuando'l 137er Gebirgsjägerregimenter alemán (reximientu d'infantería de monte) atacó a un destacamentu de reconocencia de la 24a Brigada soviética del tanque; Dempués de delles baxes en dambos bandos, les partes volver a les negociaciones, como resultáu de lo cual les tropes alemanes abandonaron la zona, y les tropes del Exércitu Coloráu entraron en Lviv el 22 de setiembre.

Según los soviéticos; les baxes y les perdes del combate empobináu pol coronel-xeneral Semión Krivoshéin yeren de 466.516 homes. Les tropes del Exércitu Coloráu enfrentar a poca resistencia, principalmente debíu al enmarañamiento de la mayoría de les fuercies polaques na llucha contra los alemanes a lo llargo de la frontera occidental, pero en parte por cuenta de una orde oficial del Comandu Supremu polacu de nun Participar en combate coles tropes soviétiques, y tamién en parte porque munchos ciudadanos polacos na rexón de Kresy - ucraínos y bielorrusos - víen a les tropes avanzando como llibertadores. La organización de los nacionalistes ucraínos llevantar contra los polacos, y los partidarios comunistes entamaron revueltes locales en Skidel, robando y asesinando a polacos. Sicasí, l'Exércitu Coloráu sufrió perdes de 1.475 muertos y dellos sumíos, y resultaron 2.383 homes mancaos. Les perdes de les tropes polaques envalorar en 6.000-7.000; L'Exércitu Coloráu informó qu'había "desarmáu" a 452.536 homes, Pero esta cifra probablemente incluyó un gran númberu de non reclutados como soldaos regulares del Exércitu polacu. La enciclopedia polaca de PWN da'l númberu d'aproximao 240.000 prisioneros tomaos pol exércitu coloráu.[1]

Les campañes finlandeses[editar | editar la fonte]

La infantería soviética crucia'l Rajajoki (ríu fronterizu) nel ismu de Carelia el 30 de payares de 1939.

La guerra d'iviernu (en rusu: Советско-финская война) empezó cuando la Xunión Soviética atacó Finlandia el 30 de payares de 1939, tres meses dempués de la invasión de la Xunión Soviética en Polonia; Alemaña yá diera por empecipiada la Segunda Guerra Mundial. Por cuenta de que l'ataque foi xulgáu illegal, la Xunión Soviética foi espulsada de la Sociedá de Naciones el 14 d'avientu.[2]

La Guerra de la Continuación (25 de xunu de 1941 - 19 de setiembre de 1944) foi la segunda de los dos guerres que se llibraron ente Finlandia y la Xunión Soviética mientres la Segunda Guerra Mundial. Nel momentu que los finlandeses utilizaron el nome pa esclariar la so rellación percibida cola guerra d'iviernu precedente del 30 de payares de 1939 al 13 de marzu de 1940, la primera de dos guerres lluchó ente Finlandia y la Xunión Soviética mientres la Segunda Guerra Mundial. La Xunión Soviética, sicasí, percibió la guerra a cencielles como unu de los frentes de la guerra xermanu-soviética contra l'Alemaña nazi y los sos aliaos. De la mesma, Alemaña vio les sos propies operaciones na rexón como parte de los sos esfuercios xenerales de guerra de la Segunda Guerra Mundial. Finlandia foi un batallosu con Alemaña contra la Xunión Soviética en llugar d'un aliáu mientres la Guerra de Continuación.

Operación Barbarossa[editar | editar la fonte]

Articulo principal; Operación Barbarossa.

Tanto Stalin como Hitler yeren conscientes que, pese al Pactu de non agresión xermanu-soviéticu robláu n'agostu de 1939, l'enfrentamientu ente dambes naciones yera inevitable. Stalin pensaba qu'Hitler nun atacaría a la URSS hasta que nun conquistara Francia y Gran Bretaña. La rápida derrota francesa fizo que Stalin unviara a Mólotov a Berlín pa entamar más negociaciones y tratar d'evitar l'ataque alemán. Sicasí, Hitler decidiera yá la invasión, que, nun principiu, entamóse empecipiar el 15 de mayu de 1941. Stalin recibió información de los planes alemanes por diversu fontes. Espíes soviéticos (la célebre rede d'espíes conocida como la "Orquesta Colorada") y el mesmu Churchill sollertáron-y de la inminente invasión. Stalin, nun actu de gran babayada, pensó que'l líder británicu trataba d'enfrenta-y con Hitler y nun atendió a los múltiples requerimientos de preparara pal ataque. Namái reaccionó cuando'l 21 de xunu de 1941 les tropes alemanes travesaron la frontera soviética. Esi día, tres millones d'homes y 3400 tanques avanzaron entamaos en tres ejército: el grupu norte escontra Leningráu, el central escontra Moscú, el sur escontra Ucraína. Los ésitos alemanes fueron acandilantes llegando na seronda pela rodiada de Leningráu y Moscú. Les tropes soviétiques adoptaren na so retirada la táctica de "tierra quemada" nun había que dexar nada que pudiera ser utilizáu pol invasor. Sicasí, los alemanes fracasaron nel so intentu de conquistar un Moscú del que se sacuparen más de dos millones de civiles. El contraataque soviéticu refugó y fixo recular a les tropes alemanes. Per primer vegada, la guerra rescamplu fracasara. La victoriosa defensa de Moscú dio moral a les tropes soviétiques y a tolos que lluchaben contra Hitler. Les táctiques de guerra fueron dende un principiu brutales. La criminal represión nazi fomentó la resistencia a estazón del pueblu y l'exércitu soviéticu. Per otru llau, la execución sumaria del xeneral soviéticu Dmitri Pávlov y dos de los sos collaboradores por dexar la ocupación de Minsk en seis díes, fixo ver a los oficiales soviéticos que yera meyor lluchar hasta la muerte que rindise.[3]

La campaña de Manchuria[editar | editar la fonte]

Dempués del fin de la guerra n'Europa, el 9 d'agostu de 1945, l'Exércitu Coloráu atacó a Xapón y Manchukuo (l'estáu títere xaponés de Manchuria), y en combinación coles fuercies comunistes mongoles y chines rápido superó en númberu al exércitu Kwantung. Les fuercies soviétiques tamién atacaron en Sakhalin, nes islles Kuriles y nel norte de Corea. Xapón rindióse incondicionalmente el 2 de setiembre de 1945.[4]

Armamentu[editar | editar la fonte]

La Xunión Soviética estableció una industria d'armes autóctona como parte del programa de industrialización de Stalin nos años 20 y 30. El rifle Mosin-Nagant, de cinco cartucho, caltúvose como arma de fueu principal del Exércitu Coloráu mientres la Segunda Guerra Mundial. Más de 17 millones de fusiles Mosin-Nagant modelu 91/30 fueron fabricaos de 1930 a 1945 por dellos arsenales soviéticos; permaneció na producción hasta 1948, cuando foi substituido pol rifle semiautomático de SKS.

Rifle d'asaltu AK-47.

El Exércitu Coloráu sufrió una escasez d'ametralladores fayadices y armes de fueu semiautomátiques mientres la Segunda Guerra Mundial. El modelu Tokarev SVT Modelu 38 y el modelu 40 semiautomáticos compartieron el mesmu cartuchu de 7,62 × 54 mm usáu polos Mosin-Nagants. La esperimentación soviética con armes pequeñes empezó mientres la Segunda Guerra Mundial. En 1945 el Exércitu Coloráu adoptó la Simonov SKS, una carabina semiautomática de 7.62 × 39mm. En 1949 empecipióse la producción del rifle d'asaltu Kalashnikov AK-47 de 7,62 × 39 mm: los planificadores previeron que les tropes utilizar conxuntamente col SKS, pero llueu reemplazó'l SKS por completu. En 1978, el rifle d'asaltu AK-74 de 5.45 × 39mm reemplazó al AK-47: utilizó alredor del 51% de les pieces del AK-47. Los diseñadores armaron la nueva arma como una contrapartida al cartuchu estauxunidense 5.56 × 45m m usáu nel rifle d'asaltu M-16, y l'exércitu rusu sigui usándolo güei.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Encyklopedia PWN» (9 de mayu de 2006). Archiváu dende l'orixinal, el 9 de mayu de 2006. Consultáu'l 5 de marzu de 2017.
  2. «Guerra d'Iviernu» (en castellanu). Wikipedia, la enciclopedia llibre. 23 de febreru de 2017. https://es.wikipedia.org/w/index.php?title=Guerra_de_Iviernu&oldid=97107849. Consultáu'l 5 de marzu de 2017. 
  3. «Operación Barbarossa». Consultáu'l 5 de marzu de 2017.
  4. «Batalla de Manchuria» (en castellanu). Wikipedia, la enciclopedia llibre. 3 de marzu de 2017. https://es.wikipedia.org/w/index.php?title=Batalla_de_Manchuria&oldid=97303951. Consultáu'l 5 de marzu de 2017.