Fuercies Armaes de Francia

De Wikipedia
(Redirixío dende Fuercies Armaes Franceses)
Fuercies Armaes de Francia
Forces armées françaises
Cuerpos  Exércitu de tierra
 Marina Nacional
 Fuercies Aérees
 Xendarmería Nacional
Guardia Nacional
Gastos
% PIB 2.6% (2005)

Les Fuercies Armaes de Francia (en francés: Forces armées françaises) entienden l'Exércitu de tierra, la Marina Nacional, les Fuercies Aérees y la Xendarmería Nacional de Francia. El Presidente de la República ye'l Comandante en Xefe de tolos exércitos, col títulu de "chef des armées", ye tamién l'autoridá suprema n'asuntos militares y l'únicu oficial que puede ordenar un ataque nuclear. L'exércitu francés tien, como dalgunos de los sos principales oxetivos, la defensa del territoriu nacional, la proteición de los intereses franceses nel estranxeru, y el caltenimientu de la estabilidá mundial.

Con una fuercia personal de 779.450 persones en 2006 (259.050 fuercia regular,[1] 419.000 de reserva regular,[2] y 101.400 de fuercies de Xendarmería),[3] les fuercies armaes franceses constitúin l'exércitu más grande de la Xunión Europea y el 13º mayor de tol mundu por númberu de tropes. Les Fuercies Armaes de Francia tienen amás el 3º gastu militar más eleváu del mundu,[4] según la 3ª fuercia nuclear militar más grande del mundu, namái por detrás d'Estaos Xuníos y Rusia.

Principios[editar | editar la fonte]

La doctrina militar francesa basar nos conceutos de la independencia nacional, la disuasión nuclear y l'autosuficiencia militar. Francia ye miembru fundador de la OTAN, y trabayó viviegamente colos sos aliaos p'afaer la organización a la posguerra fría. N'avientu de 1995, Francia anunció qu'aumentaría la so participación na ala militar de la OTAN, incluyíu'l Comité Militar (del cual retiróse en 1966), anque siguía participando dafechu nos conseyos políticos de la Organización). Francia sigue siendo un firme partidariu de la Organización pa la Seguridá y la Cooperación n'Europa y otros esfuercios de cooperación. París foi sede del cume OTAN-Rusia en mayu de 1997, na cual producióse la firma de l'Acta fundacional sobre rellaciones mutues, cooperación y seguridá.

Fora de la OTAN, Francia participó viviegamente y en gran midida tantu en coaliciones y misiones de caltenimientu de la paz unillateral n'África, Oriente Mediu y los Balcanes, con frecuencia teniendo un papel preponderante nestes operaciones. Francia entamó una reestructuración importante pa desenvolver un exércitu profesional que va ser más pequeñu, de más rápido esplegue, y meyor afechu pa les operaciones fora de la Francia continental. Los elementos clave de la reestructuración inclúin: amenorgamientu de personal, bases y cuarteles, y la racionalización d'equipos ya industria armamentísticos.

Últimes misiones y guerres[editar | editar la fonte]

Xunto colos Estaos Xuníos y otros países, Francia apurre tropes a encomalo de les Naciones Xuníes aparcaes n'Haití tres la Crisis d'Haití de 2004. Francia unvió tropes, especialmente fuercies especiales, a Afganistán como aliáu de los Estaos Xuníos y les fuercies de la OTAN pa lluchar contra los restos de los talibanes y Al Qaeda. Pola Operación Licorne, una fuercia d'unos miles de soldaos franceses atópase aparcada en Costa de Marfil, antigua colonia francesa, nuna misión de caltenimientu de la paz de la ONX. Estes tropes fueron unviaes primeramente nos términos d'un pactu de proteición mutua ente Francia y Costa de Marfil, pero la misión evolucionó dende entós a una operación de caltenimientu de la paz de les Naciones Xuníes en cursu.

Les Fuercies Armaes franceses tamién desempeñaron un papel destacáu en UNIFIL, la misión de caltenimientu de la paz de les Naciones Xuníes en cursu a lo llargo de la frontera líbano-israelina como parte del alcuerdu d'alto'l fueu que llevó la Guerra d'El Líbanu de 2006 al so fin. Na actualidá, Francia tien 2.000 miembros del Exércitu esplegaos a lo llargo de la frontera, incluyendo infantería, vehículos blindaos, artillería y defensa aérea. Tamién caltién personal naval y aéreo esplegáu n'alta mar.

En 2001 participo de la operación Proteutor Unificáu na Guerra de Libia de 2011 contra'l réxime de Muamar Gadafi esplegando los sos buques y bombarderos nuna zona d'esclusión aérea.[5]

Na zona del Sahel Francia esplegó una misión supuestamente antiterrorista, primero al envís d'acabar col réxime tuareg a pidimientu del gobiernu de Malí llevó a cabu la operación Serval[6][7][8] de 2013 a 2014 y darréu pa esaniciar tol terrorismu de la zona del Sahel lleva a cabu anguaño la operación Barkhane dende 2014.[9][10] D'últimes la so intervención militar na República Centro africana cola operación Sangaris dientro del marcu de la guerra civil na República Centroafricana.[11]

Amás de les guerres que caltién n'África, tamién caltién una guerra contra l'Estáu Islámicu en Siria ya Iraq y Libia, zones apoderaes pol mesmu Estáu Islámicu.[12][13] Mientres la so estancia na República Centroafricana denuncióse llanzando acusaciones per parte de 100 muyeres y neñes de ser violaes polos cascos azules.[14]

Organización[editar | editar la fonte]

Un AMX-56 Leclerc del Exércitu de Tierra de Francia, mientres unes maniobres.
El portaviones nuclear Charles de Gaulle (R 91), buque insignia de la Marina Nacional.
Mirage 2000 del escuadrón de caza 3/4 «Limousin», mientres una exhibición en Polonia.

Les fuercies armaes franceses tán estremaes en cuatro rames:

Exércitu de Tierra[editar | editar la fonte]

Incluyendo:

  • Infantería *

Cazadores alpinos

  • Caballería blindada *

Artillería * Lexón Estranxera Francesa

  • Tropes de marina (Marines)
  • Tropes d'aviación llixera *

Inxenieros

  • Señales y tresmisiones
  • Tresporte y loxística
  • Suministros

Marina Nacional[editar | editar la fonte]

Incluyendo:

Fuercies Aérees[editar | editar la fonte]

Incluyendo:

  • Defensa aérea territorial
  • Infantería aérea

Xendarmería Nacional[editar | editar la fonte]

Fuercia de policía militar qu'actúa como policía convencional como'l: GIGN, GIPN y el RAID. Actúen especialmente en zones rurales. Dende 2009, esta caña ta siendo tresferida del Ministeriu de Defensa pa incorporase dafechu nel Ministeriu del Interior.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. CSIS «"French Armed Forces, CSIS (Páxina 32)" Archiváu el 11 de setiembre de 2009 na Wayback Machine
  2. CSIS «"French Armed Forces, CSIS (Páxina 112)" Archiváu el 11 de setiembre de 2009 na Wayback Machine
  3. Tiscali «Hutchinson country facts»
  4. SIPRI «Military expenditure data, 1999–2008»
  5. guerra-contra-gada EEXX, Francia y Reinu Xuníu empiecen la guerra contra Gadafi 20 de marzu de 2011 - Públicu.es
  6. Lleguen militares franceses a Malí pa combatir El Nuevu Herald - 11 de xineru de 2013
  7. Francia va responder favorablemente a la demanda d'intervención militar de les autoridaes de Malí TN24 - 11 de xineru de 2013
  8. Avancen tropes malienses y franceses en Mali 23 de xineru de 2013 - spanish.people.com.cn
  9. François Hollande et l'armée française continuent de défiler en Afrique
  10. Francia pondra en marcha una mision nel sahel pa faer frente a grupos yihadistes de la region-2 Europapress - Consultáu'l 15 de xunetu de 2014
  11. Blindaos VBCI del Exércitu francés na República Centroafricana 22 d'agostu de 2014 - Defensa.com
  12. «France launches first strike against ISIS in Iraq» (inglés). RT (19 de setiembre de 2014). Consultáu'l 19 de setiembre de 2014.
  13. «Francia entra en guerra contra los yihadistes del Estáu Islámicu n'Iraq». EL PAIS (19 de setiembre de 2014).
  14. International peacekeepers ‘forced Central African Republic girls into sex with dog'. The Times of India. 1 d'abril de 2016. http://timesofindia.indiatimes.com/world/rest-of-world/International-peacekeepers-forced-Central-African-Republic-girls-into-sex-with-dog/articleshow/51647393.cms. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]